نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
دورتموند – منچسترسیتی‌؛ آتش زیر خاکستر
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در حالی که منچسترسیتی شرایط خوبی دارد و دورتموند بحران‌زده است، به نظر می‌رسد زنبورها هم شانس رسیدن به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا را دارند.

خبرورزشی - امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه زیگنال‌ایدوناپارک، دورتموند در دیدار برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف منچسترسیتی خواهد رفت. نتیجه بازی رفت زنبورها را امیدوار نگه داشته است. 

دورتموند؛ امید زنبورها
زنبورها حال و روز مساعدی ندارند. در بوندس‌لیگا احتمالاً نمی‌توانند سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را بگیرند و اگر این اتفاق رخ بدهد بعید است بتوانند ستاره‌های‌شان را حفظ کنند. در تلاش هستند در لیگ قهرمانان نتایج آبرومندانه‌ای بگیرند. در بازی رفت مقابل سیتی برخلاف انتظار نتیجه‌شان بد نبود. شکست خوردند ولی در خانه حریف گل زدند و حالا شانس جبران خواهند داشت. اگر این اتفاق رخ بدهد و تیم بحران‌زده آلمانی صدرنشین لیگ برتر انگلیس را حذف کند، یک شگفتی در این مرحله رخ خواهد داد. 

منچسترسیتی‌؛ مهم‌تر از لیگ
لیگ قهرمانان اروپا حالا برای پپ گواردیولا از لیگ برتر انگلیس مهم‌تر است. البته این اهمیت به این دلیل خواهد بود که حاشیه امنیت‌شان در لیگ برتر به اندازه‌ای هست که چندان نگران از دست دادن امتیاز نباشند. گواردیولا عطش قهرمانی در لیگ قهرمانان را دارد و این بین برنامه‌هایش برای سیتی قرار گرفته بود. حالا کم‌کم حضورش در منچستر ۵ ساله می‌شود و دوست ندارد این حسرت یک سال دیگر هم ادامه پیدا کند. نتیجه بازی رفت مقابل دورتموند خطرناک است و رقیب چیزی برای از دست دادن ندارد. 

آخرین جدال
نبرد رفت منچسترسیتی و دورتموند در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با برتری ۲ بر یک سیتیزن‌ها تمام شد. دبروینه و فودن برای سیتی و رویس برای دورتموند گل زدند. 

آمار بازی
۳) در ۳ دیدار قبلی بین دورتموند و منچسترسیتی، عدد یک مقابل بردهای هردو تیم و تساوی به ثبت رسیده است. 
۳۰) در ۳۰ نبرد با تیم‌های انگلیسی، دورتموند ۱۱ بازی را برده، ۵ تساوی داشته و در ۱۳ بازی شکست خورده است. 
۲۶) در ۲۶ دیدار قبلی مقابل آلمانی‌ها، منچسترسیتی ۱۶ برد، ۳ تساوی ۷ شکست داشته است. 
صفر) سیتیزن‌ها هنوز در لیگ قهرمانان اروپا بدون شکست هستند. چلسی تا هفته پیش شریک‌شان در این آمار بود. ۸ برد و یک تساوی برای شاگردان پپ ثبت شده. 
۲) بهترین خط دفاعی لیگ قهرمانان را منچسترسیتی با ۲ گل خورده دارد. در بازی رفت بعد از ۷۹۰ دقیقه مقابل دورتموند دروازه‌شان باز شد. 
۱۰) ارلینگ هالند بهترین گلزن لیگ قهرمانان است. این مهاجم جوان دورتموند ۱۰ گل تا پایان دور رفت مرحله یک‌چهارم زده است. 
۱۲) در ۱۲ نبرد قبلی مقابل دورتموند، پواردیولا ۵ برد، یک تساوی و ۶ باخت داشته. 

مصدومان و محرومان
اکسل ویتسل، دن اکسل زاگادو، مارسل اشملتسر، یوسوفا موکوکو و جیدن سانچو مصدومان دورتموند هستند. سرخیو آگوئرو و آیمریک لاپورت هم در صف مصدومان منچسترسیتی قرار دارند که البته شاید آنها به این بازی برسند. 

ترکیب احتمالی دو تیم
دورتموند:
هیتس، مونیه، آکانجی، هوملس، گوئریرو، بلینگام، جان، داهود، کناوف، رویس و هالند
منچسترسیتی: ادرسون، واکر، استونز، دیاس، کانسلو، دبروینه، رودری، گوندوغان، محرز، فودن و سیلوا

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی