نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
پایان توزیع ۱۶ سهمیه کشتی‌ آزاد المپیک ۲۰۲۱ توکیو
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آخرین مرحله مسابقات کشتی‌ آزاد گزینشی سهمیه المپیک ۲۰۲۱ توکیو در بلغارستان برگزار و با معرفی نفرات برتر به‌ پایان رسید.

خبرورزشی - این رقابتها با حضور نمایندگان تمام کشورهایی که موفق به کسب سهمیه المپیک در اوزان ششگانه المپیکی نشده بودند در شهرصوفیه برگزار و در خاتمه با معرفی نفرات فینالیست اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلو تکلیف کشورهای دارای سهمیه حضور در المپیک روشن شد.

به‌ این ترتیب سهمیه ۱۶ کشور در هر وزن مشخص شده و یکشنبه شب هم با معرفی نفرات فینالیست ۶ وزن المپیکی کشتی‌فرنگی، تکلیف ۱۶ کشور شرکت کننده و دارای سهمیه حضور در المپیک توکیو برای فرنگی‌کاران نیز مشخص خواهد شد تا پرونده پیکارهای گزینشی المپیک ۲۰۲۱ توکیو بسته شود. 

پیش‌از این در مسابقات قهرمانی‌جهان ۲۰۱۹ نورسلطان قزاقستان ۶ سهمیه به نفرات اول تا پنجم مشترک هر وزن به کشورها داده شده بود که نمایندگان کشورمان با طلای حسن یزدانی، عنوان پنجمی رضا اطری و بعداز مثبت شدن دوپینگ دو سنگین‌وزن ازبک و سوری، با رسیدن یداله محبی به رده پنجم مشترک، موفق به کسب ۳ سهمیه شدند. 

درخاتمه رقابتهای گزینشی پان‌آمریکن، اروپا، آفریقا اقیانوسیه و آسیا نیز به فینالیستهای هر وزن دو سهمیه رسید که نمایندگان کشورمان با حضور امیرمحمد یزدانی، یونس امامی و محمدحسین محمدیان در فینال اوزان ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلو موفق به کسب سهمیه المپیک شده، تعداد و ترکیب نفرات اعزامی تیم‌ملی کشتی‌آزاد کشورمان در توکیو را تکمیل کردند.

بااتمام رقابتهای‌جهانی گزینشی در بلغارستان نیز ۱۲ سهمیه به نفرات فینالیست ۶ وزن رسید. به این ترتیب با ۶ سهمیه مسابقات‌جهانی ۲۰۱۹ و واگذاری ۲ سهمیه برای هر وزن در مسابقات گزینشی آفریقا اقیانوسیه، آسیا، پان‌آمریکن و اروپا (درمجموع ۱۴ سهمیه در هروزن) تکلیف ۱۶ کشوری که در کشتی‌آزاد سهمیه حضور در هر وزن المپیک ۲۰۲۱ توکیو را دارند، روشن شد. 

باتوجه به سهمیه‌های واگذاری در مسابقات قبلی و گزینشی صوفیه بلغارستان، کشورهایی مثل آمریکا، ترکیه، ازبکستان، قزاقستان، مجارستان و ...... در تکمیل سهمیه و ترکیب تیم‌ملی کشتی‌آزاد خود محروم شدند. اما روسیه که در کسب سهمیه ۱۲۵ کیلو ناکام مانده بود، با حضور سرگئی کوزیرف نایب‌قهرمان اروپا در فینال سنگین وزن، ترکیب تیم‌ملی کشتی‌آزاد خود را تکمیل کرد. 

اسامی نفرات برتر اوزان مختلف کشتی‌آزاد که موفق به حضور در فینال آخرین مرحله رقابتهای گزینشی المپیک به میزبانی صوفیه بلغارستان شدند، به این شرح است: 

* ۵۷ کیلو: یوکی تاکاهاشی (ژاپن) – بخبایار اردنبات (مغولستان)

* ۶۵ کیلو: گئورگیوس پیلیدیس (یونان) – ماگومدمراد گادجیف (لهستان)

* ۷۴ کیلو: واسیل میخایلوف (اوکراین) – ماگومدحبیب کادیاماگمدوف (بلاروس)

* ۸۶ کیلو: سوسوکه تاکاتانی (ژاپن) – بوریس ماکویف (اسلواکی) 

* ۹۷ کیلو: ابراهام کانیدو روآنو (ایتالیا) – آلبرت ساریتوف (رومانی)

* ۱۲۵ کیلو: سرگئی کوزیریف (روسیه) – سومیت مالیک (هند)

* مسابقات کشتی‌فرنگی این رقابت‌ها از ساعت ۱۱:۳۰ صبح فردا (شنبه) آغاز می‌شود که ناصر علیزاده نماینده وزن ۸۷ کیلو کشورمان به‌مصاف رقبای خود می‌رود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی