نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
چرا بارسلونا صدرنشین نیست؟/ کابوسی به نام اشتباهات دفاعی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اگر بارسلونا الان در لالیگا صدرنشین نیست به خاطر اشتباهات دفاعی فراوان این تیم است.

خبرورزشی - درست زمانی که به نظر می‌رسید بارسلونا در آستانه رسیدن به بهترین فرم خود است و صدر جدول لالیگا را هم از آن خود می کند دوباره اشکالات بزرگ تیمی مثل ارواح منحوس به سراغ این تیم آمدند.

بارسلونا مقابل گرانادا ۲-۱ شکست خورد، در حالی که ۸۲ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت و ۱۶ ضربه به سمت دروازه حریف زد. اگر بارسلونا الان در لالیگا صدرنشین نیست و به ویژه در بازیهای خانگی خود امتیازات زیادی از دست داده است، به خاطر اشتباهات دفاعی فراوانی است که آنها در این فصل مرتکب شده‌اند. 

در چند ماه اخیر به نظر می‌رسید که اوضاع کمی بهتر شده است اما تیم رونالد کومان دوباره ظاهراً به اصل خود برگشته است، آن هم در بدترین زمان ممکن. درست زمانی که آنها سرنوشت قهرمانی در لیگ را در دست خود داشتند، مشکلات قدیمی و درد مزمن این تیم دوباره سر باز کرد. 

بارسلونا با گل زیبای مسی از گرانادا جلو افتاد، کاملاً هم بر بازی مسلط بود و به نظر می‌رسید سه امتیاز را به راحتی از آن خود خواهد کرد اما اشتباهات دفاعی مثل آوار بر سر این تیم خراب شدند. 

روی گل اول، اسکار مینگسا دچار اشتباه شد که به جای قطع توپ حریف، یک پاس عالی برای داروین ماچیس فراهم کرد. کومان که  در این بازی کنار زمین عصبانی بود و در نهایت هم اخراج شد تا دو بازی حساس بعدی تیمش مقابل والنسیا و اتلتیکومادرید را از دست بدهد، مینگسا را سریع تعویض کرد تا خشم خود را از عملکرد این بازیکن نشان دهد. 

روی گل دوم هم، پیکه و اومتیتی بیش از هم مقصر بودند. اومتیتی فرانسوی به خوبی دفاع را پوشش نداد و به خورخه مولینا بازیکن حریف اجازه داد که به راحتی گل بزند. این بار از کلمان لانگله دیگر مدافع فرانسوی تیم که به تنهایی با اشتباهات خود امتیازهای زیادی را از بارسا در این فصل گرفته، خبری نبود اما اومتیتی و پیکه، این وظیفه را برعهده گرفتند!

برای بارسلونا البته هنوز جنگ قهرمانی تمام نشده چرا که اتلتیکومادرید و رئال مادرید نیز در این هفته‌ها کاملاً متزلزل نشان داده‌اند. آنها پنج بازی فینال گونه را در پیش دارند که در هیچکدام از آنها حق ندارند مثل مسابقه با گرانادا بازی کنند. رونالد کومان تغییرات عجیب و غریبی در ترکیب تیمش ایجاد کرده بود. پدری، هافبک آماده این روزهای بارسا روی نیمکت بود، اومتیتی بعد ازمدتها در ترکیب اصلی قرار گرفته بود و سرخی روبرتو نیز در سمت راست از ابتدا به میدان رفت در حالی اصلاً بازیکن آماده‌ای نبود. 

تیمی که می‌خواهد قهرمان شود نباید اینقدر راحت گل بخورد. در خط حمله ارتباط خوبی بین مسی و گریزمن برقرار شده اما خط دفاعی بارسلونا همه داشته‌های این تیم را هچنان بر باد می‌دهد و رونالد کومان هم همچنان چاره‌ای برای آن نیافته است.
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی