اعتراض شدید بازیکنان استقلال/ همه با حریفان می‌جنگند؛ ما با داوران
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

استقلال در پنجمین روز از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باید مسابقه برگشت خود مقابل الاهلی عربستان را برگزار کند. جدالی که با توجه به شرایط جدول و اتفاقات پیش‌آمده، قطعاً حکم نبردی سرنوشت‌ساز و البته بسیار پرحاشیه را خواهد داشت.

خبرورزشی - استقلال در حالی دومین مسابقه خود مقابل نماینده قطر را با تساوی به پایان رساند که باز هم ضعف مفرط داوری دردسر بسیار بزرگی برای آبی‌پوشان ایرانی ایجاد کرد و نقش فوق‌العاده مهمی در پیروزی نشدن آنها داشت. در مسابقه اول مقابل الدحیل، داور به راحتی از کنار خطای پنالتی انجام شده روی مهدی قایدی عبور کرد و در جدال دوم برابر این تیم هم یک پنالتی فوق‌العاده عجیب و غریب برای قطری‌ها گرفته شد. پنالتی که انصافاً حتی اگر یک داور اهل قطر مسابقه را سوت می‌زد هم آن را اعلام نمی‌کرد! در چنین شرایطی کاملاً بدیهی بود  بازیکنان استقلال پس از پایان مسابقه به شدت از عملکرد داور سنگاپوری ناراحت باشند و طبیعی است چنین ذهنیتی برایشان ایجاد شود که این همه اشتباهات فاحش داوری علیه آنها نمی‌تواند کاملاً تصادفی و سهوی باشد. استقلالی‌ها در خاتمه مسابقه فوق‌العاده از دست داور عصبانی بودند و تأکید داشتند عملکرد ضعیف او موجب شد تا استقلال نتواند به پیروزی برسد و از قرار گرفتن در صدر جدول محروم شود.

جدال با داوران

همه بازیکنان استقلال از عملکرد تیم داوری به ویژه داور وسط عصبانی بودند ولی بعضی از آنها ناراحتی خود را در خاتمه مسابقه صراحتاً بر زبان می‌آوردند.آنها در داخل رختکن با اعتراض نسبت به اتفاقات ایجاد شده می‌گفتند: در بازی اول مقابل  الدحیل قایدی را زدند ولی انگار نه انگار.پنالتی ما را نگرفتند و در نهایت همان اتفاق باعث شد مسابقه را ببازیم و صدر جدول را از دست بدهیم. اشتباهات داوری در آن بازی آنقدر زیاد بود که حتی خود کارشناسان خارجی هم به آن اعتراف کردند. این مسابقه هم که دیگر همه چیز شفاف و مشخص بود. حتی خود قطری‌ها هم از اینکه ضربه پنالتی به نفع ایشان اعلام شده تعجب می‌کردند. خودشان هم باورشان نمی‌شد داور چنین هدیه‌ای به آنها داده باشد. در سطح محلات هم چنین پنالتی برای هیچ تیمی نمی‌گیرند ولی داور سنگاپوری هدیه بسیار عجیب و غریبی به الدحیل داد. در هر دو بازی مقابل قطری‌ها به خاطر ضعف داوری ضربات بسیار بزرگی متحمل شدیم و کسی هم جوابگو نیست. همه تیم‌ها برای صعود با رقبای خود می‌جنگند و فقط دغدغه مسائل فنی دارند ولی ما باید جدا از رویارویی با حریفان، با داوران هم بجنگیم چون به راحتی قمان را داخل زمین می‌خورند و زحماتمان بر باد می‌رود.

تاوان صعود میزبان

نکته دیگری که بعضی از بازیکنان استقلال پس از خارج شدن از ورزشگاه ملک عبدالله و در مسیر هتل به آن اشاره می‌کردند، اتفاقاتی است که در جدول گروه آنها رخ می‌دهد. استقلال طی دو بازی اخیر خود پنج امتیاز از دست داده و جدا از مشکلات تاکتیکی و فنی، بدیهی است که عملکرد تیم داوری نیز در امتیازات از کف رفته مؤثر بوده است (حتی اگر فرض را بر این بگذاریم که تمام اشتباهات به معنای واقعی کلمه سهوی بوده و کوچک‌ترین تعمدی در آنها وجود نداشته است) از طرف دیگر، در همین زمان الاهلی عربستان با کسب دو پیروزی متوالی مجدداً برای صعود امیدوار شده و حالا شانه به شانه استقلال پیش می‌رود به همین خاطر تعدادی از آبی‌پوشان معتقد بودند که شاید همه چیز به شکل نامرئی! در حال دست به دست هم دادن است تا زمینه برای راهیابی تیم میزبان به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا فراهم شود و استقلال عملاً قربانی هزینه‌های گزافیمی شود که الاهلی برای میزبانی این مسابقات صورت داده و می‌خواهد حاصل آن را ببیند !

جدال سرنوشت ساز

استقلال در پنجمین روز از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باید مسابقه برگشت خود مقابل الاهلی عربستان را برگزار کند. جدالی که با توجه به شرایط جدول و اتفاقات پیش‌آمده، قطعاً حکم نبردی سرنوشت‌ساز و البته بسیار پرحاشیه را خواهد داشت. هیچ بعید نیست برای نماینده کشورمان در آن مسابقه نیز انواع اتفاقات عجیب و غریب رخ بدهد ولی پیروزی شاگردان مجیدی برابر تیم میزبان قطعاً تمام رشته‌ها را پنبه می‌کند و همه چیز را مهیای صعود آبی‌پوشان ایرانی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شمسعلی IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    هواداران استقلال دیگه از هواداری گردنگیری خسته شدن. تا کی بهونه؟ باختن تا کی؟
  • پرسپولیس IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    امان از دست بابا مسعود....
  • کاج دوچرخه سوار وطن فروش IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    اینجا آسیاست نه لیگ برتر، دست خودتون نیست بد عادت شدین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی