نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
پنالتی استقلال در دقیقه ۳ سوخت؟/ اگر داور پشت دروازه داشتیم ...
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دو کارشناس داوری با بررسی قضاوت محمدرضا اکبریان معتقد هستند که پنالتی استقلال در دقیقه سوم مسابقه دیده نشده و این مهم‌ترین اتفاق داوری بازی بود.

 خبرورزشینود و پنجمین دربی تهران میان دو تیم پرسپولیس و استقلال در چارچوب هفته بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر امروز (جمعه) برگزار شد که محمدرضا اکبریان قضاوت این دیدار را به عهده داشت. دیداری که با جنجال داوری نیز همراه بود و در پایان بازی، این داور با تجربه مجبور شد از کارت قرمز خود نیز استفاده کند. دو کارشناس داوری درباره قضاوت اکبریان نظرات خود را مطرح کرده‌اند که این نظرات را در زیر می‌خوانید:

حیدر سلیمانی: در ۲۰ دقیقه ابتدایی بازی، به دلیل فشاری که روی اکبریان بود، تمرکز لازم را نداشت، دچار استرس شد و در دقیقه 3 مسابقه به ادامه بازی دستور داد، در حالی که وحید امیری پای مهدی قایدی را لگد کرد. لگد کردن در قوانین بازی پیش‌بینی شده، اما داوران دربی این موارد را کمتر خطا می‌بینند. با این حال اگر قانون را ببینیم، این اتفاق خطا و پنالتی بود. در واقع داور باید برای استقلال پنالتی می‌گرفت.

در ۲۰ دقیقه ابتدایی بازی، چند خطای اشتباه نیز از سوی اکبریان اعلام شد که نتیجه همان نداشتن تمرکز و استرس بالا بود، اما در ادامه بازی را تحت کنترل قرار گرفت، اما سوت‌های زیادی زد که این سوت‌ها روی اعصاب بازیکنان می‌رود. دقیقه ۴۵ هم وریا غفوری با دست به صورت مهدی ترابی زد که خطا بود، هرچند نیازی به کارت نداشت و این خطا هم از چشم داور دور ماند.

در نیمه دوم اکبریان قضاوت خوبی داشت و مسلط‌تر از نیمه اول بود. در مجموعه یکی دو صحنه بود که گل پرسپولیس در دقیقه ۵۵ در شرایط سالم به ثمر رسید و آفساید نبود و این تصمیم کاملاً درست بود. همچنین بازیکنان استقلال در دقیقه ۸۲ معتقد بودند توپ از خط دروازه پرسپولیس عبور کرده، اما در صحنه آهسته مشخص شد که توپ از خط دورازه عبور نکرده است.

در وقت‌های اضافه بازی هم تنشی بین بازیکنان ایجاد شد. داور به درستی خطا اعلام کرد و به درستی هم می‌خواست به نادری کارت زرد بدهد، اما نمی‌دانم چه اتفاقاتی باعث شد درگیری ایجاد شود و داور به بازیکن پرسپولیس کارت قرمز نشان داد. دلیل اخراج او می‌تواند استفاده از الفاظ نامناسب یا موارد دیگری باشد که چون مشخص نشد، باید گزارش داور را دید.

پنالتی استقلال در دربی

محسن ترکی: داور در ۲۰ دقیقه شروع بازی تحت تأثیر بود و خیلی تسلط نداشت، اما نیمه دوم به بازی مسلط شد و قضاوت بی‌نقصی انجام داد. درباره اتفاق دقیقه 3 مسابقه و صحنه‌ای که روی مهدی قایدی رقم خورد، اگر انتخابات فدراسیون فوتبال سه ماه عقب افتاده بود، یک داور پشت دروازه داشتیم که آن صحنه را پنالتی اعلام کند. کمک داور هم می‌توانست صحنه را به سختی ببیند، اما اگر داور پشت دروازه بود، حتماً این صحنه را دیده بود. برای داور هم صحنه سختی بود و در شروع بازی داور هنوز مسلط به بازی نبود، اما این صحنه خطای پنالتی بود که از دید داور پنهان ماند.

در دقیقه ۴۵ که وریا غفوری با دست به صورت مهدی ترابی ضربه زد، می‌توانست کارت زرد بگیرد و این خطا نیز از چشم داور مسابقه دور ماند. در شروع نیمه دوم توپ به سر فرشاد فرجی برخورد کرد و توپ برخوردی به دست نداشت که اگر داشت، پنالتی بود. کارت زرد وحید امیری با خطا روی مهدی‌پور نیز به درستی صورت گرفت. در دقیقه ۸۲ بازیکن پرسپولیس توپ را از روی خط بازگرداند و توپ از خط عبور نکرده بود. در صحنه پایانی بازی هم محمد نادری به قصد ضربه زدن روی بازیکن پرسپولیس خطا کرد که اخطار درست بود. درگیری‌های پایان بازی نیز مشخص نبود که چه اتفاقی رخ داد که بخواهیم قضاوتی روی آن داشته باشیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کیسه مافیا ورزش IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    اصلا پنالتی نبود . قائدی خودش خودش را انداخت روی زمین . به هیچ وجه پنالتی نبود
  • 666666 DE ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    کاش دو تا پنالتی نگرفته بود اینطوری سوزش کیسه کشا و کیسه ورزشی و کیسه آنلاین بیشتر میشد.خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • کیسه سوزززززز IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    خنده داره که خطای هفته پیش پورغاز و اون هل دادن دو دستی رو گفتن که فوتباله و توش درگیری هست ولی این رو میگن خطاست. اینا برای گرفتن کرسی از فدراسیون جدید خودشون رو همه جوره خار و ذلیل میکنن و چی بهتر از دربی
    • مولر از برلین DE ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
      داور یک پنالتی برای استقلال نگرفت. ولی 7 کارت زرد به پرسپولیس الکی نشان داد. در ضمن باید غفوری را اخراج می کرد که به صورت ترابی مشت زد. این داور برای استقلال کارت زرد نیاورده بود!!!!!!.
    • تاج IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
      استقلالی ها دیگه به این عجایب داوری برای تیم لنگ عادت کردن.. کلا تو بازی یه موقعیت داشتین وگرنه هیچی نیستین مگه با کمک از بیرون زمین ولی دیگه روزای اخر بابا مسعوده..
    • شهرام IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      عزیز عکسش رسید، پا مدافع کاملا روی پای قائدی قرار گرفت ولی مثل بازی رفت، بابا مسعود پنالتی را وتو کرد. 8سال فساد سیستماتیک شما روی ژنرال فرانکو را سفید کرد
  • Alid66 IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    حالا تمام استقلالیا میان و استناد میکنن به حرف کارشناسا،ولی بازی رفت که همین کارشناسا نظر میدادن وحید هند نکرده قبول نداشتن،به عنوان ی پرسپولیسی معتقدم پنالتی بود و داور چون دور بود از صحنه و خطا ریز بود و قائدی پیازداغش زیاد کرد اعلام پنالتی نکرد،ولی دوستان استقلالی مگه دیدار رفت همه کارشناسا نگفتن زمانی که پرسپولیس جلو بود باید غلامی اخراج میشد؟ این به اون در
    • حسن پرسپولیسی قوژد IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
      حرف حساب جواب نداره ولی اینا نموخان
    • مجهول الهویه IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
      بابا اینا این منطق ها رو ندارن. اینا میگن ما ببریم، اگرم نبردیم تقصیر وزیر بود. الان هم که وزیر ارتباطات مد شده. انگار پرسپولیس مسئول واکنشهای آذری جهرمیه.
    • پ.ن IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      خطای سید جلال داخل رفت هم کارت داشت ولی چون سوگولی حساب میشه داور کاریش نداشت یکی شاید به نفع ما باشه اما صد ها و هزار ها به نفع پرسپولیس ماشالا کمیته انضباطی هم فقط بلده برای دربی زود تصمیم بگیره وگرنه بعد بازی سپاهان آقایون فحاش جایی داخل دربی نداشتن همش بخاطر سوگولی بودنه تیم پرسپولیس
  • تبریک به لنگیا ! IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    کادر مربیگری ما امروز واقعا کم آورد اگرنه سه تا رو راحت باید میخوردین
  • javad US ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    in bazykon alaky khodash ra zamin mizanad, inja Iran hast dar Asia nist ke alaky penalty begirad
  • اس اس 2ستاره IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    تاسف به فوتبالی که وی ای ارنداشته باشه تاسف به حال فوتبالی که نقش اول پیروزیها وقهرمانیهاش داورا باشن پیامد ونتیجه اش هم میشه باخت تیم ملی به عراق وامثالهم
  • حسین IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    واقعا براتون متاسفم لنگیا، فکرکنم چشماتون ازتون گرفتن، پنالتی ازاین تابلوتر مگه داریم... بحث باشما فایده نداره چون اصلا منطق ندارین.
  • مرتضی مردانی IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    پنالتی واخراج
  • salar IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    داره میسوزه ،خبر ورزشی،بزن زنگو ۱۲۵ رو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی