ناگلزمن؛ آقای خاص مدرن فوتبال جهان در بایرن
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

یولیان ناگلزمن سرمربی ۳۳ ساله لایپزیش بعد از انتخاب به عنوان سرمربی بایرن‌مونیخ اشتیاق و علاقه‌اش برای مربیگری در برترین تیم آلمان را پنهان نکرده است.

خبرورزشی - اتفاقی که قابل پیش بینی بود بالاخره رخ داد. یولیان ناگلزمن جزو سرمربی بایرن مونیخ شد. در واقع بایرن مونیخ بعد از آنکه هانسی فلیک اعلام کرد که قصد دارد به دوران فوق‌العاده موفق خود در این تیم پایان دهد، مجبور شد در بازار نه چندان پر رونق مربیان به دنبال گزینه مناسب خود باشد.

قهرمان بوندس‌لیگا از ابتدا ترجیحش بر این بود که یک مربی آلمانی زبان را انتخاب کند و همین موضوع گزینه‌های آنها را محدودتر هم می‌کرد. ضمن اینکه مدیران باشگاه باواریایی می‌خواستند کسی را به تیم‌شان بیاورند که از هرگونه حاشیه و جنجال‌سازی به دور باشد.

اختلافاتی که فلیک با مدیران بایرن و به طور ویژه حسن سالیحمیدزیچ پیدا کرد باعث به وجود آمدن حاشیه‌های زیادی در تیم مونیخی شد و در نهایت نیز به جدایی مربی موفق باشگاه انجامید.

معیارهایی که بایرن در نظر داشت باعث شد تعداد کاندیداهای مناسب برای نشستن روی نیمکت این تیم کم و کمتر شود، تا در نهایت آن‌ها به نام یولیان ناگلزمن سرمربی جوان لایپزیش رسیدند. به نظر می‌رسید که لایپزیش که خودش همچنان رقیب اصلی بایرن در راه قهرمانی بوندس‌لیگا است، اجازه جدایی به مربی خود ندهد یا دست کم به آسانی و به ارزانی مجوز انجام شدن این انتقال را صادر نکند.

اما قدرت بایرن مونیخ در نقل و انتقالات فوتبال آلمان بار دیگر ثابت شد و آنها گزینه مورد نظر خود را آلیانتس آرنا آوردند. ناگلزمن حالا گران‌ترین مربی تاریخ بوندس‌لیگا خواهد بود. هرچند که مبلغ رسمی این انتقال فاش نشده است اما بسیاری از رسانه‌های آلمانی از رقمی در حدود ۳۰ میلیون یورو برای ناگلزمن نوشته‌اند. او که ۳۳ ساله است رکورد جوان‌ترین مربی این لیگ را هم در اختیار دارد چرا که در ۲۸ سالگی مربیگری در بالاترین سطح لیگ آلمان را تجربه کرد.

اولیور کان، جانشین رئیس باشگاه بایرن‌مونیخ از قرارداد ۵ ساله ناگلزمن با بایرن مونیخ خبر داد و تاکید کرد: «این قرارداد ۵ ساله نشان می‌دهد چقدر ناگلزمن با بایرن آشنا است. مطمئن هستم که آینده ورزشی بایرن و یولیان در کنار هم بسیار موفق خواهد بود.»

ناگلزمن در سال ۲۰۱۹ از هوفنهایم به لایپزیش پیوست و این تیم را فصل گذشته تا نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا نیز جلو برد. این فصل نیز آنها در لیگ دوم هستند هرچند که بایرن با ۷ امتیاز برتری در فاصله سه هفته مانده به پایان بازیها، تقریباً قهرمانی‌اش قطعی شده است. لایپزیش البته در جام حذفی در نیمه‌نهایی روز جمعه به مصاف وردربرمن می‌رود و این شانس را دارد که در جام حذفی آخرین جام را با تیمش به دست بیاورد.

اولیور ماینتسلاف مدیر باشگاه لایپزیش قیمت دقیق انتقال را فاش نکرد اما با ابراز رضایت از این جابه‌جایی گفت: «ما در زمینه رسیدن به اهداف مالی خود در این انتقال موفق بودیم.»

ناگلزمن از قبل گفته بود که نمی‌خواهد با کارفرمایان خود وارد جنگ شود و هر تصمیمی که آنها بگیرند را می‌پذیرد. همین اتفاق افتاد و لایپزیش با تقدیر و تشکر از ناگلزمن این مربی را راهی بایرن‌مونیخ کرد و محترمانه برای او آرزوی موفقیت کرد.

ناگلزمن هم در اظهار نظری کوتاه در این مورد گفت: «لایپزیش یک باشگاه خاص است، با این وجود من در حال جدا شدن از باشگاه هستم. چیزی برای مخفی کردن وجود ندارد چون می‌خواهم در بایرن‌مونیخ کار کنم، باشگاهی که کار کردن در آن یک فرصت بی‌نظیر است. من با غم و ناراحتی از باشگاه جدا خواهم شد اما الان خیلی زود است که بخواهم خداحافظی کنم و در مورد خاطراتم حرف بزنم، چون هنوز کارم در لایپزیش تمام نشده است.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    نابغه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی