نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
عجیب‌ترین اتفاق در فوتبال/ اسطوره کاخ سلطنت تیم سابقش را ویران کرد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آنتونیو کونته، که معمار قهرمانی‌های یوونتوس در سری آ ایتالیا بود بود، کاخ سلطنت این تیم را ویران کرد.

خبرورزشی - اینتر با پیروزی مقابل کروتونه، قهرمانی خود در سری آ ایتالیا را تقریبا قطعی کرد. نراتزوری حالا به گفته آنتونیو کونته به ۹ سال حکومت یوونتوس در فوتبال ایتالیا پایان داده است.

کونته که خودش طرفدار قدیمی یوونتوس است و معمار موفقیت ۹ ساله یوونتوس نیز خود او بوده، حالا فصل جدیدی را در فوتبال ایتالیا این بار با دشمن یووه، یعنی اینتر رقم زده است.

گل‌های اریکسن و اشرف حکیمی، اینتر را به امتیاز ۸۲ رساند. روند عالی تیم کونته در نیم فصل دوم ادامه پیدا کرد، دوره ای که در آن ۱۳ برد و ۲ تساوی به دست آوردند و با این آمار درخشان رویای قهرمانی را به واقعیت تبدیل کردند. اینتر در حالی در فاصله چهار هفته مانده به پایان مسابقات به امتیاز ۸۲ رسیده که فصل گذشته در آخر فصل این مقدار امتیاز را جمع کرده بود. آنها در فصل ۲۰-۲۰۱۹ با این مقدار امتیاز به رتبه دوم رسید، یک امتیاز کمتر از یوونتوس قهرمان. برای نشان دادن عملکرد فوق العاده اینتر در این فصل باید به یک آمار دیگر نیز اشاره کرد: آنها در بازی مقابل کروتونه به چهاردهمین کلین شیت خود مقابل کروتونه رسیدند.

در ورزشگاه اتزیو سیدا، اینتر دوباره همان کاری را کرد که اخیراً به آن عادت کرده است، زدن به تیر دروازه! آنها دو بار توسط لوکاکو و لائوتارو توپ را به تیر دروازه حریف زدند. تیم کونته در هفت بازی اخیر خود ۱۰ بار ضرباتش با تیر دروازه برخوردکرده است که از این نظر دست‌کم شش ضربه بیشتر از همه تیم‌های دیگر فوتبال ایتالیا در این مقطع ضربه زده است. البت در کل فصل تا اینجا میلان و ورونا هر کدام با ۲۰ ضربه به تیر دروازه بدشانس‌ترین تیم‌ها به حساب می‌آیند و بعد از آنها اینتر است که ۱۸ بار ضرباتش به تیر دروازه برخورد کرده است.

اشرف حکیمی در این بازی هفتمین گل خود را برای اینتر به ثمر رساند. او شش بار هم پاس گل داده است و از این نظر با ۱۳ بار مشارکت در گل، فقط رابین گوسنس هافبک آتالانتا را بالاتر از خود می‌بیند. این مدافع مراکشی یکی از خریدهای موثر کونته برای اینتر بود. کونته، با آوردن بازیکنانی مثل لوکاکو، اریکسن، اشلی یانگ، الکسیس سانچس، اشرف حکیمی و ... ابتدا انتقاداتی را متحمل شد اما کم کم ثابت کرد که تجربه همه این بازیکنان در کنار هدایت خوب مربی، می‌تواند عامل موفقیت تیم باشد.

آنتونیو که در چلسی هم قهرمانی در لیگ برتر انگلیس را تجربه کرد اما خیلی زود به فوتبال ایتالیا برگشت، حالا بهترین مربی فوتبال این کشور و یکی از بهترین‌های فوتبال جهان به حساب می‌آید. مردی که موفقیت را با حضور خود تضمین می‌کند. او می‌گوید: «زمانی که به یوونتوس رفتم این تیم با رتبه هفتم کارش را تمام کرده بود و هیچ نگاه مثبتی هم وجود نداشت. اما در کنار آندره‌آ آنیلی هم همزمان با من آمد و ما با هم کاری فوق‌العاده انجام دادیم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی