شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵
۸ |
۴
ماجرای مجیدی و کمالوند/ خودش نه؛ دستیارش همه‌ کاره بود!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اینکه کمالوند با این همه کمالات چرا خودش در چند سال اخیر کمرنگ شده بود و موقعیت خاصی در فوتبال ایران نداشت، روشن نیست.

خبرورزشی - اینکه بین فرهاد مجیدی و فراز کمالوند چه پیش آمده و این دو نفر چرا از هم جدا شدند، معلوم نیست. شاید فقط وسوسه سرمربیگری در سایپا باعث شده فراز به همین زودی استقلال را ترک کند، شاید هم مسائل دیگری در میان بوده است.

نکته مهم‌تر اما قضاوت‌هایی است که در مورد کیفیت این همکاری می‌شود. خیلی‌ها، اعم از استقلالی و غیراستقلالی عقیده دارند اگر آبی‌ها این اواخر کمی بهتر بازی کردند و نتیجه گرفتند، عمده دلیلش حضور کمالوند بوده، وگرنه خود مجیدی چیزی در چنته ندارد. اینها در ادامه می‌گویند استقلال از این به بعد زمین خواهد خورد و کیفیتش را از دست می‌دهد.

حالا اینکه کمالوند با این همه کمالات چرا خودش در چند سال اخیر کمرنگ شده بود و موقعیت خاصی در فوتبال ایران نداشت، روشن نیست.

با این حال چیزی که ما می‌دانیم این است که این تئوری قبلا هزار بار دیگر هم در فوتبال ایران تکرار شده است. یعنی محال است یک مربی موفق باشد و فورا عده‌ای با زیر سؤال بردن توانایی‌های او، دستیارش را عامل اصلی توفیق تیم ندانند.

برانکو ایوانکوویچ در لیگ پانزدهم یک پرسپولیس بسیار تماشایی ساخت. آن زمان صغیر و کبیر عقیده داشتند خود آقای سرمربی هیچ‌کاره است و تمام بار فنی تیم را آندره پانادیچ، دستیار او بر دوش می‌کشد. وقتی هم که پانادیچ رفت، همین جماعت دوره افتادند که پرسپولیس رو به انحطاط خواهد رفت، اما برانکو بعد از پانادیچ ۷ جام گرفت و تیمش را به فینال لیگ قهرمانان آسیا رساند.

جالب است که همین قصه پانادیچ در مقطعی برای سرتن چوک هم تکرار شد، اما آمد و رفت این دستیار هم تأثیری روی کار برانکو نگذاشت.

بین همین مربیان ایرانی هم زمانی مشهور بود که همه‌کاره یحیی گل‌محمدی دستیار او یعنی مجتبی حسینی است و اگر یحیی موفقیت نسبی دارد، از صدقه سر همین مرد پشت صحنه است. حسینی بعدتر خودش سرمربی شد و عملکردش بد هم نبوده، اما نکته اینجاست که موفقیت‌های گل‌محمدی در تیم‌های مختلف ادامه یافت.

الان همان گروه می‌گویند مغز متفکر و همه‌کاره پرسپولیس حمید مطهری است و باز اعتباری به‌خود یحیی نمی‌دهند. فردا هم لابد همه‌کاره تیم‌های گل‌محمدی دستیار بعدی او خواهد بود.

حقیقتش ما نمی‌دانیم نقاط ضعف و قوت استقلال در زمینه فنی چقدر مربوط به کمالوند و چقدر مربوط به مجیدی بود. این مسئله در گذر زمان مشخص خواهد شد. فقط خواستیم بگوییم جمله مشهور «خودش هیچی نیست، دستیارش همه‌کاره است» از جمله علاقه‌مندی‌های مردم ما به شمار می‌آید و این نکته را در مورد همه سرمربیان می‌گویند. شما زیاد جدی نگیرید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • آسمان آبی IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    میل به هجومی بازی کردن خواسته فرهاد است چون خودش مهاجم بوده نقاط ضعف هم استقلال دارد ولی در دو بازی آخر پوشش داده موفقیت فرهاد از اراده وجسارت فرهاد است البته کمک خوب هم مقداری بار از شانه سر مربی برمیداردوبی تاثیر نیست
  • حامد IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    الکی زوج مجیدی-کمالوند و با آقا یحیی و مطهری مقایسه نکنید. نمیدونم چه اصراری دارید هر اتفاقی برای باشگاه الاستقلال میفته یه جوری نسبتش بدید به پرسپولیس!!! یحیی اینهمه افتخار تو لیگ ایران داشته، میشه بگید مجیدی رو روی چه حسابی با یحیی مقایسه میکنید؟؟؟ به قول پیمان یوسفی این قیاس کاملا مع الفارقه. که بگیم یه سری ها میگن مطهری همه کاره پرسپولیسه. همه پیشکسوت ها و هواداراشون هم خوب میدونن نتیجه هایی که این چند مدت گرفتن تاثیر کمالوند بوده و مجیدی فقط لب خط ژست میگرفته. وگرنه اینهمه هر روز یکیشون علیه کمالوند مصاحبه نمیکرد. اگه رفتنش تاثیری نداره پس بیخیال قضیه بشید و بعدا هم حق ندارید بگید ما یه قدمی جام بودیم فراز و ازمون گفتن :)
    • مختار IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      احسنت همه میگن که کمالوند در فوتبال اخیر استقلال نقش بسزایی داشته است فعلا استقلالی ها نظرشون چیز دیگه است وای بعدا که این موضوع ثابت شد غوغاسالاری درست می کنن که استقلال با کمالوند داشت قهرمان می شد و کمالوند رو از استقلال گرفتن تا نتیجه نگیرد!
    • علی IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      پیروزی این همه افتخار تو ایران!!!!!! شما به این چهارسالی که حمایت همه جانبه تیم بابا مسعود بود نگاه نکن کلی نگاه کن که کدوم تیم پرافتخارتره
  • کیسه کشا IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    همه میدونن فراز کمالوند یه پرسپولیسیه ۶ آتیشه س واسه اینکه بازار کار تو لیگ برتر پیدا کنه مجبور شد تن به همکاری با مجیدی و کیسه بده تا از یادها نره و بیاد روی جلد جراید بنده خدا چی کشید کنار مجیدی بی منطق و عصبی و لجباز
  • فرید IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    مجیدی مربی با دانشیه ، و این حرفها از سر حسادته ، لنگ هم با رفتن بابا مسعودشون معلوم میشه چکاره اس ،
  • مشروح 86 IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    دو بازی آخر استقلال در آسیا منو یاد استقلال محمود فکری انداخت. از اونجایی که رشیدمظاهری تیم رو نجات داد...
  • مغز متفکر IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    یعنی گل گفتی خبر ورزشی تا حالا متنی به این زیبایی ندیدم این بیسوادی ما رو نشون میده خنده ام میاد میگن مطهری همه کاره پرسپولیسه چرا همینکه یکی ی حرفی بزنه ما مردم میمون وار تقلید میکنیم ینی خداییش انقد عقلمون کار نکنه مطهری کجا تیپش مغزمتفکرا میخوره دستیارا اگه مغز داشتن خودشون سرمربی میشدن نه برای صد تومن حاضر بشن زیر دست یکی دیگه کار کنن مغزتون بکار بگیرین الکی آدما رو بزرگ نکنین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی