کشتی‌فرنگی قهرمانی‌آسیا/ بالی؛ تنها طلایی کاروان ایران در روز آخر
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سی‌ویکمین دوره مسابقات کشتی‌فرنگی قهرمانی‌آسیا ۲۰۲۱ قزاقستان در شهر آلماتی برگزار و با معرفی نفرات و تیمهای برتر به‌پایان رسید. 

خبرورزشی - امروز و درخاتمه دیدارهای ۵ وزن دوم نمایندگان کشورمان موفق به کسب یک طلا، یک مدال نقره، دو مدال برنز شدند. باتوجه به نتایج روز نخست این پیکارها که فرنگی‌کاران ایرانی ۳ طلا (پژمان پشتام، ناصر علیزاده و علی‌اکبر یوسفی در اوزان ۷۷، ۸۷ و ۱۳۰ کیلو)، یک نقره (میثم دلخانی در۶۳ کیلو) و یک برنز (پویا دادمرز در ۵۵ کیلو) به‌دست آورده بودند، با کسب ۴ مدال امروز، شاگردان محمد بنا با ۹ مدال (۴طلا، ۲ نقره، ۳ برنز) این دوره از پیکارهای قاره‌کهن را پشت سر گذاشتند. آزادکاران کشورمان نیز روزهای شنبه و یکشنبه در آلماتی به مصاف حریفان می‌روند. 

نتایج نمایندگان کشورمان در ۵ وزن پایانی و روز دوم رقابتهای کشتی‌فرنگی به این شرح است:

* ۶۰ کیلو: مهدی محسن‌نژاد که کشتی‌گیران قرقیزستان، ترکمنستان و ژاپن را به‌ترتیب ۸ – صفر، ۸ – صفر و ۹ – یک شکست داده و به فینال رسیده بود، در دیدار پایانی مقابل کشتی‌گیر میزبان، آدیوس سلطانگالی دارنده مدال برنزجهان (قزاقستان) ۸ – ۴ مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

* ۶۷ کیلو: حسین اسدی که بدون کشتی گرفتن در دور اول و دوم، به نیمه نهایی رسیده بود، با قبول شکست ۳ – ۲ برابر ژاپن به دیدار رده بندی رفت و با پیروزی ۹ – صفر درمصاف با آشو (هند) با گرفتن دو کشتی که در یکی مغلوب و در دیگری برنده شده بود، به مدال برنز دست یافت. 

* ۷۲ کیلو: امین کاویانی‌نژاد هم دور اول استراحت کرد. دور دوم مقابل کشتی‌گیر میزبان، آزات سادیکوف (قزاقستان) ۸ – ۶ برنده شد. اما در نیمه‌نهایی مقابل قهرمان آسیا روسلان تساریف (قرقیزستان)۳ – یک شکست خورد و به دیدار رده‌بندی رفت. کاویانی‌نژاد با پیروزی ۲ – یک از سدّ محمود بخشیلوف (ازبکستان) گذشت و با کسب مدال برنز روی سکوی سوم آسیا ایستاد. 

* ۸۲ کیلو: دیدارهای این وزن دوره ای برگزار شد. مهدی ابراهیمی ابتدا مقابل جالگاسبای بردیموراتوف نفر سوم‌جهان (ازبکستان) ۶ – صفر مغلوب شد. در دیدار دوم هم برابر کالیدین آسیکیف (قرقیزستان) ۲ – یک شکست خورد و تنها حذف شده روز پایانی کاروان کشتی‌فرنگی‌ایران لقب گرفت.

* ۹۷ کیلو: مهدی بالی دوراول استراحت کرد. دور دوم کشتی‌گیر عراقی حاضر نشد تا نماینده ما بدون کشتی گرفتن راهی نیمه‌نهایی شود. برای رسیدن به فینال با کشتی‌گیر میزبان (قزاقستان) مبارزه کرد و در یک جنگ حیثیتی و جسورانه، توانست یرولان ایسکاکوف نفر سوم بازی‌های‌آسیایی را ۱۱ – ۹ مغلوب کرده و راهی فینال شود. دیدار پایانی روزآخر رقابتهای کشتی‌فرنگی را مهدی بالی و سئونگ جون کیم (کره جنوبی) برگزار کردند که نماینده کشورمان با پیروزی ۹ – ۵ آخرین مدال کاروان ایران را به رنگ طلا بر گردن آویخت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی