نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۷
حمله به سرمربی پورتو به خاطر طارمی/ بی‌انصافی سرمربی چلسی درباره طارمی
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مهدی طارمی یک گل فوق العاده تماشایی به ثمر رساند تا اولین بازیکن ایرانی باشد که در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا گل می‌زند.

خبرورزشی - مهدی طارمی مهاجم پورتو تلاش خیره کننده خود را در آخرین لحظات پیروزی ۱-۰ تیمش مقابل چلسی انجام داد اما این کافی نبود که اختلاف ۲-۰ بازی اول را برطرف کند. علی رغم به حساب نیامدن این گل، به واسطه زیبایی خاص و حداقل برای مردم ایران این بازی همیشه در حافظه‌ها زنده خواهد ماند.

این بازیکن ۲۸ ساله قبل از اینکه با ضربه آکروباتیک خود توپ را به گوشه دور دروازه حریف نزدیک کند در ارتفاعی عجیب به هوا پریده و ادوارد مندی دروازه‌بان چلسی را درمانده کرد.

البته او حتی قادر به جشن گرفتن نبود چرا که تیمش در کمتر از دو دقیقه به گل دیگری احتیاج داشت تا بازی را به وقت اضافی ببرد؛ اتفاقی که باعث شد غفلت بازیکنان پورتو در غیاب طارمی در بازی رفت بیشتر به چشم بیاید. آنها به راحتی می‌توانستند بازی را با این نتیجه نبازند.

ببینید:

طارمی پس از بازی گفت: «ما بازی فوق العاده ای ارائه دادیم، نشان دادیم که تیم بزرگی هستیم اما متأسفانه گل من کافی نبود.»

طارمی که از محرومیت برمی‌گشت، به طرز عجیب و سئوال برانگیزی مسابقه را روی نیمکت آغاز کرد اما در 30 دقیقه پایانی مثل همیشه با تیمش در جستجوی گل بود.

لحظه جادوی او هواداران را به این فکر وا می‌دارد که اگر او زودتر به زمین می‌آمد و وقت کافی داشت نتیجه بازی چه می‌شد. این سئوالی است که باعث انتقادات گسترده هواداران پورتو از کونسیسائو سرمربی پورتو در شبکه‌های اجتماعی شده است. 

طارمی که حالا در اوج محبوبیت و شهرت است در سه ماه متوالی عنوان بهترین مهاجم فوتبال پرتغال را ازآن خود کرده و شاید از حالا جدایی خود را به مقصد یک تیم بزرگ دیگر قطعی کرده باشد. او از الغرافه به پرتغال آمد و در اوج ناشناختگی با عزم راسخ برای موفقیت کنار ساحل جنوبی اروپا لنگر انداخت.

طارمی در مصاحبه‌ای که با روزنامه پرتغالی «اوژوگو» داشت گفت او یک قرارداد بزرگتر - به ارزش ۲.۹ میلیون دلار (۲.۵ میلیون یورو) - در قطر را رد کرد تا به ریوآوه برود و خیلی زود با شیرجه‌ها و هوش بی‌نظیرش همه را به تعجب وا بدارد.

مهدی در سال ۲۰۲۰ از تیم رقیب پرتغالی ریوآوه به پورتو نقل مکان کرد و اکنون یکی از اعضای حیاتی تیم است، درحالیکه در زمان قرعه کشی لیگ قهرمانان بعد از مرحله مقدماتی کمتر شانسی برای حضور در ترکیب به او داده می‌شد. 

ایرانیان در داخل و خارج از کشور بعد از اینکه طارمی دیشب چنین گلی زد با هجوم به صفحات اجتماعی در این احساس غروز با وی شریک شدند. او البته تنها ایرانی‌ای نیست که چنین ضرباتی را شگرد دارد.

در ژانویه ۲۰۲۰، علیرضا جهانبخش ایرانی یک قیچی تعجب آور برای برایتون در لیگ برتر به ثمر رساند اما مقابل کدام تیم؟ چلسی! تیمی که پس از زنده ماندن بعد از نود دقیقه ترسناک به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود می کند و در آنجا به مصاف رئال مادرید یا لیورپول می‌رود.

توماس توخل سرمربی آبی ها پس از پایان مسابقه در صحبت های باورنکردنی تلاش طارمی را خوش شانسی خواند و تیمش را به دلیل عملکرد عملی آن در بازی برگشت تحسین کرد.

او گفت: «بازی در برابر آنها برای فرار از فشار بسیار سخت بود اما با گذشت هر دقیقه ما این کار را بهتر و بهتر انجام دادیم.» اما شاید او خوش شانس بود که سرمربی تیم پرتغالی چنین تصمیمی گرفت؛ راستی چرا طارمی یکساعت نیمکت نشین بود؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناصری IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    تعجب کردم توخل همچین حرفی زده. خود شانس یک بحث کاملا علمی و تخصصیه و کسی که علمش رو نداره نباید راجع بهش حرف بزنه حتی اگه مربی بزرگی باشه. ۱_ توپ رو دروازه ارسال شده و جهتش موازی دروازه بوده وقتی تا این حد جهتش عوض میشه که گل میشه یعنی یک عامل خیلی مهم باعث این مقدار بزرگ تغییر جهت شده، پس شانس در تغییر جهت توپ مطرح نیس ۲- اما در مورد عامل تغییر جهت : داور نبوده، بازیکن خودی هم نبوده بازیکن حریف بوده ، مهاجم هدف بوده ، در محوطه جریمه بوده و کاملا حساب شده به توپ ضربه زده یعنی می‌خواسته گل بزنه و قصدش دور کردن توپ نبوده ۳_ نهایتا اینکه کسی تونسته گل رو بزنه که بیشترین احتمال گل زنی در این بازی رو داشته با توجه به سابقه چند ماه اخیرش. پس شانس عملا درصد خیلی پایینی تو این صحنه داشته ، این بحث فلسفیش بود ولی با محاسبات ریاضی هم میشه تا حدی حساب کرد که احتمالش بالا بوده پس بهتر بود تونل در مورد تاکتیک تیمش که علمشو داره صحبت میکرد.
  • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    طارمی لیگ درپیتی پرتغال حق تو نیست
  • فاطی تی تی IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    پاتر بازی دراورد سرمربی پورتو
  • سعادت IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    درود بر اقا مهدی پسر باغیرت بوشهری نشان داد حقش بیش از این است
  • ناشناس IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    فکر کنم منظور توخل از شانسی این بود که توی دقایق آخر بود و اگه داور ۱ دقیقه کمتر وقت اضافه می‌گرفت نمیتونست گل بزنه ، وگرنه از توخل که سرمربی تیم بزرگی مثل چلسیه بعید این حرف
  • احمد IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    دربازی قبل که طارمی کارت گرفت کاملا ناحق بود وداور اشتباه کرد زیرا پای طارمی حرکتش راآغاز برای زدن توپ کرده بود همزمان بااین لحظه داورسوت زده بود وهرکس دیگرهم بود نمیتوانست حرکت پایش راکنترل واززدن شوت خوداری کند ودراین بازی نباید طارمی رایکساعت نیمکت نشین میکردند بحرحال من به طارمی تبریک وبهش افتخارمیکنم وآرزوی سلامتی وموفقیت میکنم
  • جلال IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    خوش بحال چلسی که به نیمه نهایی رفت به لطف سرمربی پورتو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی