طلایی: ریسک نکردیم تا بچه‌های مردم مبتلا نشوند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سرمربی تیم‌ ملی کشتی‌ آزاد نوجوانان گفت: به فدراسیون پیشنهاد دادیم ریسک نکنیم و با تعطیلی اردو، بچه‌ها را به خانه‌هایشان بفرستیم و با موافقت فدراسیون، اردو تعطیل شد.

خبرورزشی - اردوی تیم‌ ملی کشتی‌ آزاد نوجوانان تعطیل شد. درهمین رابطه با دارنده مدالهای طلا، نقره و برنز جهان و مرد با اخلاق و خوشنام کشتی به گفتگو نشستیم که محمد طلایی سرمربی تیم‌ ملی در پاسخ به سوالات خبرورزشی گفت: 

* بیشتر به‌ خاطر حفظ سلامتی بچه‌های مردم، فدراسیون کشتی با پیشنهاد تعطیلی اردوی تیم‌ملی موافقت کرد. این بچه‌ها امانت خانواده‌ها دست ما هستند و مثل فرزندان خودمان موظف به حفظ و حراست از آنها هستیم.

* ابتدای اردو از همه نفرات تست گرفتیم. سه روز بعد، جواب تستها را دادند که ۳ نفر از بچه‌ها مشکوک به مثبت و ابتلا به کرونا اعلام شدند. بلافاصله آنها را از تیم جدا کرده و به شهرهایشان فرستادیم و با بقیه نفرات تمرینات را ادامه دادیم.

* نمی‌دانم چه حکایتی است، یک بیمارستان با بیمارستان دیگر جواب تست‌هایی که می‌دهد متفاوت است و فرق می‌کند. همین بچه‌های ما که نمونه تست‌شان مثبت اعلام شده و به شهرهایشان فرستادیم، در شهر خودشان تست گرفتند و جواب تست‌شان منفی اعلام شد. 

* به‌رغم این‌که جواب تست دوم آنها در شهرهایشان منفی اعلام شد، اما احتیاط کردیم و برای جلوگیری از انتقال احتمالی، از این بچه‌ها خواستیم فعلاً به اردو نیایند، تا برای مراحل بعدی دوباره به اردونشینان ملحق شوند. 

* مسئولان محترم شهرستان ساوه برای برپایی اردو زحمات زیادی را متحمل و متقبل شدند که همین‌جا از این عزیزان تشکر می‌کنم. تمرینات را ادامه دادیم و همه‌چیز به‌خوبی درحال انجام بود تا این‌که اتحادیه‌جهانی‌کشتی، برگزاری مسابقات قهرمانی‌آسیا ۲۰۲۱ هند را تعطیل کرد. 

طلایی: ریسک نکردیم تا بچه‌های مردم مبتلا نشوند

* حدود یک هفته تمرینات را انجام داده بودیم که تصمیم اتحادیه‌جهانی اعلام شد. برهمین‌اساس به فدراسیون پیشنهاد دادیم ریسک نکنیم و با تعطیلی اردو، بچه‌ها را به خانه‌هایشان بفرستیم و با موافقت فدراسیون، اردو تعطیل شد.
 
* مرحله‌اول اردوی تیم‌ملی را برای شناخت بیشتر از نفرات و توانمندیهای‌شان برپا کردیم، خوشبختانه تا حد بسیار زیادی به هدفمان رسیده‌ایم و تقریباً شناخت خوبی از وضعیت بچه‌ها پیدا کرده‌ایم. الان دیگر تکلیف خودمان را با این نفرات، به‌عنوان برترینهای انتخابی تیم‌ملی می‌دانیم و فقط منتظر تقویم جدید اتحادیه‌جهانی‌کشتی برای اعلام برنامه مسابقات قهرمانی‌آسیا و پیکارهای جهانی هستیم تا برنامه‌های‌مان را شروع کنیم. 

* برای رسیدن به شناخت از مدعیان تیم‌ملی، نفرات اول، دوم و سوم بعضی اوزان و حتی در بعضی اوزان نفر پنجم آن وزن را نیز به اردو دعوت کردیم. بعضی کشتی‌گیران مستعد شهرستانهای محروم را نیز آوردیم تا هیچ کشتی‌گیر خوب، توانمند و آینده‌داری را از دست نداده باشیم. 

* وقتی زمان برگزاری مسابقات‌آسیایی اعلام شد، نفرات اول انتخابی را به قهرمانی‌آسیا اعزام می‌کنیم. البته شاید در بعضی اوزان نفرات دوم هم شانس شرکت در مسابقات‌آسیایی را داشته باشند. 

* براساس برنامه‌ای که داریم، روی این ۴۰ نفر منتخب، با برنامه‌های جداگانه کار می‌کنیم. مثلاً نفراتی که سال آخر حضورشان در نوجوانان است، نفراتی که سال اول حضورشان در نوجوانان است و می‌توانند ۳ – ۲ سال دیگر در این رده سنی کشتی بگیرند، برای هرکدام برنامه‌ای جداگانه داریم. در مراحل بعدی اردو نفرات کمتری با همین پارامتر و ملاکی که گفتم به اردو دعوت می‌کنیم.

* مثلاً متولدین ۸۵ و ۸۴ را به عنوان پشتوانه حساب می‌کنیم و در اردوهای کوتاه ۱۰ روزه با فاصله‌های ۵ روز نسبت به‌هم، برگزار می‌کنیم تا مانع دلتنگی بچه‌ها به‌دلیل دوری از خانواده بشویم. 

* اردوهای طولانی و فرسایشی از نظر روحی روانی در تیم‌ملی کشتی بزرگسالان هم تاثیر منفی و بار روانی تخریبی زیادی دارد، چه رسد به این نوجوانان. به‌طور مثال، من خودم در تیم‌ملی ازنظر آمادگی‌جسمی در سطح عالی بودم ولی چون اردوهای طولانی و فرسایشی باعث تخریب روحیه و انگیزه‌ام شده بود، نتوانستم از آمادگی جسمی خودم به‌خوبی استفاده کنم و در آن دوره به نتیجه دلخواه نرسیدم. مراقب هستیم تا این مشکلات برای این بچه‌ها به خصوص دراین رده سنی، پیش نیاید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی