نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
سوریان را مثل جدیدی تنها نگذارید
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آخرین‌ مرحله از مسابقات‌ گزینشی سهمیه المپیک به‌ میزبانی بلغارستان درصوفیه برگزار و با واگذاری ۳۶سهمیه باقیمانده به مدعیان کشتی‌ آزاد، فرنگی و زنان (هررشته ۱۲ سهمیه) به‌ پایان رسید. 

خبرورزشی - ناصر علیزاده جوان اعزامی کشورمان به‌ رغم کسب مقام سوم وزن ۸۷ کیلوی این رقابتها، متاسفانه موفق به کسب سهمیه و تکمیل تیم‌ ملی کشورمان برای حضور در المپیک نشد، تا شاگردان محمد بنا بدون نماینده در۸۷ کیلو با ملی‌پوشان اوزان ۶۰، ۶۷، ۷۷، ۹۷ و۱۳۰کیلو به‌مصاف حریفان حاضر در المپیک ۲۰۲۱ توکیو بروند. همراه اعزام علیزاده برای کسب تنها سهمیه باقیمانده تیم‌ ملی کشتی‌ فرنگی کشورمان، حمید سوریان نایب‌رییس فدراسیون‌ کشتی نیز برای رایزنی به بلغارستان رفت. 

در انتخاباتی که همزمان با پیکارهای‌ آسیایی آلماتی برگزار شد، نتوانستیم کرسی دبیرکلی حمید بنی‌تمیم را حفظ کنیم و به‌رغم خرج کردن اعتبار و جایگاه عباس جدیدی، شرایطی فراهم شد که متاسفانه هم اعتبار یکی‌ از قهرمانان معتبر خود را زیر سوال بردیم و هم در حفظ کرسی دبیرکلی آسیا ناکام ماندیم. 

پس ازبروز این اتفاق، چشمِ علاقمندان کشتی ترسیده که نکند همین بلا در انتخابات اتحادیه‌ جهانی‌ کشتی نیز بر سرمان بیاید و این‌ بار اعتبار، جایگاه و افتخارات حمید سوریان تنها کشتی‌گیر و ورزشکار ایرانی دارای ۷مدال طلای المپیک و جهان را به‌ حراج گذاشته، به‌ دلیل سهل‌انگاری یا کم‌کاری و بی‌توجهی مسئولان مربوطه، تکرار همان اتفاقی که در آلماتی افتاد، را در توکیو شاهد باشیم!

حمید سوریان برای رایزنی و جلب موافقت اعضای صاحب نفوذ و دارای حق رای در انتخابات هیات‌ رییسه، همراه با تیم اعزامی کشتی‌ فرنگی به بلغارستان رفت تا درخلال رقابتهای گزینشی‌ المپیک، با نناد لالوویچ رییس و بعضی اعضای هیات‌ رییسه اتحادیه‌ جهانی‌ کشتی، روسای فدراسیون‌های حاضر در صوفیه و ..... دیدار و رایزنی کند. 

هرچند با اصرار و تاکید علیرضا دبیر، تلاش و فعالیتهای حمید سوریان برای بالابردن میزان احتمال و افزایش درصد موفقیتش در انتخابات همزمان با المپیک ۲۰۲۱ توکیو، بیشتر از قبل شده و حضورش در مجامع بین‌المللی برای دیدار و رایزنی با افراد دارای حق‌ رای، در همین راستا انجام می‌شود ولی قطعاً، فقط این حضور و رایزنی‌ها برای کسب آرای مهم اعضای اتحادیه‌ جهانی کافی نبوده و نیست.

بدون شک دیدار سوریان با لالوویچ و روسای فدراسیونهای‌ کشتی بلغارستان، مجارستان، ترکیه، آذربایجان، لهستان و ...... می‌تواند مفید و موثر باشد اما فقط با یک دیدار و جلسه کوتاه گفتگو و رایزنی نمی‌توان رای این افراد را به‌دست آورده و عضو هیات‌ رییسه اتحادیه‌ جهانی‌ کشتی شد. حتماً و حتماً این دیدارها و رایزنی‌ها، لازم و ضروری است ولی کافی نیست. 

وجداناً و انصافاً اگر سلطانی‌فر یا صالحی‌امیری (وزیرورزش و رییس کمیته‌ ملی المپیک) خودشان هم می‌خواستند به عضویت یک مجمع بین‌المللی ورزشی درآیند و کاندیدای حضور در یکی‌از مجامع معتبر بین‌المللی ورزشی بودند، به‌ همین شکل رفتار، برخورد و اقدام می‌کردند؟! 
 
شاید درزمان برگزاری انتخابات هیات‌ رییسه اتحادیه‌ جهانی‌ کشتی، سلطانی‌فر و صالحی‌امیری هیچ‌کدام در مسئولیت فعلی، حضور نداشته باشند. اگر امروز با حمایتهای مناسب و به‌ موقع خود، زمینه تقویت احتمال کسب آرای‌ لازم به‌ منظور عضویت حمید سوریان در هیات‌ رییسه اتحادیه‌ جهانی‌ کشتی را فراهم کنند، حتی اگر در مسئولیت فعلی هم نباشند، جامعه‌ کشتی قدرشناس تلاشها و حمایتهای امروز آنها خواهد بود. 

اما اگر مثل عباس جدیدی که در انتخابات آلماتی اعتبارش را به‌ حراج گذاشتیم و هیچ حمایتی از او نشد، حیثیت ورزشی حمید سوریان نابغه کشتی‌ فرنگی ایران و جهان را نیز به تاراج دهیم، قطعاً هرگز این بی‌توجهی، سهل‌انگاری، کم‌لطفی، کم‌کاری و رفتار غیرمسئولانه از نگاه جامعه‌ کشتی و علاقمندان ورزش ایران، نادیده گرفته نمی‌شود و از اذهان پاک نخواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی