نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
آسیب‌دیدگی شدید ملی‌پوش ایرانی در آمریکا/ حضور در المپیک در هاله‌ای از ابهام
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

احسان حدادی ملی‌پوش پرتاب دیسک که در اردوی آمریکا بسر می‌برد با یک آسیب‌دیدگی جدی مواجه شده که ممکن است منجر به عدم حضورش در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو شود.

خبرورزشی - احسان حدادی یکی از دو ورزشکار رشته دوومیدانی است که توانسته سهمیه حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کند. او که با یک مربی آمریکایی به نام «مک‌ویلکینز» تمریناتش را پیگیری می‌کند، از اواخر بهمن ۹۹ راهی این کشور شده تا خود را آماده حضور در المپیک کند.

از زمان حضور حدادی در آمریکا که تقریباً ۳ ماه از می‌گذرد، شاید به اندازه یکی دو مصاحبه از او در رسانه‌های مختلف منتشر شده باشد و عملاً از نحوه تمرینات او و اینکه در آنجا چه شرایطی دارد، هیچ خبری نیست. حتی فدراسیون هم در این باره اطلاع‌رسانی لازم را صورت نداده تا ابهامات بیش از گذشته شود.

موضوع عدم اطلاع‌رسانی کامل درباره آخرین وضعیت او باعث نشده که هیچ خبری از او نباشد. آخرین خبری که از او مطرح شده، بحث آسیب‌دیدگی نسبتاً شدیدش است که باعث شده تا حضور این ورزشکار در المپیک نیز در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

شنیده شده است که حدادی در جریان تمریناتش در آمریکا از ناحیه دیسک کمر دچار آسیب جدی شده و در واقع دیسکش بیرون زده است. این اتفاق در فاصله کمتر از سه ماه تا المپیک اصلاً خبر خوبی نیست و چه بسا مانع از حضورش در توکیو و رقابت در پرتاب دیسک شود.

اینکه حدادی و حتی فدراسیون دوومیدانی و فدراسیون پزشکی ورزشی در این باره اطلاع‌رسانی نکرده‌اند، جای تعجب فراوانی دارد. رسیدگی به روند درمانی یک ورزشکار آن هم با چنین مشکل بزرگی، نیاز به هماهنگی لازم در دستگاه‌های مختلف دارد. سال گذشته بود که درمان خارپاشنه حدادی تبدیل به یک معضل بزرگ شد و وی کمتر از دو ماه در آلمان بود تا عمل جراحی و دیگر مسائل درمانی را انجام بدهد. حالا هم مشکل دیسک کمر به وجود آمده که بسیار حادتر از خارپاشنه است.

به نظر می‌رسد حدادی برای مشخص شدن وضعیتش باید هرچه زودتر به ایران بازگردد تا شرایط او مورد بررسی پزشکان قرار گرفته و سپس تصمیمات لازم برای حل این مصدومیت اتخاذ شود، اما ظاهراً خبری از این موضوع نیست.

در اینجا باید یادی هم از ۵ سال قبل کرد؛ یعنی پس از حضور حدادی در المپیک ۲۰۱۶ ریو که با نتیجه‌ای بد همراه بود. وی پس از رقابت در ریو، به یکباره از مصدومیتش رونمایی کرد که هیچگاه درباره‌اش در رسانه‌ها حرفی نزده بود. اتفاقاً حدادی قبل از المپیک ۲۰۱۶ هم با مربی خارجی در خارج از کشور تمرین می‌کرد، اما در نهایت مشکل مصدومیت  و عملکرد بدش را عنوان کرد تا اینگونه بر ناکامی‌اش سرپوش بگذارد. حالا بعد از ۵ سال این موضوع تکرار شده است.

بر هیچکس پوشیده نیست که احسان حدادی ورزشکار بزرگی است که چهار طلای بازی‌های آسیایی، چند قهرمانی در قاره آسیا، نقره المپیک و چند عنوان ارزشمند دیگر را به ارمغان آورده، اما در مورد اخیر که مربوط به مصدومیت دیسک کمر در آمریکا می‌شود، بهتر است از حالا یا اقدام مناسب صورت بگیرد، یا اینکه سطح توقعات از او پایین بیاید و این ورزشکار تمریناتش را در ایران پشت سر بگذارد تا حداقل نیازی هم به اردوی آمریکا برای مقامی که قرار نیست با آن روی سکو برود، نباشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی