جزئیات جدید اصلاح قانون منع حضور خارجی‌ها در لیگ برتر/ ۳ شرط سخت برای جذب بازیکن خارجی‌
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

قانون منع حضور خارجی‌ها در تیم‌های لیگ برتری به زودی اصلاح و در فصل جدید لیگ برتر اعمال خواهد شد.

خبر ورزشی - آخرین نفری که به اجرای این مصوبه در لیگ برتر اعتراض کرد قنبرزاده سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال بود.

او در این زمینه گفته بود: در حالت عادی، می توان گفت این یک کار اصولی نیست و غیرحرفه ای است اما ما باید شرایط را بسنجیم. این قانون تا پایان یک سالی که وضع شده، ادامه داشته باشد ولی برای فصل بعد اعتقاد دارم باید بررسی های بیشتری صورت بگیرد. انشالله اگر گشایش‌های ارزی صورت بگیرد و با توجه به شرایط کشور، وضعیت متفاوت خواهد بود. به نظر من برای سال بعدی شرایط تغییر خواهد کرد. باید کار کارشناسی صورت بگیرد، وضعیت را بسنجیم و اگر پرونده‌ها کمتر شده باشد، برای سال بعد بستر مناسب باشد، در مورد این قانون تجدید نظر خواهد شد.

خبرهای رسیده از راهروی فدراسیون فوتبال حاکی از آن است که رییس فدراسیون فوتبال دستور تصحیح این قانون از سوی سازمان لیگ را داده است و قرار شد سازمان لیگ با کمک از کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال این قانون را تصحیح کند. 

یکی از اصلاحات این است، تیمی می‌تواند بازیکن خارجی جدید بگیرد که هیچ پرونده‌ای در فیفا نداشته باشد. از سویی هر گاه پرونده‌ای در فیفا با رای علیه تیم ایرانی همراه شد آن تیم به مدت یک یا دو فصل از جذب بازیکن خارجی محروم و در ادامه هم اگر پرونده‌اش مختومه نشود، حق جذب بازیکن خارجی را نخواهد داشت.

بر همین اساس انتظار می رود مصوبه جدید سازمان لیگ در ماه‌های آتی برای تصویب و اجراء در اختیار هیئت رییسه فدراسیون فوتبال قرار گیرد.

فرهاد مجیدی به تازگی خواهان به خدمت گیری یک مربی خارجی در کادر فنی استقلال به جای فراز کمالوند شده است که به او گفته‌اند بر اساس قانون فعلی نمیتواند چنین تصمیمی را بگیرد. 

تصحیح این قانون می‌تواند خبر خوشی به خصوص برای تیم‌هایی باشد که درگیر بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا هستند. آنها باید شهریور ماه در مرحله هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا حاضر شوند و اگر این قانون تا آن موقع تغییر کند سه تیم درگیر لیگ قهرمانان آسیا می‌توانند بازیکنان جدید خارجی به خدمت بگیرند. در برهه‌ای حضور دروازه بان خارجی هم در تیم‌های لیگ برتر ممنوع بود که این قانون هم بعد از مدت کوتاهی تغییر کرد. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علیرضا سپاهانی IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    اگر این شرط ها رو بگذارند عالی میشه
  • مولر از برلین DE ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    بالاخره استقلال می خواهد خارجی بیاورد باید یک جوری ادله باشد.. که نگویند قانون را دور زده!!! بابا شما بند را زمانی به اب دادید که حمایت علنی کردید و قانون مظلومی را اجرا کردیدو به پرسپولیس نه گفتید.. استقلال به حکومتی بودن اش زنده هست .!!!!!!!!!!!!
  • گمنام IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    خیلی جالبه که قانون جذب خارجی ها درست بعد از اینکه شنیده ایم سرمربی استقلال دستیار خارجی میخواهد تغییر بکند !
    • چالش سرخ IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
      این قانون رو گذاشتن که استقلال نتونه مربی خارجی بیاره (استراماچونی ) لطفا کم حافظه نباشید عدس و مَویز بیشتر بخورید
  • hamed IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    قانونی گذاشتن که نه تنها قیمت داخلی ها رو بردن بالا، بلکه در مراحل بعدی در برابر تیمهای تا بن مسلح آسیا مشکل برامون درست میشه. شما ببنید الهلال چه خریدایی داره میکنه؟ اونوقت استقلال حتی یه دستیار خارجی هم نمیتونه بیاره!
    • فوتبال پاک IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
      اتفاقا اینا اون موقع این قانون رو برای لطمه به استقلال وضع کردن الان هم ادامه همون روند هست انگار آقای عزیزی خادم هم فعلا با ترس و دست و پای بسته اونم تو تاریکی داره به جلو میره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی