دلخانی، پشتام، علیزاده و یوسفی در فینال
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سی و یکمین دوره مسابقات کشتی ‌فرنگی قهرمانی‌ آسیا ۲۰۲۱ قزاقستان از صبح امروز (سه‌شنبه) در آلماتی آغاز شد.

خبرورزشی - پیکارهای ۵ وزن اول امروز برگزار و مدعیان ۵ وزن دوم نیز فردا کشتی می‌گیرند. نمایندگان کشورمان در روز نخست خوش درخشیدند به‌خصوص در دو وزنی که بدترین قرعه‌ها را داشتند، مقتدرانه از سد نامداران جهان و المپیک گذشتند و به فینال رسیدند. 

پیروزی مقتدرانه و جسورانه میثم دلخانی مقابل نایب‌قهرمان جهان و نفر سوم المپیک، همچنین پیروزی ناصر علیزاده برابر دارنده مدالهای نقره و برنز جهان، از حوادث و اتفاقات غرورانگیز برای کاروان کشورمان در صبح روز اول رقابتهای قهرمانی‌آسیا بود. پویا دادمرز اولین کشتی‌گیر کشورمان که به‌دلیل سرِ وزن نرسیدن کشتی‌گیر کره‌جنوبی، صبح امروز در وزن‌کشی و ۳ ساعت قبل از شروع رقابتها، اولین پیروزی و صعود به دور دوم را به‌نام خود ثبت کرده بود، در ادامه تنها فرنگی‌کار ۵ وزن اول کشورمان شد که از حضور در فینال محروم و به رده‌بندی راه یافت. 

نتایج و عملکرد نمایندگان کشورمان در ۵ وزن نخست تا فینال به‌این شرح است: 

* ۵۵ کیلو: پویا دادمرز دور اول با توجه به سر وزن نرسیدن جین هیوک کیم (کره‌جنوبی) به پیروزی رسید. دور دوم مقابل داواباندی مونخاردن (مغولستان) ۸ – صفر برنده شد. در نیمه‌نهایی با نتیجه ۳ – یک مغلوب الهام بهرام‌اف قهرمان آسیا (ازبکستان) شد و تنها فرنگی‌کار ایران در روز نخست بود که راهی دیدار رده‌بندی شد. 

* ۶۳ کیلو: میثم دلخانی دور اول اورماتبک آماتوف (قرقیزستان) را ۵ – صفر مغلوب کرد. المورات تاسمرادوف دارنده مدالهای نقره و برنز جهان و برنز المپیک (ازبکستان) جدی‌ترین و مهم‌ترین حریف دلخانی در دور دوم بود که این حریف نامدار و عنوان‌دار جهان و المپیک را نیز ۹ – ۷ شکست داد. در نیمه‌نهایی نیز هان جائه چانگ (کره‌جنوبی) را ۸ – ۵ مغلوب کرد و اولین فینالیست ایران لقب گرفت. دلخانی امشب برای کسب مدال طلا با سلطان آسیتولی کشتی‌گیر میزبان (قزاقستان) مبارزه می‌کند.

* ۷۷ کیلو: پژمان پشتام دور اول کایراتبک توگولبایف (قرقیزستان) را ۹ – صفر مغلوب کرد. باتوجه به حاضر نشدن کشتی‌گیران عراق و فلسطین، پشتام برنده دور دوم معرفی شده و به نیمه‌نهایی رفت و برای حضور در فینال سینگ گورپریت نایب‌قهرمان‌آسیا (هند) را با یک پیروزی میلیمتری و ناپلئونی ۷ – ۷ شکست داد و به فینال رسید. فرنگی کار ری شهری باید امشب برای کسب قهرمانی با دالر رضا زاده (تاجیکستان) کشتی بگیرد.

* ۸۷ کیلو: ناصر علیزاده یکی‌دیگر از کشتی‌گیران دارای قرعه سخت کشورمان بود که دور اول استراحت کرد. دور دوم نورسلطان تورسینوف قهرمان‌آسیا از کشور میزبان (قزاقستان) را ۳ – یک شکست داد و در نیمه‌نهایی نیز مقابل رستم آساکولوف دارنده مدالهای نقره و برنز جهان (ازبکستان) ۱۰ – ۴ به پیروزی رسید تا با روحیه‌ای مضاعف برای کسب مدال طلا، در فینال با آتابک عزیزبیکوف (قرقیزستان) مبارزه کند.  

* ۱۳۰ کیلو: علی‌اکبر یوسفی دور اول مورات رامانوف از (قرقیزستان) را با نتیجه ۹ – یک مغلوب کرد.  در نیمه‌نهایی سهراب فاتویف (ازبکستان) را ۱۴ – ۵ شکست داد و امشب برای صعود روی سکوی قهرمانی سنگین‌وزن‌آسیا با علیمخان سیزدیکوف نماینده میزبان (قزاقستان) کشتی می‌گیرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی