نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
منچستریونایتد – لیورپول؛ پایان رؤیاها
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

منچستریونایتد برای تثبیت نایب‌قهرمانی و لیورپول برای پایانی خوش در فصل سخت، در پی کسب یک برد شیرین در بازی بزرگ هستند.

خبرورزشی - امشب از ساعت ۲۳:۴۵ نبردی حساس و حیثیتی از هفته سی‌وچهارم لیگ برتر انگلیس برگزار خواهد شد. نبردی که قرار بود هفته قبل برگزار شود ولی آشوب هواداران منچستریونایتد اجازه نداد تیم‌شان در اولدترافورد به مصاف رقیب دیرینه لیورپول برود. حالا در خسته‌ترین حالت ممکن قرمزها به مصاف هم خواهند رفت.

منچستریونایتد؛ تیم خوب، هواداران شاکی!
شیاطین‌سرخ خوش‌موقع جان گرفته‌اند و موتور گلزنی‌شان هم روشن شده است. یونایتد از ژانویه دیگر در لیگ برتر نباخته و حالا بیش از همیشه به نایب‌قهرمانی در لیگ برتر نزدیک است. تیم تحت هدایت اوله‌گنار سولشائر حتی منچسترسیتی در آستانه قهرمانی را هم شکست داد. هفته پیش می‌توانستند با برد قاطع ۶ گله مقابل رم به استقبال لیورپول، حریف سنتی و همیشگی‌شان بروند، اما بازی آن روز برگزار نشد. پس از ماجرای سوپرلیگ هواداران باز هم شاکی شده‌اند. اوله سعی می‌کند تیمش را دور از حواشی نگه دارد، اما هواداران دست به اعتراض زدند و هرطور شده گلیزرها را از باشگاه‌شان بیرون کنند. گفته می‌شد هزاران منچستری قبل از دیدار با لیورپول جلوی اتوبوس تیم‌شان را خواهند گرفت و حوالی اولدترافورد اعتراض‌شان را اعلام خواهند کرد، که این اتفاق هم رخ داد. باید دید این حواشی در دیدار بزرگ هم روی منچستریونایتد تأثیر منفی خواهد گذاشت یا خیر. دو شب پیش که مقابل لسترسیتی با تیمی متحول‌شده شکست خوردند.

لیورپول؛ پایان خوب فصل جهنمی
بدبین‌ترین هوادار لیورپول هم تصور نمی‌کرد تیم‌شان بعد از آن فصل رؤیایی به جایی برسد که برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا هم سختی بکشد. حالا سقف آرزوهای‌شان دیگر کسب جام نیست و دوباره مثل فصول قبل از قهرمانی به فکر کسب سهمیه هستند. لیورپول دو تساوی بدموقع در دقایق پایانی مقابل لیدز و نیوکاسل داشت و شاید همین تساوی‌ها سهمیه را از آن‌ها بگیرد. با این حال پس از آن ساوتهمپتون را شکست دادند تا کمی امیدوار شوند، امیدی که البته با برتری لستر مقابل منچستریونایتد خیلی کمرنگ شد. آخرین نبرد بزرگ‌شان مقابل منچستریونایتد خواهد بود که در سالیان اخیر نتایج خوبی مقابل آن گرفته‌اند. با این حال لیورپولی که این روزها می‌بینیم بازی بزرگ کم نباخته. البته فراموش نکنید لیورپول در ۵ بازی آخرش شکست نخورده است. یک پایان خوب برای فصل جهنمی و امیدواری به فصل آینده می‌تواند برای تیم کلوپ کافی باشد. کلوپ اخیراً ضمن تمجید از منچسترسیتی و پپ گواردیولا، برای آن‌ها کری خوانده و گفته باید منتظر باشند با یک لیورپول شاد رودررو شوند.

آخرین جدال
هفدهم ژانویه ۲۰۲۱ دیدار رفت دو تیم در ورزشگاه آنفیلد با تساوی بدون گل به پایان رسید.

آمار بازی
۲۰۶) در تاریخ ۲۰۶ مرتبه دیدار منچستریونایتد و لیورپول برگزار شده که شیاطین‌سرخ ۸۱ برد و قرمزهای مرسی‌ساید ۶۷ برد داشته‌اند، ۵۸ بازی هم مساوی شده است.
۵۷) در ۵۷ نبرد لیگ برتری بین منچستریونایتد و لیورپول، یونایتد در ۲۸ بازی برنده بوده و لیورپول ۱۵ بازی را برده، در حالی ۱۴ بازی مساوی شده است.
۵) لیورپول در ۵ بازی آخر لیگ برتری مقابل منچستریونایتد شکست نخورده است. ۳ بازی مساوی شده و شاگردان کلوپ ۲ بازی دیگر را برده‌اند.
۵) منچستریونایتد بدون هوادارانش در اولدترافورد عملکرد خوبی نداشته. این فصل در لیگ برتر ۵ شکست خانگی داشته‌اند.
۱) شیاطین‌سرخ در ۱۵ بازی آخر خانگی‌شان مقابل لیورپول فقط یک شکست داشته‌اند. ۱۰ برد و ۴ تساوی در دیگر بازی‌ها برای‌شان رقم خورده.
۱) قرمزهای مرسی‌ساید هم فقط یک شکست در ۹ بازی آخر لیگ برتری مقابل منچستریونایتد داشته‌اند.
۱) یورگن کلوپ در پی کسب اولین برد در اولدترافورد است. در ۶ بازی قبلی لیورپول تحت هدایت او در تئاتر رؤیاها ۴ تساوی و ۲ شکست داشته.
۵) مارکوس رشفورد روی ۵ گل در ۴ بازی آخر مقابل لیورپول نقش داشته. او ۴ گل مقابل این حریف زده و یک پاس‌گل ارسال کرده است.
۶۶) کل‌کل هواداران منچستریونایتد و لیورپول بر سر افتخارات تیم‌های محبوب‌شان همیشگی است. در طول تاریخ منچستریونایتد ۶۶ جام گرفته و لیورپول ۶۴ مرتبه قهرمان تورنمنت‌های مختلف شده است.
۲۰) محمد صلاح ستاره مصری لیورپول ۲۰ گله است و یک گل با هری کین در صدر جدول گلزنان فاصله دارد. برونو فرناندس هم با ۱۷ گل بهترین گلزن منچستریونایتد است.
۱۱) برونو فرناندس با ارسال ۱۱ پاس‌گل دومین پاسور برتر این فصل است و ۲ پاس‌گل با هری کین فاصله دارد.

مصدومان و محرومان
آنتونی مارسیال، فیل جونز، دنیل جیمز و هری مگوایر مصدومان منچستریونایتد هستند که به بازی امشب نخواهند رسید. ویرجیل فان‌دایک، جوئل ماتیپ، جو گومز، جردن هندرسون، اوزان کاباک، نبی کیتا و کیوین کلهر هم مصدومان پرتعداد لیورپول هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچستریونایتد:
هندرسون، وان‌بیساکا، بایی، لیندلوف، شاو، فرد، مک‌تامینی، رشفورد، فرناندس، پوگبا و کاوانی
لیورپول: آلیسون، آرنولد، فیلیپس، فابینیو، رابرتسون، تیاگو، واینالدوم، میلنر، صلاح، مانه و فیرمینو
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی