استقلال بدون توجه به دستورات به دنبال دوپینگ خارجی است/ واکنش عجیب مسئولان ورزش و فوتبال!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مدیرعامل باشگاه استقلال مدعی شد قصد دارد برخلاف دستورات وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال یک خارجی را به جمع اعضای تیم استقلال اضافه کند.

خبرورزشی - استقلال و پرسپولیس در طول سال‌های اخیر به ویژه یکی دو سال گذشته با داشتن پرونده های متعدد مالی در فیفا، حالا زیر بدهی سنگینی به بازیکنان و مربیان خارجی هستند که در این مدت برای این دو باشگاه کار می کردند. این موضوع باعث شد تا وزارت ورزش و در رأس آن مهدی علی نژاد معاون ورزش قهرمانی با ارائه پیشنهادی در ارتباط با منع دو باشگاه سرخابی و سپس تعمیم دادن آن به همه تیم های لیگ برتری و لیگ یکی فوتبال، آنها را تا اطلاع ثانوی از جذب خارجی در هر حیطه ای منع کند.

این تصمیم درست در روزهایی اتخاذ شد که قیمت دلار و یورو به شکل سرسام آوری بالا رفته و از مرز ۳۰ هزار تومان گذشته بود. در همان برهه شکایتهای بازیکنانی مانند سرور جپاروف، پروپییچ و یا مربیانی مانند وینفرد شفر و برانکو ایوانکوویچ به تهران رسیده و باشگاهی که قراردادی با دلار ۳ یا ۸ هزار تومانی بسته بود مجبور بود با دلار ۳۰ هزار تومانی بدهی اش را به چندین برابر ارزش قبلی بپردازد. این شد که مدیران وزارتخانه با همفکری که با مسئولان فدراسیون داشتند این قانون را وضع کرده و به جای اینکه روش صحیح استفاده از بازیکن یا مربی خارجی و بسته شدن قراردادهای محکم را جابیندازند، ماجرا را به طور کلی از بین برده و مانع از ورود فوتبالیست‌ها و مربیان خارجی به ایران شدند (که البته در اینجا قصد پرداختن به ایرادهای این موضوع را نداریم).

*****************

موضوع از وقتی دوباره جدی شد که باشگاه استقلال عنوان کرد درصدد است یک مربی ایتالیایی (هموطن استراماچونی) را به خدمت بگیرد.

مدیرعامل باشگاه استقلال با علم به قانون جدید، برای دور زدن این وضعیت اعلام کرده می خواهد بدون ثبت قرارداد و تنها به عنوان یک مشاور از این فرد در کنار تمرینات تیم استقلال استفاده کند.

در حقیقت این مربی نه در مسابقات روی نیمکت می نشیند و نه اسمش در لیست اعضای تیم استقلال وارد می شود! بلکه به عنوان یک توریست در تهران زندگی می کند و برای دل خودش و احتمالا مقادیری یورو، راهی تمرینات شده و در جلسات آنالیز به فرهاد مجیدی مشورت می دهد.

به این بهانه بارها با مهدی علی نژاد معاون وزارت ورزش تماس گرفتیم تا درباره چگونگی این اتفاق و اینکه آیا استقلال می تواند با این روش آیین نامه را دور بزند بپرسیم که این مقام مسئول بین ساعت‌های ۱۳:۵۷ تا ۱۶:۴۷ تلفن همراه خود را که بوق می‌خورد برنداشت و در نهایت آن را از دسترس خارج کرد.

در همین راستا با دکتر احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش تماس گرفتیم تا درباره اخلاقی یا غیراخلاقی بودن این روش بپرسیم که احمدی به خبرورزشی گفت چون صحبت‌های مدیرعامل باشگاه استقلال در برنامه فوتبال برتر را ندیده و درباره اش هم چیزی نخوانده لذا نمی تواند اظهار نظری در این باره داشته باشد که البته به عنوان یک مسئول ارشد ورزشی توجیه مناسبی نبود!

احمدی که ساعت ۱۴:۲۵ دقیقه با خبرنگار خبرورزشی حرف زد قول داد ساعت ۱۷:۰۰ و پس از مطالعه در این باره پاسخگو باشد اما متاسفانه در همان ساعت اعلام شده با یک پیامک جواب داد: «در جلسه هستم» ... 

در نهایت با فریبرز محمودزاده رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ تماس گرفتیم چرا که مدیرعامل استقلال گفته بود قرارداد مربی ایتالیایی (آلیسیو) را در سازمان لیگ نیز ثبت نخواهند کرد.

محمودزاده در واکنش به این ادعای مددی به خبرورزشی گفت: «قطعا باید در این باره با بهاروند (رئیس سازمان لیگ) مشورت کنم و بعد پاسخگوی این موضوع باشم».

تماس اول ساعت ۱۳:۵۳ بود که وقتی مجدد ساعت ۱۶:۲۶ با او تماس گرفتیم تلفن را جواب داد و آرام گفت: «در جلسه هستم»!

آنچه مسلم است از فردا قطعا با این اقدامِ باشگاه استقلال، صدای دیگر تیم‌های لیگ برتری در خواهد آمد که تا اینجای فصل طبق دستورات وزارت ورزش اقدام کرده و تیمشان را از دوپینگ فکری با نیروهای خارجی محروم کرده‌اند ولی استقلال خیلی واضح دنبال چنین دوپینگی است!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حامد IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    بابا کجای کارید اینا قرارداد غیرقانونی بستن آبم از آب تکون نخورده :))) همون شبی که این آل سعود حمله کردن به مهدوی کیا گفتم یه گند و کثافت کاری پشت پرده انجام شده. بعد رفتن به هیئت فوتبال تهران گفتن اینا تخلف کردن اونام گفتن شکایت و پس بگیرین این تیم هوادار زیاد داره :))) ببینم آقای می ثاقی اینم بررسی میکنه هفته آینده یا مثه داستان فرودگاه کلا شتر دیدی ندیدی. شرافتم خوب چیزیه.
    • غضنفر IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
      آقا تو را به خدا بزارید هر کاری میخوان بکنند اینا خیلی از بازیکنانی که این سالها گرفتند به شیوه های فراقانونی بوده که فدراسیون و کمیته هاش حمایتشون کردند استراماچونی صدرنشین با آلودگی هوا اصلا دلش نمیخواد با پولهای به مراتب بیشتر از ایتالیا پاشو بیرون بزاره و هی واسه این و اون صندلی پرت کنه، اینا هنوز میگن نزاشتن با استرا قهرمان جهان بشیم الانم بزارین شاه فری خان این دستیارو بیاره در ادامه همه بریز و بپاش ها فردا نگن جام حذفی را از ما گرفتن!
    • شهرام IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
      بازیکن از پرتغال و قطر با ریال خریدید؟!؟ نیمفصلم که پنجرتون با جعل سند باز شد گندش دراومد(طلبکاران مصاحبه کردن گفتن رضایت ندادن ولی لنگ گفته رضایت گرفتیم) ولی فدراسیون لنگی ماله کشید مکتب هوچیگری
  • الدوچرخه چی IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    از کیسه جماعت بیش از این انتظار نیست.حالا این اولشه هرجایی از نظر فنی کم بیارن از پودر وهوچیگری ومظلوم نمایی تا شاخ وشونه کشیدن وتهدید حالا هم دورزدنه انواع واقسام قوانین !اما خب جالبیش به اینه که با همه ی این ادا واطوارها همیشه زیرمونن.خخخ خخخ
  • مافیای لنگ IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    خب باشه مربی نمیاریم، صبر میکنیم ببینیم تیم لنگ کی به مشکل برمیخوره انوموقع قانون ورود مربی خارجی رو ازاد میکنیم(البته باتوجه به لطف وزارت، فدراسیون و کمیته انضباطی و داوران حالا حالاها نیاز به مربی خارجی نداره)
  • مولر از برلین DE ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    اصلا استقلال به هیچ قانونی پایبند نیست. ول کنید . تیم فراقانونی و حکومتی !!!!!!!!!!!!! با پنجره بسته بازیکن گرفته . و قهرمانی اورده . اگه فیفا بفهمه استقلال در زمان محرومیت حکم فیفا بازیکن گرفته شک نداشته باشید قضیه بارسلونا پیش می اید!!!! و این تیم سه سال محروم می شود . !!!!!!!!!!!!! اگه فدراسیون ایران پاک نکنه قضیه را!!!!!!!!!!!!
  • قانون منع بکار گیری استراماچونی IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    خبر ورزشی مشکلت با استقلال چیه دقیقا چرا دست از سر استقلال بر نمی داری ؟به شما چه ارتباطی داره که استقلال داره خلاف می‌کنه یا نه(که البته خلاف نیس و بعنوان دوست و مشاوره) واقعا بعضی ها کاسه داغ تر از آش شدن
  • پوکر و دو فینال واقعی آسیا IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    بله دیگه با کثافتکاری و هوچیگری فضا را آلوده میکنن و از آب گل آلود ماهی میگیرن. دیگه واضحتر از این؟! میثاقی کیسه کش میاد روی پرسپولیس هجمه ایجاد میکنه و پرسپولیس را میبره تو حاشیه تا تیم فراقانونی کیسه در پشت پرده هر کاری خواست انجام بده و حتی یک آدم با شرف در صدا و سیمای میلی هم نیستش که علیه کیسه سوگولی لوس و ننر کوچکترین حرفی بزنه!!!!
  • محمد IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    همه جا زنگ زدین که . فیفا هم زنگ میزدید واس این که استقلال رو ببرین تو حاشیه دوباره
  • محمدطاها IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    سلام..استقلال بدنبال دوپینگ خارجی نیست، به دلواپسان ممنوعیت حضور خارجی ها باید گفت مشاور ایتالیایی بدون بستن قرارداد رسمی و فقط به خاطر رفاقتی که با فرهاد مجیدی دارد تا پایان فصل مهمان سرمربی تیم‌است..مجیدی دوستش را به ایران دعوت کرده و قطعا بعنوان همان دوست و مهمان او را به تمرینات میبرد..مگر فدراسیون حق این‌رو دارد که در محل تمرین تیمها مامور بفرستد؟!‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اتفاقا بنظرم سر فرهاد مجیدی درد می کند برای اینجور کل انداختن با فدراسیون نشین ها!
  • محمدطاها IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    آنجلو آلسیو یک تئوریسین بی نظیر و فوق‌العاده است و آمدن ایشون به ایران برای کمک به استقلال یک اتفاق کم نظیر مثل آمدن استراماچونی به استقلال است..
  • سعید پرسپولیسی NL ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    هر تیمی اعتراض کنه خیلی اشتباه کرده، همه تیما مربی دارند فقط استقلاله که مربیش هر رو از کر تشخیص نمیده، پس حق دارن یه آدم باسواد رو کادر فنیشون باشه.
  • مزیدی IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    با جک تری دی دوپینگ شد اتفاقی نیفتاد، با مربی خارجی هم اتفاقی نمیفته، یه ضرب المثل میگه : زن وقتی گریه میکنه، حتما یه دسته گل آب داده، و وقتی هم میخنده میخواد یه مردی رو خر کنه. استقلالی ها این همه جیغ و شیون و گریه ای که تو این چندروزه راه انداختند برا فرار از تنبیه بخاطر گرفتن بازیکن در زمان بسته بودن پنجره نقل و انتقالات و آوردن مربی خارجی در زمان ممنوعه بود.
  • خبر وزشی US ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    حالا چرا شما اینقدر ناراحتید ؟ اصلا نمیاریم . دو تا جام و سه تا جامدادی هم مال خبرورزشی . به جهرمی هم زنگ میزدید میگفتید اینها تلفنتون جواب نمیدند اینترنتشون رو قطع کن
  • ن IR ۰۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    اینطوری رو پروندن استراماچونی سرپوش میگذاری .. مربی خارجی بخاطر دلار ۳۰ هزارتومنی منع ورود شد !!!آفرین به لقمه ای که میخوری..دوره احمدی نژاد از بودجه ستاد سوخت و پولهای هدایتی وزنجانی شوکهای دلاری خروارخروارمربی خارجی واسه تیم محبوبت میومد هم لابد یه روند بسیارمعمولی!!!دم فرهاد گرم . با آدمهایی که روبازی نمی کنند نباید رو بود. چه کینه ای داره خبرورزشی ازفرهاد!!!! چطوری نقره داغتون کرده ناقلاها که اینجوری این چندوقته مطلب میزنید :))))) چه بیاد وچه جلوشو بگیرن برنده بازی با جماعت شما فرهاده ...فقط کافیه به حجم لجن پراکنی ها دراین چندروزه نگاه بشه
  • امیر IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    مجیدی خدا حافظ رفتنی شد.یا اخراجش می کنند یا بهانه دخترش می گیره خودش میره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی