دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا/ قابل پیش‌بینی و غیرقابل پیش‌بینی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در حالی که به نظر می‌رسد صعود منچستریونایتد با حذف رم به فینال لیگ اروپا قطعی باشد، در لندن نبرد حساسی بین آرسنال و ویارئال را شاهد خواهیم بود.

خبرورزشی - امشب فینالیست‌های لیگ اروپا مشخص خواهند شد. در حالی که به نظر می‌رسد حضور منچستریونایتد با توجه به برد ۶ بر ۲ بازی رفت قطعی باشد، آرسنال فرصت دارد باخت ۲ بر یک در اسپانیا را جبران کند و راهی فینال شود.

رم – منچستریونایتد؛ دوربرگردان وجود ندارد!
باشگاه‌های پرهوادار دو شهر رم و منچستر در روزهای گذشته آبستن اخبار بسیار مهمی بوده‌اند. یکی به طور غیرمنتظره‌ای ژوزه مورینیو را استخدام کرد و دیگری با آشوب و اعتراض هواداران و در نهایت لغو دیدار مهم مقابل لیورپول خبرساز شد. تیمی که حواشی بدی اطرافش بوده شرایطش در نیمه‌نهایی لیگ اروپا خوب است، اما تیمی که مربی بزرگی استخدام کرده و به آینده امیدوار است، می‌داند شانسی برای بازگشت و فینالیست شدن ندارد، مگر این که یک معجزه رخ بدهد. شیاطین‌سرخ که در روزهای پایانی فصل در مستطیل سبز وضعیت خوبی دارند، با یک جام می‌توانند با اوله‌گنار سولشائر امیدوار بمانند. مرتبه قبلی هم تقریباً در شرایط مشابه با مورینیو در سال ۲۰۱۷ قهرمان لیگ اروپا شدند.

در ۷ دیدار قبلی بین رم و منچستریونایتد، انگلیسی‌ها ۵ برد داشته‌اند و فقط یک بازی را باخته‌اند. در مجموع رم ۴۲ مرتبه مقابل تیم‌های انگلیسی بازی کرده که ۱۳ برد، ۱۲ تساوی و ۱۷ شکست حاصل کارش بوده. منچستریونایتد هم در ۴۰ بازی مقابل ایتالیایی‌ها ۲۰ برد، ۶ تساوی و ۱۴ شکست داشته. جالوروسی این فصل در خانه‌اش در لیگ اروپا شکست نخورده است. ۴ برد و ۲ تساوی در المپیکو داشته‌اند.

رم در بازی رفت خوب به دروازه منچستریونایتد یورش برد و ۲ گل هم به تیمی زد که کلاً یک گل در لیگ اروپا دریافت کرده بود، اما شرایط ضعیف دفاعی باعث شد در نهایت ببازند و عذر پائولو فونسکا را هم بخواهند. شاید در پایتخت ایتالیا تنها بورخا مایورال مهاجم اسپانیایی انگیزه داشته باشد گل بزند و در نهایت آقای گل لیگ اروپا شود. او ۷ گله است و دو شریک ۷ گله از بنفیکا و لیل دارد.

منچستریونایتد - رم

آرسنال – ویارئال؛ کامبک مقابل اونای
برخلاف ایتالیا، در لندن احتمالاً شاهد یک نبرد حساس و هیجان‌انگیز خواهیم بود. آرسنال هم که فصل خوبی را سپری نکرده، مقابل ویارئال در ورزشگاه سرامیکا هم خوب شروع نکرد. ۲ گل در یک نیمه دریافت کرد و همه فکر کردند اونای اِمری کار تیم سابقش را ساخته است. با این حال توپچی‌ها ناامید نشدند و نیمه دوم یک گل زدند تا شانس بردن و فینالیست شدن در خانه برای‌شان زنده بماند. از طرفی میکل آرتتا دوست ندارد به مربی سابقش آرسنال ببازد. فصل پیش آرسنال با کسب دو جام در جام حذفی و جام خیریه روزهای خوبی را در تابستان سپری کرد. این فصل هم اگر فینالیست لیگ اروپا شوند، هواداران را آرتتا راضی نگه خواهد داشت. البته فعلاً راضی خواهند شد!

آرسنال پیش از این ۲ مرتبه به فینال لیگ اروپا رسیده که هردو را به گالاتاسرای و چلسی باخته و جام نگرفته، در حالی که ویارئال بهترین عملکردش حضور در نیمه‌نهایی بوده است و با فینالیست شدن، تاریخ‌ساز خواهد شد.

در ۵ بازی قبلی بین آرسنال و ویارئال، توپچی‌ها ۲ برد داشتند و ۲ بازی هم مساوی شده. برد بازی رفت، نخستین پیروزی زیردریایی زرد مقابل آرسنال بود. آرسنال به طور کلی در ۳۷ بازی مقابل اسپانیایی‌ها ۱۲ برد، ۹ تساوی و ۱۶ شکست داشته. ویارئال هم در ۱۶ بازی مقابل انگلیسی‌ها ۵ برد، ۶ تساوی و ۵ شکست در کارنامه‌اش ثبت شده است. نکته ویژه ویارئال در لیگ اروپا این است که در ۱۳ بازی ۱۲ برد و یک تساوی داشته و شکست نخورده است.

اونای امری انگیزه دارد با تیمی به جز سویا قهرمان لیگ اروپا شود. قهرمان ۳ دوره لیگ اروپا بیش از همه تیم‌های مرحله نیمه‌نهایی قهرمان این تورنمنت شده است. پاکو آلکاسر مهاجم ۶ گله ویارئال هم شانس آقای‌گلی دارد. او در بازی رفت گل نزد و دوست دارد در لندن گلزنی کند. البته فراموش نکنید نیکولا په‌په وینگر ساحل‌عاجی آرسنال هم با گلزنی در بازی رفت ۶ گله شده است.

ویارئال - آرسنال

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی