نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
اظهارات جنجالی علی پروین درباره دربی معروف/ نباید به استقلال ۶ گل می‌زدیم/ زمان به عقب برگردد جور دیگری بازی می‌کنیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

علی پروین اسطوره پرسپولیس همواره به استقلالی‌ها احترام می‌گذارد، به این دلیل است که اکثر هواداران این باشگاه او را دوست دارند.

خبرورزشی - شاید در دوران بازیگری و مربیگری آبی‌ها برای پروین کری می‌خواندند ولی در سال‌های دوری از فوتبال، پروین کم کم برای آبی‌ها هم تبدیل به چهره‌ای دوست داشتنی شد. او حتی در مصاحبه ای اعلام کرد استقلال تیم دوم اوست تا این دوستی بیشتر هم شود.

حالا یکی از پیشکسوتان پرسپولیس حرف‌هایی از پروین نقل می‌کند که در نوع خود جالب است.

ماجرا به دربی سال ۵۲ و برد ۶ بر صفر پرسپولیس بازمی‌گردد. در آن مسابقه قرمزها موفق شدند در یک بازی کاملا برتر استقلال را این نتیجه در هم بکوبند. در آن زمان تصاویر بازی ضبط نشد. بعدها بعضی از استقلالی‌ها منکر برگزاری این مسابقه شدند. کم‌کم با شکل‌گیری شبکه‌های اجتماعی این بازی و نتیجه‌اش بیشتر و بیشتر سوژه کری‌خوانی‌ها شد. هواداران پرسپولیس با عدد ۶ به استقبال آبی‌ها رفتند و استقلالی‌ها هم با عدد ۴.

حالا حتی کری‌خوانی‌ها جای خود را به توهین بین هواداران داده است و ظاهرا این به مذاق علی پروین و بعضی از پیشکسوتان دو باشگاه خوش نمی‌آید، به شکلی که پروین در این باره گفته: «نباید به استقلال ۶ گل می‌زدیم.»

او که درباره احترام به آبی‌ها حرف می‌زد، حتی در این باره گفته: «در آن مسابقه ما هر چه زدیم وارد دروازه شد. یعنی اگر باز هم توپ می‌بردیم، دوباره گل می‌شد. حتی می‌توانستیم ۱۰ گل بزنیم. آن روز، روز استقلال نبود و بدشانس هم بودند. راستش ما وقتی در زمین بودیم تحت تاثیر جو بازی‌مان را می‌کردیم اما وقتی به رختکن رفتیم تازه متوجه شدیم که اشتباه کردیم پشیمان شدیم. نباید به استقلال ۶ گل می‌زدیم.»

پروین اضافه کرده: «باید احترام استقلال را نگه می‌داشتیم. ممکن بود آن روز، روز ما نباشد. در فوتبال این چیزها پیش می‌آید. ما مطمئن بودیم بازی را می‌بریم و باید در نیمه دوم با طمانینه بازی می‌کردیم.»

بیشتر بخوانید:

پروین همچنین به پیشکسوتان گفته: «هیچوقت فکر نمی‌کردیم بعدها چنین جوی در فوتبال درست شود. آن وقت‌ها شبکه مجازی و تلگرام و اینستاگرام نبود. بعدها که این چیزها آمد دیدیم هواداران چقدر کری می‌خوانند و گاهی توهین می‌کنند. این اصلا خوب نیست. اگر زمان به عقب بازگردد در بازی سال ۵۲ جور دیگری بازی را تمام می‌کنیم.»

پروین درباره استقلال هم چنین حرف‌هایی زده: «این باشگاه همیشه قابل احترام است. بارها گفته ام. استقلال و پرسپولیس مکمل هم هستند. اگر این دو تیم بد باشند فوتبال ایران است که ضرر می‌بیند. منتهی الان دشمنی زیاد شده و این اصلا خوب نیست.»

یکی از پیشکسوتان پرسپولیس در این بار گفت: «بله، اینها حرف‌هایی است که علی آقا گفته. بارها شده که بین پیشکسوتان دو باشگاه هم بحث پیش آمده که علی آقا تماس گرفته و گفته بس کنید، شما احترام نگذارید از هواداران چه توقعی می‌رود؟ به هم احترام بگذارید. استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها باید رقابت کنند ولی در عین حال احترام یکدیگر را نگه دارند و توهین نکنند.»

آن پیشکسوت پرسپولیس اضافه کرد: «بارها در طرشت و در زمان بازی پیشکسوتان علی آقا برایمان حرف زده و از احترام گفته است. او واقعا استقلال را تیم دوم خودش می‌داند و همیشه از این تیم تعریف می‌کند. منصور پورحیدری خدا بیامرز هم چنین ویژگی‌ای داشت و همیشه می‌گفت باید احترام گذاشت. جای ایشان در فوتبال ما خیلی خالی است.»

منبع: جام جم

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • غلام بوقی IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    سلطان عشقی!!!! هیچ وقت اون روز رو یادم نمیره از در زمین تا توی بازار شیر بچه های پرسپولیس رو روی شونه هامون گذاشته بودیم و مچرخوندیم و بازاری ها و مردم که تنها حامی پرسپولیس بودند پول روی سر بچه ها میریختند و همه خوش حال بودیم که پرسپولیس تیم مردم تیم حکومت رو شیش تایی کرده! یادش بخیر انگار همین دیروز بود.
    • لنگی ها مافیای فوتبال ایران IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
      تاج کبیر(استقلال) سال 1347 با نتیجه 8 بر صفر پرسپولیس رو درهم کوبید که عدد 8 برای استقلاله. استقلال از سال 1369 تا 1374 در 10 بازی پیاپی برابر پرسپـولیـس بدون شکست موند که هم عدد 7 به نشان 7 سال نباختن و هم عدد 10 هم برای استقلاله. در 5 شهریور 1399 با 6 گل پرسپولیس رو در مقابل چشم 60 میلیون بیننده تلویزیونی در هم کوبیدیم که عدد 6 برای ما هم هست ( به صورت مشترک). 4 بار پشت سرهم پرسپولیس رو در دربی شکست دادیم که عدد 4 برای ماست که پوکر واقعی به این میگن نه قهرمانی های جعلی و مهندسی شده. 26 برد در دربی درمقابل 23 برد پرسپولیس که عدد 26 هم برای ماست. 2 بار قهرمانی آسیا که دو ستاره روی لوگوی استقلاله که عدد 2 هم برای ماست. 4 بار حضور در فینال آسیا و 9 بار حضور در نیمه نهایی آسیا که عدد 9 هم برای استقلاله. واقعا اگه می دونستیم اینهمه لنگیا با این نتایج و قهرمانی ها درب و داغون میشن اصلا راضی به این افتخار آفرینی ها نبودیم.
    • لنگی ها مافیای فوتبال ایران IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
      آقا یادش بخیر. توی دربی معروفی که پرسپولیس 9 نفره شد علی پروین وسط نیمه اومد به استقلالی ها گفت چون ما 9 نفره شدیم خواهش می کنم گل نزنید تا بازی مساوی بشه چون استادیوم کیپ تا کیپ پره و احتمال داره گل های زیادی بزنید درگیری می شه. بعد دربی همه می گفتن چطور استقلال نتونست پرسپولیس 9 نفره را ببره ولی بعد از چند سال مشخص شد علی پروین خواهش و تمنا کرده بوده و اون موقع هم به فکر جون آدما بوده. عجب آدم بزرگیه این علی پروین. بیشتر از اینکه به فکر آبروی پرسپولیس باشه به فکر جون مردمه.
    • تاج آسیا IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
      روز سختی و سیاهی برای استقلال بود و نمی‌دونم چرا فیلم بازی رو از بین بردن؟! فوتبال برد و باخت داره آلمان هم به برزیل میزبان جام جهانی هفت تا گل زد. من بازی رو از نزدیک دیدم دقیقاً بازی جوری بود که ده تا گل هم میتونستن بزنن. علی پروین میگه باید احترام میذاشتیم و شیش تا نمیزدیم ولی من میگم همین که ده تا گل نزدن یعنی احترام به تیم بزرگ تاج. بازی سختی بود و همین که بعد از این شکست سنگین تیم تونست خودشو جمع کنه نشان از بزرگیش داره
    • جواب این یارو مافیا IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
      تو واسه ادعاهای کودکانه ات مدرکی هم داری ؟؟؟ ولی ما نفراتی داریم که خودشون اعلام کردن تو اون بازی بودن که ۶تا تو جریان بازی یعنی ۹۰ دقیقه نوش جان کردین .نه اینکه پنالتی رو بخوای جمع بزنی .با این حرفهات مشخص شد هیچی از فوتبال نمیفهمی تو بهتر همون وزیر پرسپولیسی رو بگی و بس .یکبار بگو وزیر پرسپولیسی
  • عموشهرام ش IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    آقا علی کیسه کشا بااینکه6تاخوردن میگن همچین بازی واقعیت نداره،همین مونده بودکمترگل می زدين می گفتن پرسپولیسو بردیم
    • فرهاد ارزیان IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
      استقلال خوراکش شیش تایی شدنه ولی ای کاش از تیمهای عربی چهار تا و شیش تا نمی‌خورد. همین دو هفته پیش چهار تا تو آسیا خوردیم که واقعا باعث آبرو ریزیه ، بهتره که یه کم ارز تزریق بشه به به تیم شاید روحیه بگیرن و دربی سه تا گل بیشتر نخوریم
  • خانی IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    من و پدرم که آژان ژاندارمری بود از طرف اداره مجبورش کردن که برن ورزشگاه و در سمت حامیان تاج بشینیم.اون روز خورد شدن تاج های حکومت به دست مردم رو به چشم دیدم و از همون روز عاشقانه پرسپولیس رو میپرستم. خسروانی فیلم بازی رو نابود کرد اما غافل از این بود که اون بازی تا ابد در تاریخ ماندگار شد.
  • هفت تیرکش معروف IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    اصلا مشکلی نیست ما کار خودمون رو وقتی کردیم که سال 95 کاوه توپو گرفت کوبوند گوشه دروازه تون و این هم گل سوم خخخخخ عملیات 20دقیقه ای با منصوریان
  • نادی اللنگ الحکومتی IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    یاد اون دربی افتادم که همین آقای پروین رفت تو رختکن گفت دیگه گل نزنید
  • نادی اللنگ الحکومتی IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    آقای پروین شما از معدود پیشکسوت های خوب پیروزی هستین فقط خواستم بگم ما تو سال 96 دربی86 وریا تک به 6 زد تو گل عشق 6
  • شاهین IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    از سفر ناصرالدین شاه به اروپا فیلم هست، از این بازی توهمی ادعایی هیچ اثری نیست. مگه ممکنه؟
  • شمسعلی IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    منطق یک لنگی :قهرمانیا ستقلال تو اسیامربوط به قدیمه ولی وقتی کل کل میشه میگه شیش تایی ها در حالیکه اون زمان باباشم تو قنداق بوده.منطق دوم لنگی ها قهرمانی های اسیایی استقلال قبل نیست چون با فرمت قبلی بوده ولی وقتی میخواد ستاره بزنه ده تا جام رو ک تو چهارتا فرمت جمع شده رو جمع میکنه میگه ما ده بار قهرمان ایران شدیم.قهرمانی لیگ ازادگان لیگ قدس لیگ تخت جمشید و لیگ برتر رو جمع میکنه تا بشه ده تا یک ستاره قلابی بزنه.منطق سوم و ابکی لنگی ها قهرمانی اول استقلال 4 جانبه بود لعنتی شما سا قبل قهرمانی استقلال با امثال همین علی پروین و کاشانی و بهزادی ایرانپاک شرکت کردید و حذف شدید .و قهرمانی دوممون هم ک شما سال قبلترش با حضور بهترین های تاریختون ک ب قول خودتون لنگ دهه شصت با امثال محمدخانی ومحرمی پیوس ودرخشان و پنجعلی و دوجین ستاره محمدان بنگلادش حذفتون کرد..یعنی بقران این سطح کل کل نشون از سواد و اگاهیتون داره.خیلی جالبه لنگی ها جامی رو زیرسوال میبرن ک خودشون نتونستن کسب کنن و میگی 4 جانبه من میگم دو جانبه اصلا.تیمی ک نمیتونه یک چهارجانبه بگیره بره بمیره.درضمن 4 جانب جام ولایتیه ک قبل بابامسعود.
  • مافیای قرمز IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    این مسخره بازی ها چیه؟؟ الان مثلا دارین با یادآوری اون بازی میگین نباید اتفاق میفتاد؟؟؟
  • همه رنگها به جز قرمز IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    آره، ایرانجوان بوشهر هم نباید 6 تا به لنگ میزد!!!!!!!!!
  • شاهین IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    بابا المان 7 تا تو نیمه نهایی به برزیل تو خونه خودش زد ..همین پارسال بایرن تو 1/8 لیگ قهرمانان اروپا به بارسال با مسی بهترین بازیکن جهان 8 تا زد این هوچیگریها رو راه ننداختن اونوقت 50 سال پیش به قول خودش تو یه روز که روز بد برای تاج بوده روز خوب اونا این همه سروصدا بعد از 50 سال نداره ...فرق جهان اول با جهان سوم همین جاهاست بابا اصلا اون بازی 10 بر صفر به نفع پرسپولیس اصلا یه 4 جانبه اسیایی برای باشگاهتون بتیترید قرن تموم شد هنوز تو قرن قبلی گیر کردید...
  • مردم تاج سرنگون کردند IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    البته به طاژ منحل شده۶تا زدیم این تیم فاسد محصوله دیگست که ما۴تاییش کردیم انحصار ۶تاشم دست العین و النگوعه:)))
  • سربازسرخ US ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    به همه کیسه کشا میگم یه خورده دیگه شلوغ بازی کنید میگم ایمون زاید بیاد 10نفره تو 8دقیقه کلا بدوزتون به چمنای ورزشگاه آزادی وبره ها .راستی یادم رفت بگم شیطونا حواسمون نبود که شما صدر نشین گروه مرگ بر آمریکا .مرگ براسرائیل درود بر رزمندگان اسلام سلام بر ذوب آهن هستید.صدررررنشینهای گرررروه مررررگ بیایم کنار وایسیم یه وقت صدری نشیم الان یه ستاره دیگه هم بزنید دیگه صدر نشینهای گروه مررررررررررگگگگ.
  • سام IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    علی آقا قابل احترام هستند،اسطوره ما پرسپولیسی ها،اما تو اون تیم ۱۶ شهریور ۱۳۵۲ ایشون یکی از بازیکنان بودند یکنفر بازیکنان بزرگتر از ایشون تو تیم زیاد بود مرحوم بهزادی کاپیتان بودند مهندس کلانی مرحومان شیرزادگان آشتیانی ایشون میتونن فقط نظر خودشون رو بعد ۵۰ سال بگن و از طرف بقیه نمیتونند بگن زمان به عقب برگرده اینکارو نمی‌کردیم
  • ناشناس AU ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    خداوکیلی ساقی اینا کیه 17
  • علی IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    استقلال که سال 45 هشتا بهتون زد ولی بی جنبگی درنیاوردن.. برین از حمید درخشان بپرسین
    • سربازسرخ IN ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
      ای شیطون کی این قضیه رو فهمیدی 8تا سال1345 خدائیش دمش گرم عجب شیر کاکائوی بوده کیسه 8تا سال 1345 زده به پرسپولیس حمید درخشانم شاهده فتح اله زاده هم که خودش اونجا بود آخه کیسه کشه روشور فروش پرسپولیس قهرمان سال1346 تشکیل شده بعد کیسه کشه هوچی گر میاد میگه سال45 شاهدم داریم جل الخالق شاخ ماجد عبدالله هم از سه نقطه دراومد بیرون.
  • سربازسرخ IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    سال 1320 بود همه زمینها خیس بود من بودمو پله یاوری بودو گردمولره خلاصه ما خیلی بودیم گفتم هتته گفت نه رتته خلاصه دوتا مابگو چارتا اون بگورفتم جلو نامرد با.کف.گرگی زد تو صورتم افتادم کف جوب تا اومدم به خودم بیام دیدم شیش تا خدابیا مرز همایون بهزادینا زدن بهمون تا اومدم بگم چرا ایمون زاید با تیم ده نفره پرسپولیس تو 8 دقیقه هت ریک کرد گفتم این چه وضعیه که یهو طارمی با همدستاش چهارتا کاشتن تو گلمون حالا ما به همه گفتیم ما بردیم شما هم بگید ما بردیم خوبیت نه آره قیصر خان.
  • ن. س IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    چه مسخره است تا کجا این فرهنگ زشت ورزشی توهین و مسخره کردن یک بازیکن یا باشگاه مسلمان ادامه دارد در اروپا باشگاه های بزرگ هم تیم حریف با گل های بیشتر پیروز شوند روز بعد همه چیز از نو شروع می شود گذشته تمام ولی در کشور ما بیش از ۴۸ سال می گذرد هنوز که هنوز تیم حریف را مورد تمسخر قرار می دهند این چه رسم مردانگی
  • سیدرضا IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    دقیقا کاری که بچه های استقلال تو دربی سال هفتادودو کردن بعداز اینکه دقایق ابتدایی دوگل زدن و قرمزا اصلا تو بازی نبودن ، ملی پوشهایی مثل احمدرضا جواد فنونی حسن زاده شاهرخ مطلق صمد و بازیکنهایی مثل امیر به حرمت مربیشون تو تیم ملی بازی رو اداره کردن ، حتی بین دونیمه به علی آقا قول دادن یادم نمیره دست احمدرضا دور گردن ایشون بود هنگام رفتن تو رختکن بین نیمه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی