نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
این رئال مادرید را نباید سرزنش کرد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رئال مادرید حالا جنگ قهرمانی لالیگای اسپانیا را به هفته آخر کشانده و هنوز هم شانس فتح جام را دارد.

خبرورزشی - لالیگا اسپانیا همچنان پرهیجان‌ترین لیگ در فوتبال اروپا به حساب می‌آید. سرنوشت قهرمانی این لیگ به هفته آخر کشیده شد و حالا فقط دو تیم مادریدی رئال و اتلتیکو شانس قهرمانی دارند.

بارسلونا مقابل سلتاویگو هم باخت تا عملاً حتی شانس دوم شدن را هم از دست بدهد و ثابت کند که شایستگی کسب قهرمانی در این فصل لالیگا را نداشته است. کاتالان‌ها با یک قهرمانی در جام حذفی به کار خود پایان دادند و باید به همین هم راضی باشند. در میان لیگ‌های بزرگ اروپا، در فرانسه هم تکلیف قهرمانی به هفته آخر کشیده شد و در ایتالیا نیز با اینکه قهرمان مشخص شده اما جنگ بزرگی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان وجود دارد که در هفته آخر تکلیف آن روشن خواهد شد.

اما بدون شک پرهیجان‌ترین رقابت در اسپانیا رقم خواهد خورد. اتلتیکو مادرید با گل دقایق پایانی لوئیس سوارس بر اوساسونا غلبه کرد و رئال با تک گل ناچو بر بیلبائو غلبه کرد تا همچنان پا به پای هم نبرد قهرمانی را پیش ببرند. رئال به مدت ۲۱ دقیقه حتی صدرنشین لالیگا در روز یکشنبه شده بود. در فاصله بین گل ناچو در دقیقه ۶۸ تا گل لوئیس سوارس در دقیقه ۸۹، شاگردان زیدان بر صدر جدول لالیگا تکیه زده بودند و هواداران تیمشان را امیدوار به قهرمانی کرده بوند. البته که عملکرد رئال مادرید به اندازه کافی خوب بود که حتی در صورت قهرمان نشدن هم طرفداران تیم، از آنها دست کم بابت چند هفته آخر لیگ، راضی باشند.

رئال در شرایطی که عملاً ۴ مدافع اصلی خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت، در شرایطی که سه هافبک اصلی‌اش کاملاً خسته هستند و کاسمیرو حتی در بعضی دقایق بازی به سختی نفس می‌کشد و در شرایطی که عملاً فقط یک گلزن به نام کریم بنزما دارد، باز هم توانست خودش را تا هفته آخر در کورس قهرمانی نگه دارد.

ادن آزار که قرار بود ستاره تیم باشد، نصف فصل را به خاطر مصدومیت از دست داد و نصف دیگر را هم به دلیل ناهماهنگی در ترکیب تیم. او در بازی مقابل بیلبائو هم فقط ۱۳ دقیقه به میدان آمد تا حفظ توپ کند، کمترین کاری که این روزها می‌تواند برای رئال انجام دهد و فقط هم برای همین مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاپیتان رئال، سرخیو راموس، هم تقریباً ۴ ماه است که از میادین دور است. سرمربی تیم، سرنوشت نامشخصی برای فصل آینده دارد و هر روز شایعات زیادی در مورد او شنیده می‌شود.

همه این شرایط باعث شده که بتوان گفت زیدان و تیمش حتی در صورت قهرمان نشدن هم حق‌شان سرزنش شدن نیست و آنها با وجود تمام این مشکلات نمایش خوبی را از خود به نمایش گذاشتند. رئال قطعاً به تغییر و تحول در تابستان نیاز دارد. اما سفیدهای مادرید هنوز شانس قهرمانی در لیگ را دارند و شاید یک قهرمانی شیرین در روز آخر لیگ، بتواند برنامه‌های آن‌ها را تغییر دهد و برنامه‌ریزی جدیدی را برای آنها شکل دهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی