نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
انتخابی دو وزن کشتی‌ فرنگی در جام پیت لاسینسکی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم‌ منتخب کشتی‌ فرنگی کشورمان با ۵ کشتی‌گیر به لهستان سفر می‌کند.

خبرورزشی - مسابقات بین‌المللی کشتی‌ فرنگی جام پیت لاسینسکی روزهای ۲۳ – ۲۲ خردادماه در شهر ورشو لهستان برگزار می‌شود. تیم منتخب کشتی فرنگی کشورمان با ۵ کشتی‌گیر در دو وزن با هدایت محمد بنا سرمربی تیم‌ملی، رسول جزینی و عادل بالی تبار در این رقابتها کشتی می‌گیرد. محمدهادی ساروی و مهدی بالی در ۹۷ کیلو، امیر قاسمی‌منجزی، امین میرزازاده و علی‌اکبر یوسفی در ۱۳۰ کیلو به لهستان اعزام می‌شوند. 

باتوجه به تصمیم محمد بنا سرمربی تیم‌ملی برای اعزام این کشتی‌گیران به مسابقات لهستان، می‌توان به این نتیجه رسید که کادرفنی تیم‌ملی در مورد انتخاب ملی‌پوشان اوزان ۶۰، ۶۷ و ۷۷ کیلو به جمع‌بندی رسیده، مشکل یا دغدغه‌ای ندارند که کشتی‌گیری ازاین ۳ وزن المپیکی را به لهستان نمی‌فرستند.

. در ۸۷ کیلو هم فعلاً تکلیف مشخص نیست و اگر ناصر علیزاده روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در بلغارستان سهمیه المپیک را کسب کند، صاحب دوبنده تیم‌ملی خواهد شد و اگر هم موفق به‌این مهم نشود، فعلاً نیازی به حضورش در جام پیت لاسینسکی نیست.

هرچند هنوز نمی‌توان هیچ کشتی‌گیری را ملی‌پوش قطعی ایران در المپیک ۲۰۲۱ توکیو نامید ولی باتوجه به نتایج و عملکرد کشتی‌گیرانی مثل علیرضا نجاتی، محمدرضا گرایی و محمدعلی گرایی در اوزان ۶۰، ۶۷ و ۷۷ کیلو، می‌توان آنها را دارای شانس بیشتری نسبت به سایر مدعیان دوبنده تیم‌ملی دانست. علیزاده هم در بلغارستان تکلیف خودش و کادرفنی تیم‌ملی را برای مسافر ۸۷ کیلوی المپیک روشن می‌کند. 

محمدهادی ساروی با کسب سهمیه المپیک و مهدی بالی با قهرمانی در پیکارهای‌آسیایی از این شانس برخوردارند که برای رسیدن به دوبنده تیم‌ملی و حضور در المپیک، با مدعیان ۹۷ کیلوی حاضر در ورشو یا درصورت شرایط قرعه، دیداری مستقیم و رویارو با هم مبارزه کرده و راه رسیدن به توکیو را برای خود نزدیک کنند.

امیر قاسمی‌منجزی که سهمیه المپیک ایران در سنگین‌وزن را از مسابقات جهانی ۲۰۱۹ نورسلطان کسب کرده، به‌همراه امین میرزازاده نفر اول مسابقه انتخابی تیم‌ملی و علی‌اکبر یوسفی قهرمان سنگین‌وزن آسیا ۲۰۲۱ قزاقستان، به لهستان اعزام می‌شوند تا تکلیف ملی‌پوش سنگین‌وزن کشورمان در المپیک را روشن کنند. 

باتوجه به فاصله زمانی برگزاری این مسابقات تا المپیک، احتمال حضور کشتی‌گیران کشورمان در رقابتی دیگر، تقریباً بعید و دور از ذهن است، لذا مدعیان تیم‌ملی هرچه درتوان دارند باید در ورشو به‌کار گیرند تا حسرت عدم حضور در المپیک را نخورند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی