ویارئال – آرسنال؛ توپچی‌ها مقابل آقای لیگ اروپا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نبرد ویارئال و آرسنال در نیمه‌نهایی لیگ اروپا جذابیت‌های خاصی خواهد داشت، چرا که اونای امری مقابل تیم سابقش قرار می‌گیرد.

خبرورزشی - امشب در ورزشگاه سرامیکا از ساعت ۲۳:۳۰ ویارئال به مصاف آرسنال خواهد رفت. نبردی در دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا بین تیم اونای اِمری با تیم سابقش آرسنال.

ویارئال؛ با مرد جام‌ها
وقتی همه نگاه‌ها به چند تیم بزرگ‌تر در لیگ اروپا بود، ویارئال چراغ خاموش با آقای این تورنمنت تا نیمه‌نهایی پیش رفت. حالا اونای امری برگ برنده‌شان است و می‌توانند با اتکا به حضور او به فینال هم فکر کنند. ویارئال یک فینال اروپایی در تاریخش کم دارد و حالا می‌تواند به آن فینالی که می‌خواهد برسد. هیچ‌گاه آرسنال را نبرده‌اند، اما می‌توانند این طلسم را امشب بشکنند.

آرسنال؛ یک پایان خوش دیگر
فصل پیش هم چندان شرایط آرسنال خوب نبود، اما میکل آرتتا آمد و وضع عوض شد. این فصل با خود آرتتا هم حال و روز خوشی نداشته‌اند. یک تیم میانه جدولی لیگ برتر هستند که دیگر از طریق لیگ به رقابت‌های اروپایی فصل بعد نخواهند رسید. تنها چاره قهرمانی در لیگ اروپا است. شاید باز هم تیم آرتتا مثل فصل پیش که قهرمان جام حذفی شد، پایانی خوش رقم بزند. اگرچه با مصدوم شدن چند ستاره اصلی در آستانه این نبرد حساس بدشانس بوده‌اند.

آخرین جدال
در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپای فصل ۲۰۰۹-۲۰۰۸ آرسنال ۳ بر صفر ویارئال را شکست و با توجه به تساوی یک-یک دیدار رفت به مرحله بعد رفت. ولکات، آدبایور و فان‌پرسی گل‌های توپچی‌ها را زدند.

آمار بازی
۲) آرسنال ۲ مرتبه در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۹ به فینال لیگ اروپا رسیده که به گالاتاسرای و چلسی باخت و جام نگرفت. در سمت مقابل ویارئال هیچ‌گاه به فینال این تورنمنت نرسیده است.
۴) در ۴ مصاف قبلی ویارئال و آرسنال، زیردریایی زرد برد نداشته و توپچی‌ها به ۲ برد رسیده‌اند. ۲ بازی هم مساوی شده است.
۱۵) ویارئال ۴ برد، ۶ تساوی و ۵ شکست در ۱۵ مصاف با تیم‌های انگلیسی داشته است. در آخرین نبردشان با یک تیم انگلیسی در همین مرحله لیگ اروپا به لیورپول باختند.
۳۶) آرسنال مقابل اسپانیایی‌ها ۳۶ مرتبه بازی کرده. توپچی‌ها در این بازی‌ها ۱۲ برد، ۹ تساوی و ۱۵ شکست داشته‌اند. ۲ فصل پیش که اونای امری سرمربی‌شان بود، با دبل کردن والنسیا دیگر تیم اسپانیایی فینالیست شدند.
۳) اونای امری ۳ مرتبه با سویا قهرمان لیگ اروپا شده است. نکته جالب این که تعداد جام‌های اونای در لیگ اروپا بیش از ۳ تیم دیگر حاضر در این مرحله است.
۶) پاکو آلکاسر مهاجم ویارئال ۶ گله است و می‌تواند آقای گل شود. البته نیکولا په‌په از آرسنال هم که ۵ گله است می‌تواند به این افتخار برسد.
۰) ویارئال در ۱۲ بازی‌اش در لیگ اروپا شکست نخورده، ۱۱ برد و یک تساوی داشته.

مصدومان و محرومان
ویسنته ایبورا تنها مصدوم ویارئال است. پیرامریک اوبامیانگ، الکساندر لاکازت، داوید لوئیس و کیران تیرنی هم ستاره‌های آرسنال هستند که به این بازی حساس نمی‌رسند.

ترکیب احتمالی دو تیم
ویارئال:
رولی، فویت، آلبیول، تورس، پدراسا، چوکوئزه، پارخو، کاپوئه، تیگروس، باکا و مورینو
آرسنال: لنو، بیرین، هولدینگ، ماری، ژاکا، پارتی، سبایوس، ساکا، اسمیت‌راو، په‌په و انکتیا
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی