اتحاد بارسلونا و رئال‌مادرید مقابل یوفا/ هیچ مجازاتی نمی‌پذیریم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بارسلونا و رئال‌مادرید، دو باشگاه بزرگ لالیگایی مدعی‌اند که تحت حمایت قانون قرار دارند و هیچ مجازاتی شامل حال آنها نمی‌شود.

خبرورزشی - رئال مادرید و یوونتوس دو باشگاهی هستند که امکان جریمه شدن آنها از سوی یوفا وجود دارد. از نظر قانونی کنار گذاشتن رئال‌مادرید از نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری امکان‌پذیر نیست اما این امکان برای یوفا وجود دارد که رئال‌مادرید را از حضور در لیگ قهرمانان اروپای سال آینده محروم کند.

دلیل این ماجرا، عملکرد فلورنتینو پرس در ماجرای سوپرلیگ اروپا است که او خودش را به عنوان رئیس سازمان این سوپرلیگ جنجالی معرفی کرد و همچنان نیز حامی طرح خود است.

کنار گذاشتن یوونتوس و رئال مادرید، فعلاً سختگیرانه‌ترین موضعی است که اعضای کمیته اجرایی یوفا علیه این دو باشگاه اتخاذ کرده‌اند البته اتخاذ چنین تصمیمی ممکن است کار را به دادگاه‌هایی خارج از فضای فوتبال بکشاند.

آنچه که کاملاً واضح است این است که در یوفا اختلاف نظر و نوعی تفرقه در این مورد وجود دارد. عده‌ای خواستار سنگین‌ترین مجازات‌ها برای این دو باشگاه هستند و کنار گذاشتن آنها برای یک سال از رقابت‌های اروپایی را منطقی می‌دانند و عده‌ای دیگر آنهایی هستند که می‌خواهند اوضاع را با تذکر و مذاکره با طرفین ماجرا آرام کنند.

یوفا در مورد تیم‌های که از موضع خود کوتاه آمده و از رقابت‌های سوپرلیگ انصراف دادند، موضع مهربانانه‌ای اتخاذ کرده است. چفرین رئیس یوفا از اینکه آنها به اشتباه خود پی برده و به مسیر درست برگشتند استقبال کرد. البته بارسلونا هم یکی از تیم‌هایی است که هنوز رسماً از سوپرلیگ انصراف نداده و عجیب این است که یوفا موضع سختی نسبت به این باشگاه ندارد.

به این دلیل که سازمان سوپرلیگ اروپا به ریاست فلورنتینو پرس، در شهر مادرید به طور قانونی ثبت شرکتی شده، هرگونه تصمیم‌گیری در مورد تیم‌های آن باید در دادگاه مادرید نیز مطرح شود جایی که فلورنتینو پرس قدرت لازم را در اختیار دارد.

در همین زمینه حتی دادگاه مادرید به فیفا و یوفا هشدار داده که باشگاه‌های شرکت کننده در طرح سوپرلیگ به عنوان شرکت‌های قانونی تحت حمایت هستند و یوفا و فیفا حق محروم کردن آنها را از رقابت‌های تحت نظر خود ندارند. طبق توافق لوگانو، احکامی که در دادگاه مادرید صادر شود در سوئیس مقر فیفا و یوفا نیز لازم الاجرا هستند.

باشگاه بارسلونا نیز در بیانیه‌ای که منتشر کرد به رئال مادرید پیوست و به موارد قانونی که از این باشگاه‌ها حمایت می‌کند اشاره داشت. این باشگاه اعلام کرده که فشارها و تهدیدهای غیرقابل توجیه در این ماجرا هیچ کاربردی ندارد چرا که باشگاه‌ها و سرمایه‌گذاران سوپرلیگ تحت حمایت قانون هستند و کاری بر خلاف قانون انجام نداده‌اند.

اما با این وجود بعید است که یوفا بدون هرگونه تنبیهی بخواهد ماجرای سوپرلیگ را مختومه کند. اختلاف نظرها در اتحادیه فوتبال اروپا اما به گونه‌ای است که از نوع جرایمی که برای باشگاه‌های سوپرلیگی ممکن است در نظر گرفته شود، نمی‌توان با اطمینان حرف زد.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کریم IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    وافعا کثیف تر از انگلیسی جماعت پیدا نمیشه! چه در سیاست و چه در ورزش بیشرف و نامرد هستند با یه دست بهت دست میدن با دست دیگه با چاقو میزننت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی