رئال‌مادرید – چلسی؛ یاغی‌های سوپرلیگ در لیگ قهرمانان!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب با نبرد بین رئال‌مادرید و چلسی در پایتخت اسپانیا آغاز خواهد شد.

خبرورزشی - امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه آلفردو دی‌استفانو مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا آغاز خواهد شد. در نخستین دیدار دور رفت، رئال‌مادرید به مصاف چلسی خواهد رفت. دو تیمی که با حضورشان بین تیم‌های سوپرلیگ هفته گذشته خبرساز شده‌اند و حالا در لیگ قهرمانان باید رقابت کنند. دنی ماکلی هلندی داور این نبرد حساس است.

رئال‌مادرید؛ این جام باز هم برای تو
متخصص لیگ قهرمانان اروپا دو فصلی تبدیل به ناکام بزرگ شده بود و حالا هم اگر فینالیست نشوند همه زحمت‌های‌شان بر باد خواهد رفت. رئال‌مادرید حالا ۳ ماهی می‌شود که شکست نخورده و این شانس‌شان را برای موفقیت‌های آخر فصل بیشتر می‌کند. در لالیگا با وجود توقف مقابل بتیس در هفته‌ای که گذشت هنوز شانس قهرمانی دارند. در لیگ قهرمانان هم تجربه زیدان و شاگردانش یک مزیت نسبت به رقبا است. رئالی‌ها اگر شرایط خوب دفاعی‌شان را مثل مرحله قبل و نبرد با لیورپول حفظ کنند، می‌توانند امیدوار باشند که چلسی را هم از پیش رو بردارند. زیزو اگر این فصل جا بگیرد از کارلو آنچلوتی و باب پیزلی جلو می‌زند و پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ قهرمانان می‌شود.

چلسی؛ شگفتی‌سازانِ بزرگ
تصور این که تیم بحران‌زده لمپارد در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا حاضر شود، دشوار بود. تغییر مربی چلسی همیشه در فصل اول خوب نتیجه داده. حالا هم با توخل نه تنها شانس خوبی برای قرار گرفتن بین ۴ تیم بالای جدول لیگ برتر دارند، بلکه می‌توانند برای دومین مرتبه در تاریخ فینالیست لیگ قهرمانان شوند. چلسی در فاز دفاعی عملکرد بسیار خوبی داشته و این برای خوب نتیجه گرفتن در مادرید امیدوارشان می‌کند. با وجود این که سابقه و تجربه حریف در لیگ قهرمانان یک سر و گردن از چلسی بالاتر است، اما بعید نیست آبی‌ها که تیم بزرگی هستند، شگفتی‌ساز شوند و به فینال برسند.

آخرین جدال
سوپرجام اروپا در سال ۱۹۹۸ آخرین دیدار رسمی رئال‌مادرید و چلسی بود. آبی‌های لندن با تک‌گل پویت برنده شدند به تنها جام‌شان رسیدند.

آمار بازی
۱۶) رئال‌مادرید که با ۱۳ قهرمانی پرافتخارترین تیم لیگ قهرمانان اروپا است، ۱۶ مرتبه فینالیست شده. کهکشانی‌ها در پی رسیدن به هفدهمین فینال‌شان هستند.
۴۰) صعود رئالی‌ها به فینال یعنی قهرمانی. آمار نشان می‌دهد احتمال بردشان در فینال خیلی بیشتر از باخت است. ۴۰ سال است که فینال را نباخته‌اند.
۱) چلسی فقط و فقط یک مرتبه به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده است. فینال سال ۲۰۱۲ که با شکست بایرن قهرمان شدند.
۳) رئال و چلسی در لیگ قهرمانان تابه‌حال به مصاف هم نرفته‌اند، اما در سوپرجام و جام‌درجام ۳ مرتبه با یکدیگر مصاف داده‌اند که ۲ برد چلسی داشته و یک برد رئال. 
۳) با تنها ۳ گل خورده، چلسی به همراه منچسترسیتی بهترین خط دفاعی لیگ قهرمانان اروپا را تا مرحله نیمه‌نهایی در اختیار داشته‌اند.
۴۲) رئال‌مادرید ۴۲ مرتبه به مصاف تیم‌های انگلیسی رفته. ۱۷ برد، ۱۲ تساوی و ۱۳ شکست حاصل کارشان بوده. رئال مرحله قبل با یک برد و یک تساوی مقابل لیورپول صعود کرد.
۴۷) چلسی بیش از هر کشور دیگری به مصاف تیم‌های اسپانیایی رفته. در ۴۷ نبرد، ۱۹ برد، ۱۶ تساوی و ۱۲ شکست حاصل کارشان بوده. دو مرحله قبل هم با دبل کردن اتلتیکومادرید صعود کردند.
۳) رئال ۳ مرتبه در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا و جام باشگاه‌های سابق در نیمه‌نهایی به مصاف انگلیسی‌ها رفته، که ۲ مرتبه منچستریونایتد و منچسترسیتی را کنار زده و فینالیست شده، یک مرتبه هم منچستریونایتد حذف‌شان کرده است.
۲) چلسی از رویارویی با رئال خاطرات خوبی دارد. علاوه بر یک قهرمانی سوپرجام اروپا، یک قهرمانی جام‌درجام را هم با شکست این تیم کسب کرده است.
۶) اولیویه ژیرو ۶ گله است و شانس آقای‌گلی در لیگ قهرمانان را دارد. البته رسیدن به ارلینگ هالند ۱۰ گله دشوار به نظر می‌رسد. بهترین گلزن رئال‌مادرید هم کریم بنزمای ۵ گله است.
۱۷) تیم زیدان در ۱۷ بازی متوالی از ابتدای فوریه ۲۰۲۱ در تمامی رقابت‌ها شکست نخورده است. ۱۳ بازی در لالیگا و ۴ بازی در لیگ قهرمانان اروپا.
۱) چلسیِ توخل در لیگ قهرمانان اروپا فقط یک خورده و آن هم قیچی برگردان تماشایی مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو بوده است. قبل از آن گل، ۴۲۶ دقیقه چلسی در لیگ قهرمانان گل نخورده بود.

مصدومان و محرومان
لوکاس واسکس تنها مصدوم رئال‌مادرید است که به طور قطعی به این بازی نخواهد رسید. فدریکو والورده و سرخیو راموس کرونایی شده‌اند. البته راموس مصدوم هم هست. شرایط هردوی آن‌ها در آستانه دیدار حساس با چلسی مشخص نیست. مصدومیت تونی کروس و فرلان مندی به نظر می‌رسد به اتمام رسیده باشد و آن‌ها بازی کنند. متئو کواچیچ هافبک سابق رئال‌مادرید تنها مصدوم چلسی است که نمی‌تواند در دیدار رفت بازی کند.

ترکیب احتمالی دو تیم
رئال‌مادرید:
کورتوا، کارواخال، میلیتائو، واران، مندی، مودریچ، کاسمیرو، کروس، آسنسیو، وینیسیوس و بنزما
چلسی: مندی، آسپلیکوئتا، سیلوا، رودیگر، جیمز، چیلول، کانته، جورجینیو، مانت، ورنر و هاورتس
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی