سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
۳ |
۴
۴ دلیل مهم شکست پرسپولیس مقابل الوحده
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پرسپولیس در طول لیگ قهرمانان آسیا از معدود تیم‌هایی نشان داد که در ضربات ایستگاهی متنوع و با برنامه کار می‌کند اما مشخصاً در بازی با الوحده خیلی خبری از این تنوع نبود.

خبرورزشی - بالاخره پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا باخت تا رکورد منحصر به فرد و عالی را که تا به الان ثبت کرده بود از دست بدهد؛ اما در پشت این شکست چه اتفاقی در میدان افتاد؟ نکات زیر ۴ برش از این اتفاق را نمایان می‌کند...

تعداد شوت بالا اما خارج از چارچوب

بعد از گل زود هنگامی که پرسپولیس دریافت کرد کادر فنی این تیم به خوبی متوجه شد که با توجه به دفاع فشرده حریف و تجمعی که آنها در زمین خودی ایجاد کرده اند یکی از راه‌های اصلی گلزنی می‌تواند ایجاد موقعیت شوتزنی باشد و البته در این زمینه هم تیم یحیی خوب عمل کرد و موقعیت‌های شوتزنی مناسبی هم ایجاد کرد اما نکته اصلی که باعث ناکامی‌آنها در این زمینه شد، دقت پایین در شوتزنی بود به طوری که در آخر مسابقه آمارها نشان داد که پرسپولیس ۱۰ شوت زده داشته که تنها ۲ تای آنها در چهارچوب بوده و مسلما همین عدم شوتزنی به داخل چارچوب یکی از  دلایل شکست بوده است.

بدشانسی و بدبیاری

مسلماً در این زمینه تمام مشکل به عدم دقت سرخپوشان در زدن شوت به داخل چارچوب بر نمی‌گردد و باید به بد شانسی و بدبیاری این تیم هم اشاره کنیم چرا که در طول بازی و در نیمه دوم دو ضربه بازیکنان پرسپولیس به تیر دروازه برخورد کرد که اولی مربوط به شوت بسیار دیدنی و زیبای احسان پهلوان از پشت محوطه جریمه بازمی‌گردد و در دومین مورد هم ضربه سری که کنعانی زادگان هم زد باز هم به تیر دروازه برخورد کرد. بنابراین قطعاً اگر این ضربات چند سانتی پایین‌تر بود پرسپولیس یک برد دیگر را آن هم با شایستگی جشن می‌گرفت.

عدم استفاده بهینه از ضربات ایستگاهی

درطول این تورنمنت پرسپولیس از معدود تیم‌هایی نشان داد که در ضربات ایستگاهی متنوع و با برنامه کار می‌کند اما مشخصاً در این بازی خیلی خبری از این تنوع نبود و در حالی که سرخپوشان در طول بازی نسبتاً فرصت‌های مناسبی در ضربات ایستگاهی به دست آوردند اما نتوانستند که از این موضوع بهره لازم را ببرند در این مورد حتی در نیمه نخست و حد فاصل دقیقه ۱۵ تا ۱۷ پرسپولیس ۳ بار صاحب ضربه کرنر شد که در هر سه تای آنها نتوانست آن‌گونه که باید از فرصت به دست آمده استفاده کند تا این موضوع هم یکی از دلایلی باشد که می‌توان به باخت سرخپوشان نسبت داد.

کمی‌اشباع شدگی 

شاید یکی از دلایلی که باعث شد تا پرسپولیس این بازی را واگذار کند اشباع شدگی بازیکنان و خیال راحت آنها از صعود بوده هرچند در این زمینه نمی‌توان با قطعیت صحبت کرد زیرا آمارهایی که پرسپولیس در پایان بازی از خود به جای گذاشت و عملکردی که آنها در میدان نشان دادند گواه این موضوع بود که این تیم خیلی از نظر روحی و روانی اشباع نشده و میل به پیروزی داشته است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Iman IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    ماله کشی از نوع خبر ورزشی!! دلیل اصلی رو من میگم: ترس از دربی آسیایی
  • شمسعلی. IL ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    این باخت برای ما هواداران هیچ جای نگرانی ندارد چون دقیقا در این چهار سالی که قهرمان شدند به جز سال سوم برانکو که هفته ی آخر به آن رسیدند بعد از قهرمانی باخت آوردند و کلی نقد به آنها وارد شده ولی خیلی زود تیم جمع و جور شده و دوباره تیم به دور برد افتاده درست مانند پارسال که بعد از قهرمانی به ذوب آهن باختند و بعد انتقاد رسانه ها نشان دادند که آن باخت فقط به خاطر کاهش انگیزه بوده که آنهم طبیعی است
  • الیاس IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    یعنی باور کنیم که دلار نقد نگرفتند و دلخوش به رفع تحریم بانکی و دریافت وعده از ای اف سی شدند.مکتب لنگ از این کثافت کاریها زیاد انجام داده.امیدوارم مسایل دیگه به باختشون مربوط نشده باشه.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی