قهرمانی لیگ برتر روی کاکل پرسپولیس و سپاهان می‌چرخد/ استقلال از کورس خارج شده است
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

غلامرضا فتح‌آبادی مهاجم سرخابی ها در دهه ۶۰ می‌گوید قهرمانی لیگ برتر روی کاکل دو تیم پرسپولیس و سپاهان می چرخد.

خبرورزشی - غلامرضا فتح‌آبادی که سال‌ها برای پرسپولیس و استقلال بازی کرده و گل‌های حساسی را نیز در دربی‌ها به ثمر رسانده است با خبرورزشی هم صحبت شد. این گفت‌وگو را بخوانید:

با نتایجی که دو تیم استقلال و پرسپولیس کسب کردند دربی سرخابی‌ها چه سرنوشتی پیدا می‌کند؟
شکست استقلال مقابل ذوب‌آهن برای من باورنکردنی بود چرا که استقلال می‌توانست با یک برد خانگی از تصاویر سپاهان و پرسپولیس نهایت استفاده را ببرد و وارد کورس قهرمانی شود اما با این باخت حالا دیگر شانس کمتری برخوردار است مگر این که در بازی‌های آینده بتواند جبران کند. اما پرسپولیس انصافاً مقابل سپاهان بسیار عالی بازی کرد و از لحاظ فنی نشان داد آمادگی بالاتری دارد. از طرفی دربی بدون تماشاگر، جذابیتی نخواهد داشت اگرچه معتقدم ر روانی از روی بازیکنان برداشته می‌شود و راحت‌تر در زمین توانایی‌های خود را نشان می‌دهند. شما تصور کنید ۸۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه چقدر می‌تواند شور و هیجان بازی را بالا ببرد به نظر من بازی خوبی خواهد شد اما در مجموع وقتی تماشاگر نباشد به دل من نمی‌چسبد.

فکر می‌کنید کدام تیم برنده میدان شود؟
انصافاً وضعیت فنی سرخابی‌ها با وجود باخت استقلال به ذوب آهن بد نیست و نمی‌توان گفت کدام تیم ضعیف تر یا قوی تر است اما پرسپولیس از انسجام تیمی‌بیشتری برخوردار است و به نوعی می‌توان گفت ساختار تیمی‌کامل تری دارد. با این وجود  هرگز نمی‌توان نتیجه شهرآورد تهران را پیش بینی کرد.

حضور مربیان جوان ایرانی روی نیمکت مربیگری پرسپولیس و استقلال را چطور می‌بینید؟
یحیی و فرهاد نشان داده‌اند که مربیان ایرانی از توانایی‌ها و استعدادهای زیادی برخوردار هستند. این دو مربی با علم روز فوتبال آشنایی دارند و من خوشحالم از اینکه یحیی گل محمدی و فرهاد مجیدی در لیگ قهرمانان آسیا هم نشان دادند با مربیان ایرانی هم می‌شود کارهای بزرگ انجام داد. اکثر تیم‌های عربی از مربیان خارجی برخوردار بودند اما در مقابل پرسپولیس و استقلال حرف زیادی برای گفتن نداشتند.

در پایان شما فکر می‌کنید کدام تیم قهرمان لیگ برتر شود؟
به اعتقاد من قهرمانی روی کاکل پرسپولیس و سپاهان می‌چرخد و البته استقلال هم می‌تواند در یکی دو بازی آینده نام خودش را به عنوان مدعی اصلی مطرح کند اما اگر شاگردان فرهاد مجیدی به ذوب‌آهن نمی‌باختند می‌شد شانس بیشتری برای قهرمانی استقلال قایل شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمدطاها IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    استقلال اگر دربی رو ببره به کورس قهرمانی برمیگرده تو فوتبال هیچ چیز تا دقیقه نود مشخص نیست همانطور که جدول کنونی لیگ‌ مشخص نیست اگر در بازی رو در رو پرسپولیس رو ببریم از نظر روحی روانی سوار لیگ‌ میشیم و ممکنه اتفاقات خوب پشت سرش بیافته نتیجه دربی خیلی مهمه هم در روند نتایج آینده تیم و هم در وضعیت فعلی جدول و تیم بازنده تو منجلاب حواشی غرق میشود..
  • کیسه مقاوم ضد اب CA ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    مگه استقلال مدعی بود :))
  • کیسه کش !!!حسرت .دبل .هتریک و پوکر قهرمانی IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    خوب در یک کلمه میگفتی...کلا کیسه فقط برای سلامتی و گه گاهی برای خنده سرورشون فوتبال بازی میکنن.......
  • Majid IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    اگه مثه سال 1376 که پرسپولیس رفت جام جهانی با 9 بازیکن تو نیم ملی ، بدون احتساب علی دایی و کریم ، وسازمان لیگ زحمت بکشه بخاطر عدم برنامه ریزی در انجام بازیهای معوقه، پرسپولیس رو از لیگ کنار بزاره ممکنه، تکرار میکنم ممکنه ششتقلال رو قهرمان کنن تا باز یه مربی کارکشته مثه محمود فکری بتونه فینال آسیایی رو ببینه
  • دختر استقلال IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    تیم تو دست شاه فرهاده پرسپولیسو بر باد داده
  • یوسف پرسپولیسی IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    پرسپولیس کبیرایران زمین ❤محبوب قلبها قهرمان ❤
  • مهران IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    اصولا حضور فرهاد مجیدی چه دست آوردی برای استقلال داشته هر وقت کم میاره شروع به بهانه جویی می کنه و از تیم جدا می شه تیم بزرگ مربی بزرگ می خواد تازه کمالوند جدا شده باختهای استقلال شروع می شه و باید زور بزنه سهمیه بگیره
  • رضا IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    یک مربی خوب جدا از بحث رنگها هیچوقت نو اوج مسابقات متل دختر بچه تازه بالغ شده قهر نمیکنه بره بارها تیم ابی این مشکل را داشته با این اقا من پرسپلیسی هستم هیچگاه با اینکه خیلی بهتر از این اقا را داشتیم یک لحظه هم احازه حضور یک همچین مربی رو نیمکت تیم دوم پایتخت نمیدادم به نظر من فکری از ایشون بهتر بود براش حاشیه و زیرابی رفتند وریا غفوری بازیکن خوبیه ولی تا وقتی هست تیم استقلال دچار حاشیه و دو گانگی است حتی اکر خود پپ گواردیولا بشه مربی استقلال با حضور این اقا و جماعتی که اطرافشو گرفتند موفق نمیشه
  • دو ستاره واقعی IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    فقط قایدی و مطهری برای آبکش کردن لنگیها کافیست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی