جمعه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
۳ |
۵
تنها راه استقلال برای موفقیت؛ کی‌روشی بازی کنید
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اگر استقلالی‌ها می‌خواهند صدر نشین شوند و اگر می‌خواهند تا فینال آسیا بروند و حتی قهرمان شوند، باید به روش کارلوس کی‌روش فوتبال بازی کنند.

خبرورزشی - در زمان کارلوس کی‌روش تیم ملی حدود ۱۸ ماه گل نخورد. وقتی ما برای رفتن به جام جهانی ۲۰۱۴ به مشکل خوردیم، تیم ملی نیاز داشت که قطر، لبنان و کره‌جنوبی را ببرد و حتی یک مساوی هم به رقبا ندهد در این سه بازی کارلوس کی‌روش در یک حرکت عجیب رحمان‌ احمدی را درون دروازه قرار داد و ساختار دفاعی تیمش را محکم کرد. به نحوی که هر سه حریف را بردیم و کره جنوبی را در خاک خودش با تک گل رضا قوچان‌نژاد شکست دادیم.

تیمهای کی‌روش شاید گاهی زیادی دفاعی بازی کردند اما لازمه موفقیت در فوتبال این است که علاوه بر هجوم، به دفاع کردن هم فکر کنید. کاری که استقلال در جده نکرد و ۴ گل از الدحیل خورد. استقلال بهترین خط حمله ایران و حتی آسیا را دارد حداقل آمار نشان می‌دهد که هیچ تیمی مثل استقلال گل نزده و در بازی برگشت با الدحیل هم این امیدواری وجود دارد که نماینده ایران چند بار دروازه الدحیل را باز کند.

اگر استقلالی‌ها می‌خواهند صدرنشین شوند و اگر می‌خواهند تا فینال آسیا بروند و حتی قهرمان شوند، باید به روش کارلوس کی‌روش فوتبال بازی کنند. تیمی که گل نخورد بالاخره از دقیقه یک تا نود گل می‌زند و این قانون نانوشته فوتبال است. اتفاقاً پرسپولیس هم با همین فرمول چهار سال قهرمان لیگ برتر شد و در بعضی از این سال‌ها مهاجمان خیلی گلزنی هم نداشت. فراموش نکنیم که پرسپولیس در خط حمله بازیکنی با توانایی‌های مهدی قایدی را ندارد اما پارسال قهرمان لیگ شد و تا فینال آسیا هم رفت فقط به خاطر اینکه ساختار دفاعی خوبی دارد و علاوه بر سیدجلال که یک ستون محکم است، امثال نوراللهی، کامیابی‌نیا و سرلک هم در جلوی مدافعان سد محکمی ساخته‌اند تا پرسپولیس خیلی بیشتر از استقلال شبیه تیم‌های کارلوس کی‌روش شود.

بیشتر بخوانید: 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حقیقت تلخه IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    این روزا همچین قایدی قایدی می‌کنن هر کی ندونه فکر می‌کنه مهاجمیه که تو لیگ بیست تا گل زده و ده تا پاس گل داده! دو تا بازیکن آماتور عرب دریبل زدن که اینهمه لاف زدن نداره. این کارا رو بعضی هافبک‌ها خیلی بهتر انجام میدن ولی انگار نه انگار وظیفه اصلیش گلزنی هس!
  • استقلال قهرمان قهرمان IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    لطفا استقلال را با هیچ تیمی بخصوص پرسپولیس مقایسه نکنید همینطور گروه پرسپولیس را ! بازیهای پرسپولیس واقعا چنگی به دل نمیزند همین بازی استقلال با الدحیل شاید اگر دقایق دیگری ادامه داشت استقلال گل چهارم را هم میزد از بس که میل و تفکر هجومی به این تیم تزریق شده و از بس که همه چیزش جفت و جور است اما فقط یک مسئله ! فرهاد و بچه های استقلال باید بدانند فقط گل زدن کافی نیست در تورنمنت های مهم حفظ نتیجه مهم و افضل بر هر چیزیست
  • ناصر خان IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    اگر کی روشی بازی کنید استقلال باید نتیجه گرا بازی کنه نه اینکه مثل اتوبوس پنجر جلوی دروازش وایسه تا گل بخوره تو فوتبال نتیجه گرا نبرد اصلی وسط زمینه نه جلوی دروازه خودی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی