نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
خودزنی به سبک مادریدی‌ها
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در فصلی که بسیاری از هواداران اتلتیکو امیدوار بودند این تیم با اقتدار قهرمان شود، این تیم به دست خودش اوضاع را پیچیده کرد.

خبرورزشی - اتلتیکو مادرید باز هم باخت و این بار صدر جدول را به طور کامل به بارسلونا تعارف کرد. حالا آنها سرنوشت قهرمانی را از دست خود خارج کرده‌اند.

 بعد از شکست ۲-۱ مقابل بیلبائو در سن مامس، کوکه کاپیتان اتلتیکو گفت: «می‌خواهیم تا آخر به مبارزه ادامه دهیم، پنج بازی داریم و باید همه پنج بازی را بریم چون به خودمان ایمان داریم و مطمئنیم که می‌توانیم این کار را انجام دهیم.»

در فصلی که بسیاری از هواداران اتلتیکو امیدوار بودند این تیم با اقتدار قهرمان شود، این تیم به دست خودش اوضاع را پیچیده کرد و موقعیت خوبی که در اختیار داشت را از دست داد. کرونا، نتایج ضعیف، مصدومیت‌ها، اوضاع بدنی و بسیاری از دلایل دیگر باعث افت ناگهانی روخی‌بلانکو شد.

تأثیر کرونا
وقتی همه‌چیز داشت خوب پیش می رفت، ۷ برد متوالی به دست آمده بود و بازیکنان در اوج آمادگی بودند، کرونا به اردوی اتلتیکو حمله کرد. ارموسو و کاراسکو نتوانستند تیم را در سفر به کادیس همراهی کنند. اتلتیکو آن بازی را برد اما فلیکس، دمبله، لمار و اررا هم جواب تست کرونای‌شان مثبت شد. سیمئونه ستون اصلی تیم خود را در مقطع کلیدی فصل از دست داد.

شکنندگی خارج از خانه
هرچه در نیم فصل اول اتلتیکو چه در خانه و چه خارج از خانه خوب کار می‌کرد، اما در نیم فصل دوم این تیم همه‌چیز عوض شد. گویا بنزین اتلتیکو در بازی‌های خارج از خانه تمام می‌شود. دو تساوی مقابل ختافه و بتیس و دو شکست مقابل سویا و بیلبائو تتایج اخیر این تیم در بازیهای خارج از خانه هستد، نتایجی که برای تیمی که در مبارزه برای قهرمانی لیگ قرار دارد اصلاً قابل توجیه نیست.

رو شدن دست
شکی نیست که بازی کردن با سه مدافع، دو بال کنار، کوکه به عنوان بازی‌ساز و دو هافبک جنگنده کلید موفقیت سیمئونه در بسیاری از بازی‌ها بوده است. لمار و یورنته از کناره ها عالی حرکت می‌کردند و مدافعان توپ را در سریع‌ترین زمان ممکن به حمله منتقل می‌کردند. اما همه این نقاط قوت خیلی وقت است که در تیم سیمئونه دیده نمی‌شود. بازیسازی برای تیم سخت شده  و دفاع نیز آنقدر شکننده نشان داده که سرمربی آرژانتینی مجبور شده دوباره به سیستم چهار دفاعه روی بیاورد.

افت فاحش
شاید نگه داشتن کیفیت فوق‌العاده‌ای که در نیم فصل اول از بازیکنان اتلتیکو ارائه شد برای کل فصل کار آسانی نباشد، اما بعضی از بازیکنان تیم به قدری افت کردند که دیگر نشانی از ستاره‌های نیم فصل اول نداشتند. سوارس افت کرده، فلیکس در موقعیت‌های یک به یک همه توپ‌ها را لو می‌دهد، شوت‌های مرگبار سائول ناگهان ناپدید شد و خیمنس هم بعد از بازگشت از مصدومیت دیگر بازیکنی که قبلاً بود نشد. ضمن اینکه مصدومیت‌های متوالی بازیکنان هم بلای دیگری بود که بر سر تیم اتلتیکو آمد تا این تیم صدر جدول را در آستانه از دست رفتن ببیند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی