نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
مارادونا می‌توانست زنده بماند اگر ...
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اگر دیگو مارادونا مدت بیشتری در بیمارستان بستری می‌شد و زود به خانه آورده نمی‌شد، شانس زیادی برای زنده ماندن داشت.

خبرورزشی - دیگو مارادونا، اسطوره فوتبال جهان، می‌توانست هنوز زنده باشد اگر مراقبتهای پزشکی درست و به موقع از او صورت می‌گرفت؛ این خلاصه گزارشی است هیئت پزشکی بررسی کننده پرونده مرگ مارادونا ارائه کرده اند.

پنل تخصصی پزشکی، که از سوی دادسرای رسیدگی کننده پرونده مارادونا، مامور بررسی جزئیات پزشکی این پرونده شده بودند، در گزارش خود نوشته‌اند که مارادونا قبل از مرگش مراقبت‌های پزشکی ناکافی دریافت کرد وبرای مدتی «طولانی و رنج آور» به حال خود رها شده است.

در این گزارش ۷۰ صفحه‌ای آمده است که مارادونا که سال گذشته در سن ۶۰ سالگی بر اثر حمله قلبی از دنیا رفت «۱۲ ساعت قبل از اینکه در رختخواب بدن بی جان او دیده شود» حالش بد شده و رو به مرگ رفته است. مارادونا چند هفته بعد از اینکه مورد عمل جراحی مغز بابت چند لخته خونی قرار گرفته بود، از دنیا رفت.

دادستان کل آرژانتین، هیئتی ۲۰ نفره از متخصصان پزکشی را مامور بررسی دلایل مرگ کرد تا مشخص شود آیا قصور پزشکی در مرگ اسطوره فوتبال جهان تاثیر داشته است یا نه.

جراح مغز، روانپزشک و روانشناس مارادونا همراه با دو پرستار یک سرپرستار و یک هماهنگ‌کننده تیم پزشکی در این پرونده تحت تحقیقات دادگاهی قرار دارند. اگر دعوی مرگ بر اثر اشتباه پزشکی ثابت شود، مقصران این حادثه ممکن است با محکومیت تا ۱۵ سال زندان مواجه شوند.

این پرونده زمانی به جریان افتاد که دو دختر از ۵ دختر مارادونا، علیه لئوپولدو لوکه، جراح مغز پدرشان، شکایت کردند. آنها معتقد بودند که این پزشک بعد از عمل جراحی با عدم مراقبت صحیح باعث وخیم شدن اوضاع جسمی مارادونا شده است.

در بخشی از گزارش هیئت پزشکی اینچنین آمده است: «اقدامات تیم پزشکی که مسئول مراقبت از دیگو آرماندو مارادونا بودند، ناکافی، ناکارا و همراه با بی‌ملاحظگی بوده است.»

 در این گزارش تاکید شده که اگر مارادونا مدت بیشتری در بیمارستان بستری می‌شد و زود به خانه آورده نمی‌شد، شانس بسیار بیشتری برای زنده ماندن داشت. همچنین پزشکان متخصص این هیئت پزشکی به این نتیجه رسیده‌اند که مارادونا در ۱۲ ساعتی که پروسه مرگ او شروع شده بوده و هیچ مراقبتی از او صورت نگرفته، زجر زیادی را متحمل شده است.

ماردونا در حالی ۲۵ نوامبر سال گذشته جان خود را از دست داد که در یک خانه اجاره‌ای در حومه بوینس آیرس تنها در بستر بیمار بود. پزشک جراح او مدعی شده بود که مارادونا خودش اصرار داشته باری ریکاوری به این خانه که محل آرامی بوده آورده شود و تجهیزات و مراقبت‌های پزشکی به طور کامل برای او فراهم بوده است.

اما گزارش هیئت پزشکی این مورد را نیز رد و اعلام کرده: «مارادونا از سلامت کامل عقلی برخوردار نبوده و در شرایطی قرار نداشته که بتواند در مورد سلامت خودش تصمیم بگیرد. در این اقدام به وضوح نشانه‌هایی که ریسک مرگ را برای بیمار به همراه داشته نادیده گرفته شده است.»

بیشتر بخوانید: 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی