دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا/ بزرگان می‌مانند؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

منچستریونایتد با خیال راحت، آرسنال با ترس و رم برای شکستن طلسم قهرمانی در لیگ اروپا پیش می‌روند.

خبرورزشی - امشب تکلیف ۴ تیم برتر لیگ اروپا مشخص خواهد شد. منچستریونایتد کار ساده‌ای دارد، آرسنال خودش با دست خودش کارش را سخت کرده و آژاکس باید در ایتالیا عملیات سختی را مقابل رم انجام دهد.

منچستریونایتد – گرانادا؛ شانس اول قهرمانی
اتفاق قابل پیش‌بینی در اسپانیا رخ داد و منچستریونایتد ۲ گل به گرانادا زد. حالا تیم اسپانیایی کار سختی در ورزشگاه اولدترافورد خواهد داشت. منچستریونایتد روزهای خوبی را در هفته‌های پایانی فصل سپری می‌کند. در هفته‌ای که گذشت انتقام باخت سنگین مقابل تاتنهام را هم گرفتند. حالا شیاطین‌سرخ شانس اول قهرمانی در لیگ اروپا به شمار می‌آیند. شاید این نخستین جام سولشائر باشد. یونایتد پیش از این ۶۰ مرتبه مقابل تیم‌های اسپانیایی قرار گرفته که فقط یک‌چهارم بازی‌ها یعنی ۱۵ بازی را برده، در ۲۳ بازی به تساوی رسیده و ۲۲ باخت داشته. به نظر می‌رسد گرانادا باید فعلاً از رقابت‌های اروپایی خداحافظی کند، چرا که تیم هشتم لالیگا کار دشواری برای گرفتن سهمیه فصل بعد خواهد داشت.

اسلاویا پراگ – آرسنال؛ مشکل خودساخته توپچی‌ها
خود کرده را تدبیر نیست! آرسنال نمی‌خواهد یک تیم بزرگ دیگر باشد که در لیگ اروپا قربانی شگفتی‌سازی حریفی کوچک‌تر می‌شود. در ورزشگاه امارات سخت به گل رسیدند و راحت گل خوردند. اسلاویا با گل دقیقه پایانی شانس خودش برای صعود به نیمه‌نهایی را افزایش داد. البته این تیم چکی با حضور در مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا بیگانه نیست. وقتی تورنمنت جام یوفا نام داشت، در فصل ۱۹۹۶-۱۹۹۵ به جمع ۴ تیم برتر رسیدند که پس از شکست مقابل بوردو از فینالیست شدن بازماندند. البته آرسنال هم به اندازه اسلاویا تشنه یک جام اروپایی است. توپچی‌ها با وجود نام و آوازه‌شان در اروپا فقط یک قهرمانی داشته‌اند و آن‌هم در جام‌درجام اروپای سال ۱۹۹۴ بوده است. آرسنالی‌ها مقابل تیم‌های جمهوری‌چک ۷ برد و ۲ تساوی داشته‌اند و تابه‌حال نباخته‌اند.

رم – آژاکس؛ جالوروسی طلسم می‌شکند؟
نتیجه هفته پیش در ورزشگاه یوهان کرویف آرنا هم غافلگیرمان کرد. انتظار نداشتیم آژاکس در خانه به رم ببازد و در آستانه حذف قرار بگیرد. آژاکس در لیگ قهرمانان نتایج خوبی نگرفت، ولی از دسامبر ۲۰۲۰ در اردیویزی هلند هم شکست نخورده بود. تیم تن‌هاخ حالا برای جبران باید بیش از یک گل بزند. در ۵۰ بازی قبلی مقابل ایتالیایی‌ها ۱۴ برد، ۱۷ تساوی و ۱۹ شکست داشته‌اند. آبا با برد شماره ۱۵ کامبک می‌زنند؟ در طرف مقابل رم هم که جامی در اروپا نگرفته و به نوعی می‌توان گفت این ناکامی‌شان قابل مقایسه با ناکامی آرسنال است، می‌تواند امید داشته باشد این فصل یک قهرمانی اروپایی کسب کند. البته نباید فراموش کنیم رقیب احتمالی برنده این بازی منچستریونایتد است.

ویارئال – دیناموزاگرب؛ مدعی کم‌ادعا
زیردریایی زرد را می‌توان مدعی کم‌ادعای قهرمانی دانست. ویارئال یک مربی نام‌آشنا در لیگ اروپا روی نیمکتش دارد؛ اونای امری. کسی که اگر نامش را گوگل کنیم بیش از همه عکس‌هایی با جام قهرمانی لیگ اروپا را خواهیم دید. نکته جالب‌تر در مورد قهرمان ۳ دوره لیگ اروپا این است که در صورت گذر از دیناموزاگرب شاید حریف آرسنال، تیم سابقش شود. ویارئال در لالیگا در تکاپوی کسب سهمیه لیگ اروپای فصل بعد است. در لیگ اروپای این فصل هم از ۱۱ بازی، ۱۰ بازی را برده‌اند و شکست هم نداشته‌اند. دینامو که با کامبک مقابل تاتنهام به اوج رسید، حالا باید همان کار را مقابل ویارئال تکرار کند. در ورزشگاه سرامیکا هوادار رقیب حضور ندارد و این شاید کار سخت دینامو را کمی ساده‌تر کند. البته تیم مطرح کرواسی در ۱۵ بازی قبلی مقابل اسپانیایی‌ها فقط و فقط یک برد داشته.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی