چرخش ۱۸۰ درجه ای عابدینی در مصاحبه با سایت فدراسیون فوتبال/ حمله به منتقدان عزیزی خادم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: برنامه‌ای که عزیزی‌خادم و همکارانش به مجمع ارائه دادند، به شکلی بوده که مورد مقبولیت اکثریت قرار گرفته و آنها قول داده‌اند که مقدمات توسعه فوتبال و خروج از بحران را با این برنامه فراهم کنند.

خبرورزشی - امیر عابدینی که تا همین چند وقت پیش از عزیزی خادم انتقاد می کرد به طور کاملا خودجوش، در گفت و گویی با سایت فدراسیون فوتبال (!) از رئیس جدید این فدراسیون تعریف و تمجید کرد و از منتقدان فدراسیون نیز گلایه کرد. بخش کوتاهی از مصاحبه طولانی او را بخوانید و سایت فدراسیون فوتبال را هم فراموش نکنید!

*شرایط مدیریتی فوتبال ایران را می‌توان از چند بعد مورد تحلیل قرار داد. رئیس فعلی فدراسیون فوتبال عضو مجمع نبوده و در هیات رئیسه قبلی حضور نداشته است. در انتخابات دوره‌های قبل فدراسیون در زمان کفاشیان و تاج آنها نه تنها در هیات رئیسه بودند بلکه اکثریت اعضای مجمع عمومی هم همراه آنها بودند. در انتخابات سال ۱۳۹۵ که خود مهدی تاج از سازمان لیگ و نایب رئیسی دوم به صندلی ریاست رسید و حتی حمایت بدنه لیگ را هم به همراه خود داشت. در کل نیروی مدیریتی شاغل در فدراسیون و سازمان لیگ و مجمع عمومی همه همراه این دوستان بودند. اما نتیجه چه شد؟ الان با فاجعه میزبانی، از دست رفتن جام جهانی، قرارداد ویلموتس، بدهی مالیاتی، اقتصاد ضعیف فوتبال و قرارداد سنگین ویلموتس و دستیارانش و چندین و چند مورد دیگر شرایط نسبتا سخت تیم ملی رو به رو هستیم.

بیشتر بخوانید:

*برنامه‌ای که عزیزی‌خادم و همکارانش روی کاغذ آورده‌ و به مجمع ارائه داده‌اند، به شکلی بوده که مورد مقبولیت اکثریت قرار گرفته و آنها قول داده‌اند که مقدمات توسعه فوتبال و خروج از بحران را با این برنامه فراهم کنند. یک عده‌ای بدون توجه به این شرایط و آنالیز دقیق از سیستم افرادی که بر مسند کار آمده‌اند و فدراسیون جدید را به هر طریقی می‌خواهند به نقد بکشند. بعضی‌ها در همین مدت کوتاه ابتدا حامی بودند و بعد رفتند منتقد شدند. در شرایطی که هنوز اتفاق خاصی در این فاصله زمانی رخ نداده که یک گروه را به چنین منتقدی تبدیل کند.

*انرژی که من در شهاب الدین عزیزی خادم و تیم همراهش دیدم مثبت است. در همین مدت کوتاه نشان داده‌اند که آمده‌اند کار کنند. اینکه برخی‌ها دوست ندارد این اتفاق انجام شود و فدراسیون بعد از این زمین خوردن‌ها از جای خودش بلند شود دیگر مشکل آنهاست. با شناختی که از عزیزی‌خادم و اعضای هیات رئیسه و مدیران فدراسیون دارم، تحقیقاتی که انجام دادم و تجربه‌ای که دارم به نظرم آینده فوتبال را می‌شود مثبت دید. انقدر درگیر ارقام و اعداد و بحران‌های موجود نباشیم و قضاوت درست انجام بدهیم. باید به فدراسیون فرصت داد و نباید به آنها تاخت یا تعریف کرد. چطور می‌شود وقتی به قول قدیمی‌ها امتحانات ثلث اول تیم مدیریتی جدید هم شروع نشده چنین حجم از حملات و انتقاداتی را متوجه آنها کرد. اگر الان نارسایی وجود دارد به خاطر بحران‌هایی است که به میراث رسیده و برای یکی یکی آنها باید راه علاج پیدا کرد تا در آینده سیستم سکته نزند.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • همه رنگها به جز قرمز IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    مکتب لنگه دیگه. بیشتر از این میشه انتظار داشت
  • مافیای قرمز IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    برای یک لنگی منافع تعیین کننده مواضع یه شخصه. احتمالا سفره ای پهن شده و...
  • تیم حکومتی قرمز IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    باید دید باد از کدوم طرف اومده که مدیر سابق پیروزی حرفاش عوض شده!!
  • کیو IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    ایشان میخواهد باشد یک زمانی هم رئیس فدراسیون بود هم رئیس تیم پیروزی، خنده داره نه؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی