نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
بازار داغ پیشنهادات وسوسه انگیز به ملی پوشان/ قراردادهای باشگاهی در اردوی تیم ملی والیبال!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

والیبال پا جای پای فوتبال گذاشته است، نه فقط در خصوص پول و رقم‌های قرارداد که حتی اتفاقات دیگر فوتبال هم در آن تکرار می‌شود.

خبرورزشی - سناریوی فوتبال برای والیبال تکرار شد، درست از همان روزی که ورود پول به والیبال آغاز شد پیش بینی خیلی‌ها این بود که والیبال هم به سرنوشت فوتبال دچار می شود. پول وارد هر رشته‌ای که بشود کارش تمام است.

سال های زیادی از آن اظهار نظر می‌گذرد و به عقیده خیلی از منتقدان، والیبال پا جای پای فوتبال گذاشته است، نه فقط در خصوص پول و رقم‌های قرارداد که حتی اتفاقات دیگر فوتبال هم در آن تکرار می‌شود.

آخرین اتفاق همین امضای قراردادهای باشگاهی در اردوهای تیم ملی والیبال است. سال‌هاست که دلال‌ها در فوتبال سلطنت می‌کنند و حتی قراردادهای باشگاهی را به اردوی تیم ملی می‌برند و نه تنها سدی در برابرشان نیست که مدیران هم به ابزاری برای دلالان تبدیل شده‌اند. 

حالا در والیبال آن صحنه‌ها در حال تکرار است و ستاره‌ها قراردادهایشان را خارج از عرف امضا می‌کنند؛ آن هم در اردو. این بار اما مربیان تیم ملی والیبال وارد شده‌اند.

در روزهایی که بازیکنان اردونشین با تمرین زیر نظر ولادیمیر آلکنو برای لیگ ملت‌ها و المپیک آماده می‌شوند، بعضی مربیان ایرانی حاضر در اردو، به فکر تیم و باشگاهشان هستند و برای تکمیل ترکیب تیم هایشان  دست به کار شده‌اند، با بازیکنان مذاکره می‌کنند و حتی بعضی‌ها هم پا را فراتر گذاشته و امضای پای قرارداد را در اردو از بازیکن می‌گیرند.

البته این قضیه تنها به مربیان تیم ملی ختم نمی‌شود و بعضی از بازیکنان اردونشین هم واسطه مذاکره با بازیکنان مد نظر باشگاه هایشان شده اند. حتی کار به جایی رسیده که با پیشنهاد قرارداد یک و نیم میلیاردی به یک ملی‌پوش، او را وسوسه کرده‌اند تا قرارداد ۹۰۰ میلیونی‌اش با باشگاه دیگر را فسخ کند. در حالی که این روزها بازیکنان و حتی کمک‌های ایرانی آلکنو باید همه تمرکزشان روی تمرین و آمادگی برای حضوری بهتر در المپیک باشد، این اتفاقات آفت اردو شده است.

خوش خبر: اجازه نداده‌ام قرارداد دراردو امضا شود

امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی والیبال که برای انجام امور محوله، روزهای شلوغی دارد با این قضیه مخالف است. او می گوید: «من این روزها آن قدر گرفتارم که نمی توانم این مسائل را رصد کنم اما همیشه از مربیان و بازیکنان خواهش کرده ام در محیط تیم ملی و از شرایط حضور در اردو برای مذاکره با بازیکنان و قرارداد با آنها استفاده نکنند. شاید تنها پیشنهاد به بازیکن ایراد نداشته باشد اما تا به حال به هیچ مربی اجازه نداده ام که قرارداد بازیکن را برای امضا به اردو بیاورند. همیشه هم گفته ام قرار امضای قرارداد را بیرون از اردو و در هتل المپیک یا رستوران بگذارند نه اردوی تیم ملی چرا که این کارها زیبنده مربی تیم ملی والیبال نیست.» 

او ادامه داد: «من تا به حال در اردو به چنین موردی برخورد نکرده ام. حتی به بازیکنان هم گفته ام همیشه با بررسی همه جانبه پیشنهادات قرارداد ببندید و وقتی قرارداد را امضا کردید به آن احترام بگذارید یا وقتی پیشمان شدید از راهش برای فسخ قرارداد وارد شوید.»

خوش خبر در ادامه اضافه کرد: «مربیان تیم ملی نیز نباید در این شرایط قرار بگیرند. بازیکنان هم باید بدانند سرمربی خارجی تیم ملی از مربی ایرانی حرف شنوی ندارد و تصمیم را خودش می گیرد. بنابراین بازیکنان باید حواسشان باشد که تنها به دلیل اینکه به شرط امضای قرارداد با باشگاه مد نظر مربی تیم ملی می‌تواند در ترکیب و اردوی تیم بماند اصلا درست نیست. از طرف دیگر این کارها در اردو و سالن تمرین، تمرکز بازیکنان را می گیرد و بنابراین قرارداد باید بیرون از اردو بسته شود.» 

 تقوی: امضای قرارداد در اردو غلط است 

 میلاد تقوی دبیر فدراسیون والیبال با اینکه گزارشی از امضای قرارداد در اردوی تیم ملی والیبال به دستش نرسیده اما آن را کار غلطی می داند گفت: پیشنهاد به بازیکنان که ایرادی ندارد و حتی شاید باشگاه ها تلفنی هم به بازیکنان پیشنهاد بدهند اما امضای قرارداد در اردو کار غلطی است. چرا که در روزهای حساس قبل از المپیک اولویت ما حفظ تمرکز بازیکنان برای تمرین و آمادگی است و نباید اجازه دهیم تمرکز آنها برای بازی‌های لیگ ملت‌ها به هم بریزد.»

دبیر فدراسیون والیبال تاکید کرد: «فدراسیون توجه می کند که چنین اتفاقی، تکرار نشود و اگر تا به حال هم نبوده، اصلا پیش نیاید. اگر گزارش مستندی هم به ما برسد منطقی است که برای منافع ملی حواسمان را بیشتر جمع کنیم.»

وی با بیان اینکه بعید است مربیان تیم ملی دست به چنین کاری بزنند تصریح کرد: «مربیان تیم ملی ما حرفه ای هستند و برایشان آمادگی بازیکنان برای المپیک و پیش درآمدش بازی‌های لیگ ملت‌ها اهمیت زیادی دارد.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی