شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
۴ |
۱
جوگیر نشوید؛ خاطیان را به اندازه جریمه کنید
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئیس فدراسیون فوتبال به کمیته انضباطی و اخلاق دستور داده سریعاً با خاطیان دربی برخورد شود.

خبرورزشی - به نظر می‌رسد قرار است اتفاقات مربوط به دربی‌های عجیب سالهای ۷۳ و ۷۹ تکرار شود. در سال ۷۳ که مصطفوی رئیس فدراسیون فوتبال بود چنان جوگیر شد که توسط کمیته انضباطی خود محرومیت‌های بسیار شدیدی را برای خاطیان در نظر گرفت. البته در آن سال چند بازیکن دو تیم واقعا با مشت و لگد به جان هم افتادند و حسابی از خجالت یکدیگر درآمدند اما با این حال باز هم احکام صادره کمی سنگین به نظر می‌رسید و خیلی‌ها هم اضافه جریمه و محروم شدند.

اتفاقات دربی جمعه هم با توجه به موارد مشابهی که وجود داشته خیلی چیز عجیبی نبود. تقریباً مشابه همین دعوا را در پایان بازی پرسپولیس و سپاهان هم شاهد بودیم. حداقل این که در فوتبال ایران که پر از بی فرهنگی است، این دعواها مسئله عجیب و جدیدی به نظر نمی‌رسد.دعواهایی که حتماً باید به صورت ریشه‌ای مورد بررسی و کنکاش قرار بگیرد اما اتفاقات مشابه این درگیری‌ها تا دلتان بخواهد در لیگ برتر ولیگ یک رخ می‌دهد و بعضاً دیده شده که هیچ اتفاقی هم رخ نمی‌دهد.

بازی استقلال و پرسپولیس چون نام دربی را یدک می‌کشد، فرصتی است که فدراسیون خودش را نشان بدهد اما مسلما رئیس جوان و جدید فدراسیون و اعضای محترم کمیته انضباطی نباید جوگیر شوند. این که با خاطیان برخورد شود،حرف درستی است ومطالبه عمومی هم هست اما اینکه بازیکنی را به خاطر یک خطا ی فوتبالی4،5جلسه محروم کنند نه منطقی و عقلانی است و نه فوتبالی.

کسی که خطایی کرده باید طبق قانون و اندازه تعریف شده محروم شود مثلا اگر بهزاد غلامپور به بازیکن پرسپولیس حمله کرده و یا آل‌کثیر شادی توهین آمیز را انجام داده باید رجوع شود به قانون و طبق همان قانون جریمه‌ها در نظر گرفته شود حالا بماند که خود قانون هم گاهی اوقات به صورت سلیقه‌ای توسط دوستان عوض شده، می‌شود و خواهد شد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مانی IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    لطفا بیخود جو ندید و از اب گل الود ماهی نگیرید خرکت ال کثیر هرگز توهین امیز نبود بلکه حرفای مجیدی به وزیر توهین امیز بود
    • ارمین ناصری IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      حرف های فرهاد مجیدی حق بود چرا پرسپولیس از چهار طرف حمایت بشه و استقلال تهنا خودش برای برد سختی بکشه بازی پرسپولیس واستقلال دارو بی شرف اگه یکم عاقلانه تصمیم میگرفت الان استقلال باید پیروز میشد با اینکه داور ازبالا بهش دستور دادند تا پنتالی براب استقلال نگیره خدا خدا کنین استقلال بازی با ذوب آهن رو نبره چون اگه ببرعه انتقام بازی از لنگو میگیریم
  • یک پرسپولیسی IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    چرا اصرار دارید بگویید شادی گل آقای آل کثیر، توهین آمیز بود؟! دیگه واقعا از این حواشی خارج از بازی ها خسته شده ام. الان دو بازی لیگه که تو بازی های پرسپولیس اینطوری دعوا راه میفته و جالب اینه که بیشتر این دعوا ها از خارج از زمینه ! رفتارهای مسئولین و بعضا برخی مثلا پیشکسوت های باشگاه ها (حتی پرسپولیس) باعث شده که هواداران تیم ها، واکنش های شدیدی علیه تیم مقابل نشان بدهند و بجای اینکه منطقی به بعضی از مسائل نگاه کنند، تعصب بیش از حد جلوی دید حقایق را بگیرد. اینکه هواداری نسبت به تیمش تعصب داشته باشه و گاها نتونه اشتباه های بازیکن ها رو قبول کنه طبیعیه ولی باشگاه ها با صدور انواع و اقسام بیانیه و شکایت علیه همدیگه و انواع و اقسام کارشکنی ها، این تعصبات رو اونقدر تقویت می کنند که به خشم تبدیل شده. انگار میدان جنگه و دو تا تیم ، دشمن همدیگه هستن! :( مگه فوتبال نمی بینیم تا یه چند لحظه ای از دست این همه مشکلات و غم و غصه ها، تیم محبوبمون رو ببینیم ، با لحظات مختلفش هیجان وصف ناپذیری رو تجربه کنیم، با هر گلش از ته قلبمون خوشحال بشیم ، جیغ بزنیم به هوا بپریم؟!
  • شاهین IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    تمام بدبختی فوتبال ما اینه که یه تیمه که 60 ساله خودشو داره....ج.........ر میده قهرمان اسیا شه نمیتونه وبه همین خاطر تمام ارکان فوتبال از وزیر ورییس فدراسیون ورییس کمیته داروان(خدا....گاو افشاریان) در خدمتشن تا عقده های اسیایشو این جوری خالی کنه....

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی