نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
۵ صحنه زشت در فوتبال ایران/ از درگیری در دربی تا رسوایی بین المللی
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

هیجان، استرس و فشار آنقدر در زمین فوتبال بالاست که ممکن است حتی دو هم تیمی وسط یک مسابقه فوتبال با هم درگیر شوند.

خبرورزشی - همه ما می‌دانیم فوتبال یک ورزش خاص است و سایر رشته‌های ورزشی به لحاظ محبوبیت به گرد پای فوتبال نمی‌رسند. حواشی فوتبال هم خاص هستند و اتفاقات پیرامون مستطیل سبز را معمولا در هیچ رشته ای ملاحظه نمی‌کنید. یکی از حواشی که در فوتبال بعضی اوقات می‌بینیم درگیری دو بازیکن هم تیمی‌است. اتفاقی نادر که برای هر تیمی‌رخ دهد حواشی زیادی را به همراه خواهد داشت. در این گزارش می‌خواهیم چند نمونه از درگیری‌های خودی را بررسی کنیم.

علیپور - عابدزاده؛ حرف‌های زشت گلر ملی‌پوش

دو بازیکن ایرانی ماریتیمو در جریان برتری یک بر صفر هفته گذشته تیمشان ناگهان در جریان بازی دچار درگیری لفظی شدند. علیپور در یک صحنه که عابدزاده توپ را در اختیار داشت به او گفت سریع بازی را شروع کن ولی گلر ملی‌پوش ماریتیمو با ادبیات ناشایستی جواب علیپور را داد. فیلم درگیری لفظی علیپور و عابدزاده در هفته گذشته جزو ویدئوهای پربازدید فضای مجازی بود.

سعید عزت اللهی – علیرضا بیرانوند؛ شوک در جام جهانی

در دقیقه ۸ بازی ایران و پرتغال ناگهان با اتفاقی مواجه شدیم که شوک بزرگی به ما وارد کرد. یک صحنه که توپ روی دروازه ایران فرستاده شد، سعید عزت اللهی و علیرضا بیرانوند ناهماهنگ بودند و نزدیک بود اشتباه آنها یک گل را برای پرتغال به همراه داشته باشد. پس از این صحنه دو بازیکن عصبانی شدند و کمی‌برخورد فیزیکی نیز با هم پیدا کردند که با دخالت دیگر بازیکنان موضوع حل شد.

احسان حاج صفی که نزدیک صحنه بود، آنها را از هم دور کرد تا فاجعه جام ملت‌های آسیا (چین ۲۰۰۴) در سطح جام جهانی تکرار نشود.

عزت الهی پس از این بازی گفت: علیرضا مثل برادر من است. خبرنگاران زیادی در این مورد از من سوال کردند و تاکید می‌کنم چیز خاصی نبود. در فشار بازی چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد و قاعدتا همه وظیفه داریم همدیگر را راهنمایی کنیم.

رحمان رضایی - علی بداوی؛ آبروریزی بین المللی

شاید پررنگ‌ترین دعوای دو بازیکن هم تیمی‌در فوتبال ایران مربوط به جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴ چین باشد. جایی که رحمان رضایی و علی بداوی که مدافع میانی و مدافع چپ آن روزهای تیم ملی بودند ناگهان وسط بازی به دلیل لو رفتن یک توپ ابتدا درگیری لفطی پیدا کردند و بعد از آن هم کارشان به زد و خورد کشید.

تصویر سیلی زدن رحمان رضایی به بداوی جزو ماندگارترین تصاویر تلخی است که فوتبالی‌ها به یاد دارند. چند دقیقه پس از این اتفاق بداوی تعویض شد و چند ساعت بعد از پایان بازی کمیته برگزاری رقابت‌ها، هر دو بازیکن را محروم کرد.

مهدی رحمتی - حنیف عمران زاده؛ وقتی مدافعان کند کاپیتان را عصبانی می‌کنند

در جریان بازی استقلال برابر راه آهن، مدافعان استقلال عملکرد چندان خوبی نداشتند که این مسئله  مهدی رحمتی را  عصبانی کرد. رحمتی که از این موضوع خیلی شاکی بود حتی در جریان مسابقه چند بار با مظلومی‌به حالت بدی صحبت کرد و چند بار هم کنار خط به مظلومی‌گفت چرا از مدافعان سرعتی در ترکیب تیم استفاده نمی‌کند! وی در رختکن هم بابت بازی بد مدافعان استقلال گلایه کرد و با آن‌ها درگیری لفظی پیدا کرد. جالب اینکه مدافعان نیز در اعتراض به این مسئله اعلام کردند که رحمتی خودش هم عملکرد خوبی نداشته که اینگونه دیگران را مقصر می‌داند. یکی از کسانی که با رحمتی درگیری لفظی پیدا کرد حنیف عمران زاده بود که رفاقت نزدیکی با سرمربی فعلی پدیده در آن زمان داشت.

 حنیف  پس از این اتفاق گفت: در جریان بازی با هم بگومگو کردیم ولی درگیری نداشتیم نمی‌دانم چرا برخی از رسانه‌ها به این درگیری‌ها دامن می‌زنند و عنوان کرده‌اند که ما با هم درگیر شده‌ایم. در صورتی که یک بگو مگو معمولی بود و پس از پایان بازی با هم آشتی کردیم.

مجتبی جباری - کرار جاسم؛ وقتی بازیکن عراقی شاکی شد

یکی از معروف ترین درگیری‌های به وجود آمده در فوتبال ایران مربوط به باشگاه استقلال است جاییکه هشت شاکی آبی‌ها با کرار جاسم‌هافبک پرحاشیه عراقی دچار درگیری شدیدی شد. در سال ۹۰ و در فصلی که با کلی سر و صدا جاسم کرار را به استقلال آوردند، در بازی حذفی استقلال و سایپا مهر کرج ناگهان یک دعوا در زمین به راه افتاد. آبی‌ها صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند و کرار قصد داشت که خودش ضربه را مستقیم به سمت دروازه حریف بزند اما مجتبی جباری این اجازه را نداد و با  جمله «از همین‌جا به شما گل زدم» مواجه شد.

 با این حرف مجتبی برآشفت و ثانیه‌هایی بعد کرار با دست به پرویز مظلومی‌علامت داد جباری را تعویض کند و مظلومی‌در واکنش به این دخالت آشکار، جاسم را از زمین بیرون کشید.

مصاحبه‌های پس از آن بازی هم فوق العاده هیجانی بود. جباری بین خبرنگاران حاضر شد و حرف‌های تندی علیه کرار و مظلومی‌سرمربی وقت تیم زد.

سرمربی تیم ما در تمرین روی نیمکت می‌نشیند و یک قدم هم داخل زمین نمی‌گذارد. نتیجه نداشتن مربی این است که بازیکن عراقی (کرار) برای ما شاخ می‌شود. اگر من حرفی نمی‌زنم دلیل نفهمی‌ام نیست. همیشه با این شرایط مواجه بودم و هیچ‌کس نیست که وضعیت را درست کند. به خاطر نتیجه گرفتن تیم و اینکه بازیکنان با هم هستیم، سکوت کردم، اما وقت و عمر ما در استقلال تلف می‌شود. برای یک برد باید کلی نخوابی و استرس بکشیم، اما هیچ‌کس به فکر نیست. بازیکن عراقی (کرار) به من می‌گوید بگذار ضربه را من بزنم در حالی که آن منطقه‌ای نبود که کرار بخواهد ضربه بزند، اما به من می‌گوید یادتان نیست که پارسال از همین‌جا به تیم استقلال گل زدم؟

شیث رضایی- علیرضا حقیقی؛ آقا کریم وارد می‌شود

در دربی سال ۸۸ روی یک صحنه درگیری لفظی بین دو بازیکن پرسپولیس یعنی شیث رضایی و علیرضا حقیقی شکل گرفت تا به یک دعوای فیزیکی ختم شود. بعد از بازی هر دو بازیکن در توضیح علت این کار گفته بودند ما می‌خواستیم به تیم و بازیکنان شوک بدهیم که کاملا مشخص بود این دو برای توجیه کار زشتشان و عواقب احتمالی این حرف را زدند.

البته این پایان ماجرای آن روز نبود و کریم باقری که درآن بازی به عنوان کاپیتان پرسپولیس در زمین حضور داشت به سمت این دو بازیکن آمد و به هر کدام یک سیلی زد تا مثل همیشه حواشی تیم را کنترل کند. چند وقت بعد باقری در برنامه نود در خصوص این صحبت‌های شیث و حقیقی گفت: بهتر است این دو بازیکن اگر می‌خواهند از این کارها بکنند با من هم هماهنگ کنند تا به آن‌ها شوک وارد نکنم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حسین IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    بد نبود از حرکت زشت جواد نکونام مثلا لالیگایی روی بازیکنش آبشک هم یادی می کردید حرکتی بشدت بچه گانه و کثیف
  • سعید IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    آقا کریم!!! مرسی که هستی. مرسی که به عنوان یک بزرگتر واقعی، در زمان درست، کار درست رو انجام میدی
    • مهرداد IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
      کتک کاری های شما کار درسته و بموقع ولی کارای بقیه بچه گانه جالبه فقط ی لنگی میتونه ابن مدلی نظر بده
  • مهراب IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    فکر کنم یکی از زشت ترین حرکت هایی که در فوتبال ایران رخ داد و جهانی شد (خودم کلیپی رو دیدم که یک شبکه انگلیسی زبان این حرکت رو نمایش می داد و تفسیر کرده و حسابی می خندیدند) حرکت زشت نصرتی و شیث رضایی بود.
  • صمد IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    بازیکنای پیروزیه پرحاشیه
  • نیلو IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    به نظرم توی لیگ داخلی هر کشوری این برخوردها وجود دارد ولی از بی ارزشی کادر فنی نالایق هست و انتخاب های نادرست تیم ملی که این حرکت توی میادین بین‌المللی رو ما شاهد هستیم باید اخلاق در اولویت قرار بگیره،آبروی یک ملت به این انتخاب‌ها بستگی داره
  • مرتضی IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    تو ماجرای رحمان و بداوی مقصر کاملا رحمان رضایی بود تو بازی ایران پرتغال هم حق با بیرانوند بود بعضی از بازیکنان خیال می کنند چون تو خارج بازی کردن خیلی بهترن و ادعاشون میشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی