چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۴
۳ |
۲
پیغام هشدارآمیز یک ایرانی خارج از کشور برای یحیی گل محمدی
منبع: ایرنا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

لژیونر ایرانی باشگاه فَیضکند تاجیکستان گفت: توصیه من به یحیی گل‌محمدی این است که به هیچ وجه استقلال تاجیکستان را دست کم نگیرد و گول اظهار نظرهای مطرح شده را مبنی بر اینکه پرسپولیس با تیم راحتی بازی دارد نخورد.

خبرورزشی - آرش اکبری لژیونر فوتبال ایران در کشور تاجیکستان و باشگاه فَیضکند است. این بازیکن ۳۰ ساله که سابقه حضوری ۲ ساله در تاجیکستان را دارد درباره حریف تیم یحیی گل‌محمدی در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صحبت کرد و هشدارهایی داد که خلاصه آن در زیر آمده است:

* همه تاجیکی‌ها فکر می‌کردند برای اولین بار حضوری آبرومندانه در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشند ولی بازی‌ها را به خوبی پشت سر گذاشتند و بالاتر از الهلال صدرنشین شدند. حالا خیلی از هواداران و مردم تاجیکستان در صفحات مجازی به خوشحالی می‌پردازند و حتی امیدوارند تا به مراحل بالاتر راه پیدا کنند و حتی از سد پرسپولیس بگذرند.

* استقلال تاجیکستان همان تیم ملی تاجیکستان است. اکثر بازیکنان استقلال دوشنبه در تیم ملی عضویت دارند. به جز چند لژیونری که در کشورهای دیگر مثل بلغارستان بازی می کنند، شاکله و استخوان‌بندی تیم ملی از همین تیم استقلال تشکیل شده است.

* ستاره و کاپیتان استقلال هم «علیشیر جلیلوف» است. او سابقه بازی در لیگ برتر روسیه را دارد. «رستم یتیموف»  دروازه‌بان این تیم هم در تیم ملی تاجیکستان عملکرد بسیار خوبی دارد. چهار لژیونر هم در استقلال بازی می‌کنند که ۲ نفر در خط دفاعی هستند. در نهایت می‌توان گفت که استقلال تاجیکستان همان تیم ملی تاجیکستان است. تیم ملی تاجیکستان در دور مقدماتی جام جهانی هم نتایج خوبی گرفته است.

*  مطمئنا سبک بازی استقلال به مراتب در بازی برابر پرسپولیس تغییر خواهد کرد. یقین داشته باشید که با تمام وجود مقابل پرسپولیس به میدان می‌روند.

* گلر استقلال همانقدر که خوب است روی کار با پا مشکل دارد. در خط دفاعی ۲ بازیکن اوکراینی دارند که روی توپ‌های هوایی بسیار خوب هستند اما روی توپ های زمینی کمی مشکل دارند و روی پرس با توجه به نحوه بازی پرسپولیس ضعف دارند. در خط میانی اوضاعشان کمی بهتر است اما باز هم مقابل بازیکنان پرسپولیس ضعیف‌تر هستند. در خط حمله تیم خطرناک و زهرداری هستند و اگر پرسپولیس آنها را دست کم بگیرد بدون شک به مشکل خواهد خورد.

* فوتبالیست‌هایی که در تاجیکستان هستند با جان و دل و قلبشان بازی می‌کنند. به قول «افشین قطبی» آنها دل شیر دارند. فکر می‌کنم پرسپولیس باید خیلی حواسش به این تیم باشد و با تمرکز به مصاف استقلال برود. اگر این تیم را دست کم بگیرند به مشکل می‌خورند.

* توصیه من به «یحیی گل‌محمدی» عزیز همین است. به هیچ وجه استقلال تاجیکستان را دست کم نگیرید و گول اظهار نظرهای مطرح شده مبنی بر اینکه پرسپولیس با تیم راحتی بازی دارد را نخورند. استقلال بیشتر روی حفظ نتیجه و گل نخوردن تمرکز دارد و در ادامه با بازیکنان سرعتی‌اش به ضد حملات دل خوش می‌کند. به نظرم استقلال می تواند حریف سختی برای پرسپولیس باشد.

* چمن ورزشگاه استقلال، مصنوعی است. همین مساله می‌تواند برای پرسپولیس کمی کار را سخت کند چون روی چمن طبیعی عادت دارد. شرایط کرونایی در اینجا بسیار خوب است و مشکل خاصی وجود ندارد. بازی‌ها با تماشاگران برگزار می‌شود.

* استقلال با سه دفاع مرکزی و ۲ مدافع کناری به مصاف رقبا می‌رود. آنها سه هافبک و ۲ مهاجم دارند. به هیچ عنوان سه مدافع مرکزی این تیم نفوذ نمی‌کنند. فقط به هنگام ضربات ایستگاهی ۲ مدافع اوکراینی اضافه می‌شوند. ۲ مدافع کناری به عنوان فول‌بک در ضد حمله‌ها اضافه می‌شوند. در بازی با الهلال ۲ گل توسط مدافع راست زده شد. تاکتیک آنها دفاع در زمین خودی و استفاده از اشتباه حریف و ضد حملات است.

* به جز ۲ بازیکن اوکراینی هم که درباره‌شان صحبت کردم یک مهاجم هلندی دارند که اصالتا ترکیه‌ای است. در ۲ بازی اول این بازیکن فیکس بود اما بعد از آن مصدوم شد و به طور کامل دیگر به میدان نرفت. او مهاجم سرعتی و فرصت‌طلبی است.

* یک بازیکن ژاپنی هم در ترکیب دارند که متمایل به سمت راست است اما چون مصدوم بود زیاد به میدان نرفت. مطمئنا تا بازی با پرسپولیس این تیم بیشتر تقویت خواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مجهول الهویه IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    تیم بدقلقی هستش. بدقلق و گول زنک. حاضرم با یه تیم دیگه عوضش کنن و میزبانی رو بدن پرسپولیس.
  • همه رنگها به جز قرمز IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    آره، از اولسان هیوندای هم خطرناک تره!!!!!!
  • محسن IR ۰۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    استقلال استقلاله فرقی نداره برای ارتش سرخ .حتی اگه قرمز پوش باشن .ما روی این اسم حساسیم.پس تا فتح جام حراسی نداریم .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی