غیبت آلمانی‌ها در نیمه‌نهایی‌های اروپایی/ ضعفی که اتفاقی نیست!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

آلمانی‌ها انگار مثل جنگ جهانی دوم باید پرچم سفید را بردارند و به علامت صلح هم که شده شکست را بپذیرند.

خبرورزشی - فوتبال ماشینی حالا دیگر در اروپا طرفدار ندارد. آلمانی‌ها انگار مثل جنگ جهانی دوم باید پرچم سفید را بردارند و به علامت صلح هم که شده شکست را بپذیرند. شکستی که این بار نه از جنس ناکامی در افزایش قلمرو است بلکه به ضعف آن‌ها در تورنمنت‌های اروپایی برمی‌گردد. حالا با خیال راحت بنشینید و تورنمنت‌های اروپایی را بدون نمایندگان‌ آلمان تماشا کنید.

لیگ قهرمانان اروپا
لیگ قهرمانان اروپا در شرایطی وارد مرحله نیمه‌نهایی شده که یک مورد کاملاً به چشم می‌آید، می‌زند. غیبت نمایندگان آلمان در این مرحله کاملاً مشهود است. دورتموند از پس منچسترسیتی برنیامد و حذف شد. بایرن‌مونیخ هم‌ به هر دری زد نتوانست مانع صعود پاری‌سن‌ژرمن شود.

لیگ اروپا
اوضاع در لیگ اروپا برای آلمانی‌ها وخیم‌تر بود. اوج پیش‌روی آنها در این تورنمنت به هوفنهایم اختصاص داشت که توانست تا مرحله یک‌شانزدهم نهایی خودش را بالا بکشد! این تیم آلمانی که تنها نماینده ژرمن‌ها در لیگ اروپا بود در این مرحله به حریف نروژی خود مولده باخت و حذف شد. در واقع هوفنهایم از تیم سابق ارلینگ هالند ستاره این روزهای دورتموند شکست خورد.

تاریخ کدر لیگ اروپا
برای ژرمن‌ها پرونده ناکامی در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا کاملاً متفاوت است. این بار از دومی شروع می‌کنیم که نمایندگان آلمان انگار به هیچ عنوان لیگ اروپا را جدی نگرفته و موفقیت در آن را اتفاق مهمی به حساب نمی‌آورند. فقط کافی است به فهرست قهرمان‌های بیست سال اخیر این تورنمنت نگاهی بیندازید و ببینید آیا تیمی از آلمان در آن مشاهده می‌شود یا خیر. سال ۱۹۹۷ آخرین باری بود که آلمانی‌ها قهرمان یوفا شدند. شالکه در آن سال با یک گل اینتر را شکست داد و قهرمانی را به دست آورد.

بحران در لیگ قهرمانان
برای فوتبال آلمان به خصوص باشگاه‌های آن توسعه و انضباط مهمتر از قهرمانی است و این بر هیچکس پوشیده نیست. به همین خاطر هم هست که تیم‌های آلمانی همچون سایر کشورها مثل انگلیس، ایتالیا و اسپانیا طرفدار در سطح جهان ندارند. اگر بایرن یا حتی اخیراً دورتموند را از این سیستم جدا کنیم فوتبال آلمان در لیگ قهرمانان اروپا از رقبای ولخرج عقب افتاده است. غیبت نمایندگان آلمان در جمع چهار تیم برتر لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۷ هم اتفاق افتاده بود و نمی‌توان ضعف امسال آن‌ها را اتفاقی دانست. باید پذیرفت فوتبال به سمت بیزینس رفته و برای بالانشین بودن هزینه‌های هنگفت هم شاملش می‌شود. تیم‌هایی مثل لایپزیش و شالکه در این سال‌ها به نوبت یکبار نیمه‌نهایی را تجربه کردند و این اتفاق دیگر تکرار نشد.

تاریخ تکرار می‌شود
برای اینکه غیبت نمایندگان آلمان در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا را بیشتر درک کنیم می‌توان باز هم برگ‌های خاک خورده تاریخ را ورق بزنیم که البته صفحاتش خیلی هم دور نیست. آلمانی‌ها سال ۲۰۰۵ هم گرفتار چنین مخمصه‌ای شدند و آنجا هم در مرحله نیمه‌پایانی این دو تورنمنت نماینده‌ای نداشتند. آن زمان یک اتفاق بود چرا دیگر تکرار نشد و ورود سرمایه به فوتبال به اندازه امروز جدی نشده بود.

نقش تیم ملی
اما آیا این ناکامی به تیم ملی آلمان هم ربط پیدا می‌کند؟ آلمان بعد از قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل تا همین امروز درگیر چالش‌های متعدد شده است. درست یک سال بعد از غیبت نمایندگان آلمان در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان و لیگ اروپا، ژرمن‌ها در جام جهانی ۲۰۱۸ شکست مفتضحانه‌ای داشتند و در مرحله گروهی از جام وداع کردند. سال ۲۰۰۵ اما وقتی آن اتفاق گریبان نمایندگان آلمانی را گرفت، یک سال بعد تیم ملی در جام جهانی ۲۰۰۶ سوم شد. شاید آلمان در ادامه این ناکامی یورو سختی را هم تجربه کند و همچنین جام جهانی پیچیده‌ای را! همین حالا هم تیم ملی با یواخیم لو در وضعیتی نامعلوم است و کارشناسان هانسی فلیک را جایگزین او می‌نامند. همه این حلقه‌ها بهم ربط پیدا می‌کنند...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی US ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    چرا شکست تیم‌های آلمانی‌ را ربط می دید به شکست آلمانی ها در جنگ جهانی دوم؟ چه ربطی داره؟ همین اشتباه رو پرسپولیس هم کرد که فوتبال را ربط داد به شکست و اشغال هند. این چه فرهنگ غلطی است که باب می کنید و ورزش را ربط می دید به جنگ و سیاست و فرهنگ الدرم و بلدرم را رایج می کنید؟
    • سیدرضا سیدریحانی IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
      این فقط تشبیهه ولی داستان پست پرسپولیس توهین به هندیا بود رسماٌ و علناٌ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی