نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
واکنش مشاور عالی رئیس فدراسیون به مخالفت CAS با درخواست ایران
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مشاور عالی رئیس فدراسیون فوتبال در امور حقوقی در خصوص مخالفت دادگاه CAS با درخواست ایران توضیحاتی ارائه کرد.

خبرورزشی - غلامرضا رفیعی مشاور عالی رئیس فدراسیون فوتبال در امور حقوقی در پاسخ به این سوال که مخالفت CAS با درخواست ایران، پایانی بر تلاش‌های فدراسیون در این زمینه بود؟ گفت: ما روز گذشته خودمان اطلاع‌رسانی کردیم که متاسفانه دادگاه CAS با درخواست فدراسیون فوتبال مبنی بر توقف بازی‌های گروه C موافقت نکرده است. این کار از اختیارات دیوان بود، طرفین دلایلی آورده بودند و دیوان این مسئله را از موارد صدور دستور موقت ندانسته و یکسری موارد مثل فشردگی بازی‌های باقی‌مانده دلیلی بوده است که درخواست ما پذیرفته نشود. تا ۲۷ اردیبهشت AFC فرصت خواسته که لایحه اصلی دفاعی را بدهد و از طرف دیگر از ۳ ژوئن مسابقات شروع می‌شود و کار ما دشوار است تا امیدوار باشیم که قبل از بازی‌های گروه C شاهد تصمیم دادگاه CAS باشیم.

وی ادامه داد: ما ناامید نیستیم و با امیدواری جلو رفتیم، دستور موقت به معنای صدور حکم اصلی نیست، فرصتی که CAS به AFC داده کار غیرقانونی نبوده و این اختیار را داشته است که اگر یکی از طرفین مهلت بخواهد CAS می‌تواند مهلت بدهد و اتفاق غیرقانونی نیفتاده است، ولی مهلت زیادی به AFC داده شده است به نسبت تاریخ شکایت و تاریخ بازی‌های ما است.

مشاور عالی رئیس فدراسیون فوتبال که با رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، افزود: آنچه مهم است ما باید برای دادخواهی به موقع اقدام می‌کردیم و نباید احتمالات را از نظر دور کنیم. حتی اگر CAS رای صادر کند کسی نمی‌تواند تضمین کند که به نفع ما خواهد بود. تیم ملی ما با همین نگاه کار را ادامه خواهد داد که اگر تصمیم‌گیری نشد و یا اگر حکم به نفع ما نبود شوکی به تیم ملی وارد نشود و بدون آمادگی مسابقات را برگزار نکند.

وی در پاسخ به این سوال آیا فدراسیون فوتبال باید اقداماتش را برای برگزاری مسابقات در بحرین انجام دهد؟ خاطرنشان کرد: ریاست و مدیران ارشد فدراسیون در جریان این موضوع هستند و خودشان را برای هر یک از احتمالات آماده کرده‌اند و پیش‌بینی کردند که اگر حکم به نفع ما نباشد در بحرین بازی خواهیم کرد و اگر حکم به نفع ما باشد تابع حکم خواهیم بود. ما به اختیار مدیران اطلاع‌رسانی کردیم که در این مدت از شفاف‌سازی دور نشویم.

رفیعی در پاسخ به این سوال که در خصوص اتفاقات فوتبال ساحلی شکایتی داریم؟ گفت: درباره فوتبال ساحلی موضوع با میزبانی فرق می‌کند. یک برداشتی ما از رنکینگ داریم و یک برداشتی هم AFC، ما براساس مسابقات آسیایی در سالهای گذشته امتیازات را لحاظ کردیم ولی AFC امتیازات تیم‌ها را براساس آنچه که برای قرعه‌کشی مراحل بعد اتفاق افتاده است لحاظ می‌کند و هنوز این اختلاف حل نشده است. برای مسابقات روسیه قرار شد که سه تیم که بیشترین امتیازارات را در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ گرفتند اعزام شوند. هنوز در حال مکاتبه هستیم و شریط را بررسی می‌کنیم اگر حق با ما باشد اصرار بر حقانیت‌مان می‌کنیم و اگر حق با AFC باشد تسلیم شویم. مسابقات ۲ بار به تعویق افتاد و بازی‌ها لغو شد و گفتند ۳ تیمی اعزام می‌شود که معدل امتیازاتش در ۳ دوره قبل باشد و این موضوع فعلا مشکل حقوقی ندارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی