نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
پاری‌سن‌ژرمن – منچسترسیتی؛ نبرد خاورمیانه‌ای
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پاری‌سن‌ژرمن و منچسترسیتی حالا که به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسیده‌اند، نمی‌خواهند فرصت کسب نخستین جام را از دست بدهند.

خبرورزشی - امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه پارک‌دوپرنس، تیم‌هایی در دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم خواهند رفت که یک هدف مشترک دارند؛ پایان دادن به حسرت قهرمانی در لیگ قهرمانان بعد از سرمایه‌گذاری بزرگ اعراب. پاری‌سن‌ژرمن و منچسترسیتی نبردی جذاب در لیگ قهرمانان اروپا خواهند داشت.

پاری‌سن‌ژرمن؛ مأموریت ناتمام
چند سالی روی پاری‌سن‌ژرمن کار شد و مربیان بزرگی آمدند و رفتند، اما این تیم هنوز به جام قهرمانی نرسیده است. پاریسی‌ها پس از اختلاف توماس توخل با مدیریت باشگاه، او را کنار گذاشتند و حالا هم مربی سابق‌شان در نیمه‌نهایی حضور دارد، هم آن‌ها شانس فینالیست شدن دارند. مائوریسیو پوچتینو با حذف بایرن‌مونیخ قدرتمند نشان داد مربی خوش‌فکری است و دست مربیان رقیب را خوب می‌خواند. با تیم پرستاره‌ای که داشت بی‌گدار به آب نزد و با ضدحملات کار باواریایی‌ها را در همان بازی رفت تمام کرد. آیا این تاکتیک مقابل سیتی هم کارساز می‌شود؟ با نزدیکی سبک بازی بایرن و سیتی به هم، شاید چنین تاکتیکی در نیمه‌نهایی هم از سوی پوچ اتخاذ شود. البته بازی رفت میزبان هستند و شاید ماجرا کمی متفاوت باشد. پوچتینو می‌خواهند مأموریت ناتمام فصل قبل را به اتمام برساند و جامی که هم خودش و هم پاری‌سن‌ژرمن سال‌ها به دنبال آن هستند را به‌دست آورد.

منچسترسیتی؛ هدف پپ
بی‌شک باثبات‌ترین تیم این فصل فوتبال اروپا و انگلیس، منچسترسیتی بوده است. پپ گواردیولا بعد از پشت سر گذاشتن ناکامی فصل قبل، تیمش را به رقابت‌ها برگرداندن و روحیه پیروزی‌طلبی شاگردانش را بازیابی کرد. وقتی پپ را باشگاه منچسترسیتی استخدام کرد بی‌شک به فکر قهرمانی در لیگ قهرمانان بودند. هم پپ سال‌هاست در حسرت این جام است و هم شیخ منصور از وقتی باشگاه را خرید در فکر این جام بوده. اولین خوان مقابل رقیبی قدرتمند و پرستاره است، مثل خودشان. سیتی می‌داند که تهاجمی بازی کردن مثل بایرن می‌تواند برای‌شان در پاریس مثل خودکشی باشد. باید منتظر شطرنج پپ و پوچ در فرانسه باشیم. این فصل شاید یک قهرمان جدید در لیگ قهرمانان داشته باشیم و گورادیولا می‌خواهد نامش را در تاریخ سیتیزن‌ها ماندگار کند. آیا تیر پپ و باشگاه منچسترسیتی سرانجام سال ۲۰۲۱ به هدف می‌خورد؟

آخرین جدال
در مرحله یک‌چهارم نهایی فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ لیگ قهرمانان اروپا منچسترسیتی با یک گل پاری‌سن‌ژرمن را شکست داد تا با توجه به تساوی ۲-۲ در بازی رفت به نیمه‌نهایی برسد. تک‌گل آن بازی در ورزشگاه اتحاد را دبروینه به ثمر رساند.

آمار بازی
۰) برخلاف رئال‌مادرید و چلسی؛ پاری‌سن‌ژرمن و منچسترسیتی سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را ندارند. البته پاریسی‌ها در جام‌درجام اروپا و جام اینترتوتو قهرمان شده‌اند.
۱) پاری‌سن‌ژرمن فصل قبل طلسم حضور در فینال لیگ قهرمانان را شکست، اما این فینال هم با موفقیت همراه نشد و به بایرن‌مونیخ باختند تا نایب‌قهرمان شوند.
۳) در ۳ مصاف اروپایی پاریس و سیتی؛ فرانسوی‌ها هیچ‌گاه پیروز نشده‌اند و یک برد در آخرین نبرد برای تیم انگلیسی به ثبت رسیده است.
۳) منچسترسیتی تا پیش از مرحله نیمه‌نهایی بهترین خط دفاعی را در اختیار داشته. سیتی تنها ۳ گل خورده و در این رکورد با چلسی شریک است.
۲۳) پاری‌سن‌ژرمن ۲۳ مرتبه به مصاف تیم‌های انگلیسی رفته که حاصل کارش ۷ برد، ۸ تساوی و ۸ شکست بوده. آخرین حریف‌شان منچستریونایتد بوده که این فصل در مرحله گروهی یک برد و یک شکست مقابلش برای‌شان ثبت شد.
۱۰) منچسترسیتی در ۱۰ مصاف با تیم‌های فرانسوی ۴ برد، ۳ تساوی و ۳ شکست داشته. آخرین حریف سیتیزن‌ها همین فصل در مرحله گروهی مارسی بود که هردو بازی را مقابل این تیم ۳ بر صفر بردند.
۰) تیم گواردیولا تنها تیم بدون شکست لیگ قهرمانان تا مرحله نیمه‌نهایی است. ۹ برد و یک تساوی در ۱۰ بازی قبلی برای سیتی به ثبت رسیده است.
۸) کیلیان امباپه ستاره پاری‌سن‌ژرمن شانس آقای‌گلی را دارد. ارلینگ هالند با ۱۰ گل صدرنشین جدول گلزنان است و امباپه تا این مرحله ۸ گل به ثمر رسانده.
۷) آمار خانگی پاریسی‌ها این فصل خوب نبوده. در لیگ فرانسه ۵ شکست در پارک‌دوپرنس داشته‌اند و در لیگ قهرمانان هم ۲ مرتبه در خانه مقابل منچستریونایتد و بایرن‌مونیخ شکست خورده‌اند.

مصدومان و محرومان
خوان برنات قطعاً به بازی حساس امشب مقابل منچسترسیتی نمی‌رسد. مارکینیوس، عبدو دیالو و رافینیا هم مصدوم هستند، اما احتمالاً می‌توانند در ترکیب پاری‌سن‌ژرمن قرار بگیرند. منچسترسیتی با تمامی بازیکنانش می‌تواند در پاریس به میدان برود.

ترکیب احتمالی دو تیم
پاری‌سن‌ژرمن:
ناواس، فلورنتسی، مارکینیوس، کیمپمبه، کورزاوا، گِیه، پاردس، وراتی، دی‌ماریا، نیمار و امباپه
منچسترسیتی: ادرسون، واکر، استونز، دیاس، زینچنکو، دبروینه، رودریگو، گوندوغان، محرز، فودن و ژسوس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی