دانشگر مقصر نبود؛ پا سوز دعوای دیگران شد/ مدیریت استقلال صلاح ندانست کمالوند بماند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پیشکسوت استقلال گفت: دیدارهای تیم استقلال و ذوب‌آهن همواره دشوار بوده و اگر استقلال توانسته این تیم را شکست دهد به آسانی به این مهم دست نیافته است.

خبرورزشی - تیم استقلال در چارچوب هفته بیست و دوم لیگ برتر باید در خانه به مصاف ذوب آهن اصفهان برود. مهدی فنونی‌زاده در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره بازی پیش روی استقلال، جدایی فراز کمالوند از این تیم، ماجرای تنبیه و بخشودگی محمد دانشگر و انتقال احتمالی مهدی قایدی به تیم‌های خارجی حرف زد. متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

آقای فنونی‌زاده! دیدار استقلال و ذوب آهن را چطور ارزیابی می‌کنید؟
ذوب‌آهن همواره جزو حریفان سرسخت استقلال بوده؛ چه در تهران و چه در اصفهان. اگر استقلال توانسته این تیم را شکست دهد کار آسانی پیشروی نداشته است. البته استقلال در حال حاضر روحیه خوبی دارد و از مسابقات لیگ قهرمانان با سربلندی به کشور برگشته است.

پیش بینی‌تان چیست؟
بچه‌ها سرحال هستند و چون بازی در تهران برگزار می‌شود کفه ترازو برای استقلال سنگین‌تر است. بنابراین به احتمال زیاد استقلال برنده می‌شود.

بازی دربی چه تاثیری روی این مسابقه خواهد داشت؟
 قطعاً تأثیر گذار خواهد بود. اما بازیکنان استقلال باید بدانند هر مسابقه سه امتیاز دارد و ممکن است همین سه امتیاز بازی با ذوب‌آهن، در پایان فصل، نقش تاثیرگذاری در رتبه استقلال داشته باشد.

سه کارته‌ها آرام‌تر بازی کنند؟
 نه! از انجام خطاهای بی دلیل پرهیز کنند. اما بازی محکم خودشان را داشته باشند. وقتی امتیازات تقسیم می‌شود جلوی آن نمی‌نویسند این سه امتیاز از کدام تیم گرفته شده بلکه مجموع آنها را حساب می‌کنند.

دانشگر مقصر نبود؛ پا سوز دعوای دیگران شد/ مدیریت استقلال صلاح ندانست کمالوند بماند

به نظر شما بخشش دانشگر به موقع بود؟
درباره دانشگر باید بگویم من اطلاعاتی دارم که در ماجرای به وجود آمده او هیچ تقصیری نداشته و مقصر کسان دیگری بودند. در واقع او در این ماجرا سوخت! هم ۲۰ درصد از قراردادش کسر شد هم در لیگ قهرمانان آسیا حضور نیافت. جایی که ممکن بود رقبای آسیایی و ایجنت‌های خارجی او را ببینند و آینده فوتبالش تغییر کند. به هر حال با اینکه دانشگر در این قضیه مقصر نبود ولی باید برایش تجربه‌ای باشد که دیگر از این پس با سیاست رفتار کند و خودش را وارد هر ماجرایی نکند که اینچنین ضربه و لطمه ببیند.

حرف از انتقال مهدی قایدی به تیم‌های خارجی و عربی است. فکر می‌کنید او چه زمانی می‌تواند از استقلال جدا شود؟
اول باید بگویم قایدی اصلا به قطر نرود. قطر برایش کوچک است و به راحتی می‌تواند در اروپا بازی کند اما باید صبر کند تا آخر فصل با یک تصمیم خوب جایی برود که سوخت نشود.

جدایی فراز کمالوند در این برهه درست بود؟
این تصمیم اشتباهی بود که باشگاه گرفت. البته پشت پرده آن را  باشگاه می‌داند که چرا نخواست این مربی بیش از این در جمع مربیان استقلال بماند. اما به‌هرحال فراز و مجیدی مکمل‌های خیلی خوبی برای هم بودند و در واقع این احتمال که استقلال از نبود کمالوند ضرر کند بیشتر است. در هر صورت برای او آرزوی موفقیت می‌کنیم.

درست است که می‌گویند برخی مربیان استقلال را محلی برای پیشرفت در نظر گرفته‌اند؟
 این حداقل درباره کمالوند صدق نمی‌کند که قبلا مربی تراکتور بوده و در لیگ برتر کار کرده است. فقط این را می‌دانم که مدیریت باشگاه صلاح ندانستند این مربی بیش از این در استقلال بماند و گرنه او را نگه می‌داشتند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس NL ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    وقتی یه تیم بدون اسطوره باشه مجبورید برید با اینا مصاحبه کنید
  • امید IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    مدیریت یعنی بابامسعود
  • تاج اصیل اریایی IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    پهلوان اسطوره مهدی خان یه لحظه یاد تراژدی دربی افتادم که علی دنبال نزدن گل بود دنبال شما امیدوارم این دربی 24اردیبهشت تراژدی شما اینبار برای سی جلالو باشو ویرانگر تاجی اتفاق بیفتد سی جلالو اینبار دنبال باشو و در حال التماس برای نزدن گل بیشتر حتی در جایی که علی دنبه دنبال شما بود(اسم مکان که علی دنبه در حال التماس سلطان مهدی فنونی زاده بود ننوشتم خودتون حدس بزنید)
  • شهرام IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    " فقط این را می‌دانم که مدیریت باشگاه صلاح ندانستند این مربی بیش از این در استقلال بماند و گرنه او را نگه می‌داشتند." فتحی، سعادتمند، مددی ...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی