رئیس فیفا هم سوپرلیگ را تهدید کرد؛ با لحنی آرام‌تر!/ عواقب کارتان را بپذیرید!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

جانی اینفانتینو رئیس فیفا مثل الکساندر چفرین رئیس یوفا با لحن تند و تهدیدآمیز و عصبانی حرف نزد اما تأکید کرد که باشگاه‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها باید عواقب کار خود را بپذیرند.

خبرورزشی - جانی اینفانتینو رئیس فیفا هم وارد مجادله مربوط به سوپرلیگ اروپا شد و گفت سازمان تحت نظارت او یعنی فیفا قاطعانه مخالفت خود را با تشکیل یک تشکیلات مجزا به نام سوپرلیگ اروپایی اعلام می‌کند اما در حرف‌های او خبری از تهدید کردن بازیکنان بابت محرومیت از بازی‌های ملی نبود. 

او این حرف‌ها را در کنگره یوفا که امروز سه‌شنبه برگزار شد زد. روز قبل از آن، الکساندر چفرین رئیس یوفا در حرفهای خود تایید کرده بود که همه بازیکنانی که در رقابت‌های سوپرلیگ شرکت کنند از حضور در رقابتهای ملی از جمله جام جهانی و جام ملت‌ها محروم خواهند شد. 

اینفانتینو گفت فیفا قطعاً مخالف برگزاری رقابت‌هایی است که او از آن به «فروشگاه بسته» تعبیر کرد. او در کنگره یوفا گفت: «ما مخالف ایجاد سوپرلیگ هستیم، سوپرلیگی که مثل یک فروشگاه بسته است، یک نوع جدایی‌طلبی از نهادهای فعلی فوتبال، از لیگ‌ها، از اتحادیه ها، از یوفا و از فیفا. شما می‌توانید خیلی چیزها را کنار بگذارید تا در کوتاه مدت به پول برسید. این موارد نیاز به فکر کردن دارد و آنها باید مسئولیت اتفاقات بعدی را بپذیرند.»

در همین زمینه بخوانید:

مخاطب حرف‌های رئیس فیفا ۱۲ باشگاهی بود که با نظر مالکان و مدیران خود تصمیم به تشکیل سوپرلیگ اروپا و جدا شدن از لیگ قهرمانان اروپا را از فصل آینده گرفته‌اند. اینفانتینو البته مثل چفرین با لحن تند و تهدیدآمیز و عصبانی حرف نزد اما تأکید کرد که باشگاه‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها باید عواقب کار خود را بپذیرند. 

«اگر کسی انتخاب کرد که راه خود را برود پس باید با عواقب انتخاب خودش هم کنار بیاید. آنها مسئول این انتخاب خود هستند. به طور قاطع، معنی این اتفاق این است که شما یا هستید یا نیستید، نمی‌توانید نیمی باشید و نیمی نباشید.» 

اشاره اینفانتینو به این است که تیمهای شرکت کننده نمی‌توانند به طور مجزا برای خود تصمیم‌گیری کنند و در عین حال طبق روال عادی در لیگ‌های خود شرکت کنند. او مستقیماً اشاره کرده است که این تیم‌ها باید با قوانین فعلی کنار بیایند و ادامه دهند یا به طور کامل جدا شوند و  در این صورت منتظر عواقب کار خود باشند. 

اما اتحادیه بازیکنان روز دوشنبه رسماً اعلام کرد که این اتفاق که بازیکنان از حضور در رقابت‌های ملی محروم شوند کاملاً خلاف قوانین است. این اتحادیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تهدیدهایی که در مورد لیگ جدید به وجود آمده و عواقبی که برای بازیکنان در نظر گرفته شده است. بازیکنان همچنان به عنوان اموال و دارایی‌های باشگاه‌ها و سازمان‌ها در این مذاکرات و مناقشات به حساب می‌آیند. این اتفاق برای اتحادیه بازیکنان فوتبال و ۶۰ هزار بازیکنی که عضو این اتحادیه هستند نوعی توهین به حساب می‌آید. 

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • توفان DK ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    مدتی هست که نوشته های سایت به معنای واقعی رو مخ ادم راه می ره. به نظر می رسه حتا از ترجمه صحیح نوشته های سایت های دیگر درمانده شده، شناحت قانون و ساز وکارهای ورزشی و کاری جای خود! این تاکید بر روی اتحادیه بازیکنان چند بار در مقاله ها امده که گویا یک نفر نوشته. چه کسی می تونه بگه کدام بازیکن به تیم ملی یا تیم حاصی دعوت بشه یا نشه به جز مربی و فدراسیون به هر دلیلی . اتحادیه نمی تواند در این موازد دحالت بکند ! فدراسیون می گوید کسی خلاف اصول ان ها عمل کرده و محروم! کسی نمی تواند بگوید نه! مگر کم هستند بازیکنان بزرگی که حتا شاید به دلیل برخوردشخصی با مربی و فدراسیون طرد شده اند و کسی نمی تواند بگوید چرا نظر شخصی اعمال شده! هر بازیکن طرف قرارداد با باشگاه است و فقط و فقط اگر مشکلی در این باب پیش بیاید اتحادیه می تواند دحالت کند. حرف اینحاست که اگر با باشگاه برخورد شود و مثلن مجروم شد حق بازیکن ها چه می شود؟ با شرایط جدید قراردادهای قبلی چگونه اعتبار دارد ؟ یا این که در این دعوا تمام کاسه و کوزه ها سر بازیکن ها می شکند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی