ساروی: با هیچ‌کس شوخی ندارم، با تمام وجود می‌جنگم
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

بعد از کسب سهمیه المپیک درمسابقات گزینشی قزاقستان، با "ساروی" یکی‌ از امیدهای کسب مدال کشتی‌فرنگی ایران در المپیک ۲۰۲۱ توکیو به گفتگو نشستیم.

خبرورزشی - محمدهادی ساروی یکی‌از معدود کشتی‌گیران حال حاضر کشورمان است که اقتدار و توانمندی از تمام حرکات و رفتارش می‌بارد. جوانی که تمام مراحل پیشرفت و ترقی را پله به پله طی کرده و امروز در کنار سایر ملی‌پوشان و مدعیان دوبنده تیم‌ملی نظیر برادران گرایی، علیرضا نجاتی و ...... یکی‌از مدعیان اصلی کسب مدال کشتی‌ فرنگی ایران در المپیک ۲۰۲۱ توکیو محسوب می‌شود. 

درمصاف با نامداران دنیا هرگز پاپس نگذاشته و پیهِ قدرت و توانمندی او به تن بزرگان کشتی دنیا هم خورده است. مدال طلای قهرمانی‌جوانان و امیدهای‌آسیا، طلای جوانان‌جهان، برنز امیدهای‌جهان، طلای بزرگسالان‌آسیا و حضور در مسابقات بزرگسالان‌جهان ۲۰۱۹ نورسلطان را نیز در کارنامه دارد. اگر تجربه الان را داشت، حتماً درهمان مسابقات نورسلطان، سهمیه‌المپیک را برای کشورمان کسب می‌کرد ولی چون از تجربه رویارویی با بزرگسالان دنیا بی‌بهره بود، مجبور شد تا برای کسب سهمیه المپیک به‌جای جهانی ۲۰۱۹ نورسلطان قزاقستان، در گزینشی ۲۰۲۱ آلماتی قزاقستان از سدّ همه حریفان گذشته، هم کسب سهمیه کند و هم روی سکوی قهرمانی بایستد.
 
درهمان جهانی نورسلطان هم خیلی مقتدرانه و امیدوارکننده کشتی گرفته بود. بعدِ پیروزی مقابل حریف آلمانی، نایب‌قهرمان بلغارستانی جهان، حریف قلدر و پرزور کوبایی را نیز مقتدرانه شکست داد. به‌رغم قبول شکست ۴ – ۳ مقابل آرتور آلکسانیان قهرمان‌المپیک و جهان ارمنی و ناکامی ۷ – ۵ برابر جنگ ایلدیم نفر سوم ترکیه‌ای المپیک و جهان، بلایی بر سر این نامداران آورد که بیش از همه، مربیان ارمنستان و ترکیه خوشحال بودند سوت پایان دیدارشان، مقابل دلاور آملی، به صدا درآمد. 

بعداز کسب سهمیه المپیک درمسابقات گزینشی قزاقستان، با "ساروی" یکی‌از امیدهای کسب مدال کشتی‌فرنگی ایران در المپیک ۲۰۲۱ توکیو به گفتگو نشستیم که جوان شایسته آملی در پاسخ به سوالات خبرورزشی گفت:

* در اردوی تیم‌ملی با علی‌اکبر یوسفی و علی ارسلان هم اتاق هستیم. رابطه خیلی صمیمی و دوستانه‌ای با همه بچه ها دارم. هم اتاقی‌ها هم که جای خود دارد. هم بامعرفت هستند و هم بامرام. البته همه بچه‌های تیم‌ملی و اردونشینان بامرام و پهلوان هستند. 

ساروی: با هیچ‌کس شوخی ندارم، با تمام وجود می‌جنگم

* درآخرین جلسه مرور فن و تمرینِ‌کشتی، با میرزازاده از سنگین‌وزن‌های خوب و پرتلاش خوزستانی تیم‌ملی، مرور کردم. الان هم باید در تمرین‌کشتی شرکت کنیم تا با برنامه‌هایی که کادرفنی درنظر می‌گیرند، بتوانیم مهیای حضور در میادین پیشِ رو بشویم.

* الحمدالله شرایط خوبی دارم. بعداز گزینشی المپیک، با تصمیم سرمربی تیم ملی و با برنامه‌های تمرینی کادرفنی، حدود ۱۰ روز استراحت داشتیم و در خلال این استراحت برای ریکاوری، تمرینات سبکی که مربیان گفته بودند را انجام دادیم. باشروع اردو نیز در خدمت تیم‌ملی هستیم تا انشاءالله بتوانیم بقیه برنامه‌های تمرینی را انجام دهیم. 

* از ۹ سالگی که پدرم مرحوم شد، مسئولیت من روی دوش مادرم و برادرم بوده است. آقا مهدی برادر بزرگترم هرچند فقط ۳ سال از من بزرگتر است ولی درکنار مادر عزیزتر از جانم، برای رفع مشکلات من و رسیدنم به موفقیت در کشتی، هرچه درتوان داشته و دارند، برای دور کردن حاشیه و مشکلات زندگی و تاثیر آنها بر عملکرد و برنامه‌های قهرمانی من، با جان و دل زحمت کشیده‌اند، که همیشه مدیون‌شان هستم. دستبوس مادر عزیزم هستم و امیدوارم بتوانم گوشه‌ای از این همه محبت و زحمات آنها را جبران کنم. 

* برادرم اصلاً کشتی نگرفته و نمی‌گیرد. او والیبال بازی می‌کند ولی برای موفقیت من در کشتی، همیشه حامی و پشتیبان من بوده است.

* کارشناسی تربیت‌بدنی دانشگاه آیت‌اله آملی را تمام کرده‌ام و انشاءالله به‌زودی ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را در همین دانشگاه شروع می‌کنم. 

* زادگاه من روستای داراکلای‌ آمل است ولی چند سال است به شهرستان آمل نقل مکان کرده‌ایم. به همه اهالی و مردم داراکلا، آمل، مازندران و ایران عشق می‌ورزم و امیدوارم بتوانم با کسب افتخار در میادین معتبر ورزشی، دل همه این عزیزان را شاد کنم.

* در باشگاه پهلوان قاسم رضایی آمل و زیرنظر ایشان تمرین می‌کنم. آقای رضایی بعداز المپیک لطفا کرده، برای ما خیلی وقت گذاشته‌اند و بالای سرِمان آمده و تمرینات ما را زیرنظر دارند. مربی پایه و اولیه من آقای حسن حسین‌زاده هستند که هنوز هم از محضر ایشان و آقای رضایی بهره‌مند هستم و ازاین عزیزان برای زحماتی که تا به‌حال برای من کشیده‌اند، خیلی تشکر می‌کنم. 

* کشتی‌گیر داخلی و خارجی ندارد، برای من همه حریف و رقیب هستند. اگر بخواهم به تیم‌ملی برسم باید از سدّ همه بگذرم. اگر هم بخواهم به مدال المپیک و جهانی برسم باید از سدّ همه حریفان خارجی بگذرم. لذا با همه احترامی که برای حریفان قائلم، اما هرگز روی تشک مسابقه با هیچ‌کس شوخی ندارم، باتمام وجودم می‌جنگم و مبارزه می‌کنم. 

* قطعاً همه دوست دارند بهترین و خوش‌رنگ‌ترین مدال جها و المپیک را برگردن بیاویزند، من‌هم از این قاعده مستثنی نیستم. دوست دارم دومین مدال طلای المپیک را برای آمل کسب کنم تا هم قلب همشهریان و هم‌استانی‌هایم را شاد کنم وهم این‌که سهمی در شادی ملت ایران داشته باشم.

ساروی: با هیچ‌کس شوخی ندارم، با تمام وجود می‌جنگم

* در مسابقات گزینشی همه با آمادگی کامل آمده بودند و شرایط خوبی داشتند. ولی ما با تمرینات منظمی که در اردوها داشتیم، خیلی بهتر و آماده‌تر از آنها بودیم که خوشبختانه توانستیم دو سهمیه المپیک را بگیریم. البته حسین نوری هم می‌توانست سهمیه‌های تیم‌ملی را تکمیل کند. متاسفانه خیلی بدشانسی آورد که آن حادثه اتفاق افتاد. نوری قبلاً چندبار این حریف چینی را شکست داده بود و بازهم می‌توانست برنده این کشتی باشد ولی قسمت نبود و نشد، آن‌چه باید می‌شد. امیدوارم با تدابیر آقای بنا و مربیان تیم‌ملی بتوانیم در بلغارستان آخرین سهمیه تیم‌ملی را بگیریم و با ترکیب کامل به المپیک برویم. 

* درجهانی نورسلطان از نظر شرایط وزنی، سبک‌تر بودم. تجربه حضور در مسابقات‌جهانی بزرگسالان را نداشتم. همین مسائل در عملکرد و نتایج من درجهانی ۲۰۱۹ بی‌تاثیر نبود. شاید اگر در نورسلطان سهمیه می‌گرفتم، خیال تیم‌ملی راحت‌تر بود ولی من به این تجربه‌ای که الان دارم، نمی‌رسیدم. 

* همین حریف قرقیزستانی را در مسابقات بین‌المللی جام تفلیس گرجستان ۶ – یک شکست داده بودم. با بقیه حریفان گزینشی، کشتی نگرفته بودم ولی با مربیان همه آنها را آنالیز کرده بودیم و از نقاط ضعف و قوت‌شان بی‌خبر نبودیم و برای همه برنامه داشتیم. 

* من سرباز تیم‌ملی، سرمربی، کادرفنی و فدراسیون‌کشتی هستم. اصلاً برایم فرق نمی‌کند کجا کشتی بگیرم. تابع تصمیم تیم‌ملی هستم. به‌من ربطی ندارد قرار است مجدداً انتخابی برگزار شود یا براساس نتایج و عملکردها تصمیم بگیرند. هرجا که بگویند، من کشتی می‌گیرم.

* اگر مسافر المپیک شدم و انشاءالله با دست پُر و مدال به میهن برگشتم، کادرفنی تیم‌ملی تشخیص دادند از نظر شرایط جسمی و آمادگی‌بدنی می‌توانم در مسابقات‌جهانی ۲۰۲۱ نروژ کشتی بگیرم و تصمیم به‌حضور من دراین رقابتها هم داشته باشند، بازهم تابع تصمیم سرمربی تیم‌ملی و کادرفنی هستم. 

* برای حضور در مسابقات بین‌المللی لهستان، قبل از شرکت در المپیک، بازهم به نظر و تصمیم کادرفنی تیم‌ملی بستگی دارد که من‌هم در لهستان کشتی بگیرم یا نه ؟ اگر آقای بنا و مربیان بگویند، در لهستان هم کشتی می‌گیرم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی