نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
دعوا بالا گرفت/ باشگاه پیکان: برای قهرمانی پاک استقلال به فیفا شکایت می‌کنیم
منبع: فارس
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

مدیر آکادمی باشگاه پیکان گفت: طبق اسناد موجود، هیئت فوتبال و باشگاه استقلال مرتکب تخلف شده‌اند و ما برای این قهرمانی‌های پاک که مددی به آن اشاره کرده به کمیته اخلاق و فیفا شکایت می‌کنیم.

خبرورزشی - سیامک رحیم پور مدیرآکادمی باشگاه پیکان درباره رد شکایت شاکیان تیم استقلال و هیئت فوتبال تهران توسط کمیته انضباطی این هیئت فوتبال در پرونده ثبت قرارداد برخی بازیکنان تیم‌های پایه به نکته‌های زیر اشاره کرد:

*پیش از صحبت درباره این رای باید به چند سال قبل بازگردیم. در آن زمان طبق تصاویر پخش شده در برنامه ۹۰ مشخص شد بازیکنی به اسم توکلی با سه شناسنامه مختلف در لیگ های پایه بازی کرده بود. توکلی قبل از حضور در استقلال با نام دیگری برای تیم صبا قم در لیگ جوانان کشور بازی کرد که پس از بررسی های ابتدایی کمیته استیناف نتیجه مسابقاتی که توکلی در آن بازی کرد سه بر صفر به سود رقیبان صبا نشد. پس از شکایت از باشگاه استقلال به دلیل استفاده از توکلی، کمیته انضباطی هیئت فوتبال اعلام کرد به این دلیل که مرجع بالاتر یعنی کمیته استیناف فدراسیون بازی‌های صبا را سه بر صفر اعلام نکرده ما هم نمی توانیم برای تیم استقلال چنین رایی صادر کنیم.

*در ادامه پس از مراجعه ما به کمیته استیناف فدراسیون اعضای این کمیته اعلام کردند اگر اسناد و مدارک جدیدی وجود داشته باشد براساس آن رای خود را تغییر می‌دهیم و این اتفاق افتاد و کمیته استیناف بازی‌هایی که این بازیکن در آن حضور داشت سه بر صفر به سود رقیبان صبا قم اعلام کرد اما باز هم کمیته انضباطی وقت هیئت فوتبال تهران درباره پرونده تیم استقلال چنین کاری انجام نداد و نتایج بازی‌های تیم جوانان این باشگاه با حضور توکلی تغییر نکرد. فقط در زمانی که مسابقات تعطیل بود وی سه ماه محروم شد. هیئت فوتبال پس از رد درخواست تیم ها برای تغییر نتیجه بازی های استقلال برای تمام مربیان، سرپرست ها و مسئولانی که درباره پرونده توکلی به حق اعتراض و مصاحبه کرده بودند محرومیت و جریمه نقدی در نظر گرفت و اطمینان دارم در پرونده تخلف جدید استقلال هم این کار را انجام می دهد.

بیشتر بخوانید:

*در پرونده اخیر هم ابتدا دوستان نمی‌پذیرفتند آیین نامه دستکاری شده اما اکنون این موضوع را پذیرفتند منتهی زمان را در تاریخ دیگری اعلام کرده‌اند. با افرادی که در گذشته در فدراسیون مسئولیت داشته اند و برخی دوستانی که به مباحث حقوقی اشراف دارند صحبت کردیم اما آنها هم اعلام کردند به هیچ وجه نمی‌توان آیین نامه را در طول فصل تغییر داد و تاکنون چنین چیزی را مشاهده نکرده اند.

 *موضوع مشخص قرار گرفتن هیئت فوتبال در مقابل ما است و هیئت همراه ما نیست زیرا خودش به دلیل دست بردن در آیین نامه مقابل باشگاه های معترض ایستاده و کمیته انضباطی هیئت تهران هم طبق آیین نامه ای که هیئت فوتبال در آن دست برده رای صادر کرده است‌.

*فیفا که مرجع عالی فوتبال جهان است زمانی اجازه برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال را صادر کرد که فدراسیون اساسنامه‌اش را تغییر داد. یکی از بخش مهم مدنظر فیفا برای اصلاح اساسنامه قبلی استقلال ارکان قضایی بود. انتخاب ارکان قضایی توسط مجمع این استقلال را ایجاد می‌کند و به راحتی رای درست را صادر، ابلاغ و اعلام می‌کنند. برخلاف تغییر اساسنامه فدراسیون، اساسنامه هیئت فوتبال و نحوه انتخاب ارکان قضایی آن تغییر نکرده و نیاز است به این بخش ورود شود. اکنون خود هیئت مقابل ما است. در این حالت دو اقدام می توانیم انجام بدهیم.

*به نظر می رسد حبیب الله شیرازی رئیس هیئت فوتبال همانگونه که متوجه نشد تیم پیکان در یک روز و به فاصله چند ساعت یک بازی خود را در لیگ برتر جوانان کشور و لیگ جوانان تهران برگزار کرد و با وجود توصیه مسئولان سازمان لیگ برای لغو مسابقه تیم ما در لیگ استانی، عوامل زیر مجموعه اش چنین کاری انجام ندادند اکنون هم اشرافی روی پرونده استقلال ندارد یا اطلاعات دقیقی به وی ارائه نشده است.

*در رای صادر شده از کمیته انضباطی آمده در تاریخ ۱۰ آبان ۹۹ آئین نامه برگزاری مسابقات تغییر کرده در حالیکه مرجع اعلام این موضوع باید سایت رسمی هیئت فوتبال باشد اما تا همین الان هم روی سایت در این مورد اطلاع رسانی انجام نشده است.

*طبق آیین نامه ابتدایی و آیین نامه ای که خود مسئولان هیئت می گویند ۱۰ آبان تغییر کرده و به نظر می رسد پس از شکایت تیم ها در بهمن این اقدام انجام شده است‌، بدترین موضوع این است که بند ۴ ماده ۱۱ هر دو آیین نامه یکسان است. در این بند آمده آیین نامه شامل ۱۱ ماده توسط کمیته مسابقات پیشنهاد و در تاریخ ۲۰ مرداد ۹۹ توسط هیئت رئیسه مصوب شده است. وجود این بند در آیین نامه دوم نشان می دهد سراسیمه در آیین نامه دست برده و به خودشان اجازه نداده اند تاریخ تصویب آیین نامه ابتدایی را تغییر بدهند.

*ما از بازیکنی به اسم سینا سعیدی فر در رده سنی امیدهای استقلال هم شاکی هستیم. طبق آنچه در سایت هیئت فوتبال قرار گرفته وی ۳۱ فروردین با استقلال قرارداد بسته و ۱۶ آذر به شکل یک طرفه این قرارداد را فسخ می‌کند. مجدد در تاریخ اول بهمن ۹۹ بار دیگر با استقلال قرارداد بسته و دوم بهمن مقابل پیکان بازی می‌کند.

وی افزود: طبق بند ۱۳ ماده ۳ کارت بازیکنان باید ۴۸ ساعت پس از ثبت قرارداد آنها صادر شود اما سعیدی فر در کمتر از این زمان کارت بازی اش را دریافت و برای استقلال بازی کرد. بحث دیگر درباره ماده ۲ است‌. این بازیکن به دلیل فسخ قرارداد یک طرفه نمی‌توانست به عنوان بازیکن آزاد به استقلال باز گردد. پس از فسخ قرارداد سعیدی فر بازیکن عادی محسوب می‌شد و زمانی می‌توانستند بار دیگر این بازیکن را به استقلال بازگردانند که قراردادش را به شکل توافقی و دو طرفه فسخ می کرد. باید به این موضوع هم رسیدگی شود.

*در پاسخ به ادعای احمد مددی، مدیرعامل باشگاه استقلال مبنی بر اینکه با رای کمیته انضباطی هیئت فوتبال مشخص شد قهرمانی تیم‌های نوجوانان و امید این باشگاه پاک بوده است باید بگویم ایرادی ندارد، ما از هیئت فوتبال به خاطر دست بردن در آیین نامه که سبب قهرمانی استقلال شده ابتدا به کمیته اخلاق و در ادامه اگر از این نهاد به نتیجه نرسیم، به فیفا شکایت می ‌کنیم. بند ۶ و بند ۱۴ ماده ماده ۱۰ و بند ۴ ماده ۱۱ را مشاهده کنید. هیئت فوتبال می‌گوید آیین نامه را تغییر داده اما آیین نامه‌ای که اکنون روی سایت هیئت است تاریخ شروع نقل و انتقالات را ۲۳ مرداد اعلام کرده است.

بیشنر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شمسعلی IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    وزیر نالایق لنگی مسیولان تیم مارو با فشار از شکایت علیه لنگ بابت یک سال بازی با جعل قرارداد طارمی منع کرد بی زحمتتتت شما از جانب ما شکایت کنید مرسی
  • مجهول الهویه IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    نامردید اگه شکایت نکنید.
  • Mordab IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    چرا ناراحتی منظور مددی از قهرمانی پاک همان کارخانه لبنیات پاک بود وگرنه کل ایران میدونن که قهرمانی اونا در همه سنین ودراز ادوار گذشته تا حال همه با اینطور حاشیه ها وعوضی بازی‌ها بدست آمده ودر رقابت سالم هیچ حرفی برای گفتن ندارن
    • سیدرضا سیدریحانی IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
      جک سال بود خداییش مرداب.قهرمانیای ما پاک پاک بوده همه مثل شما نیستن که کل جامهایی که گرفتین همش با جعل و تبانی و فساد بوده.بقیه رو با خودتون مقایسه نکنید.
  • تیم هندبال سپاهان IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    همین کار رو انجام بدید چون تو ایران همه پشت تیم حکومتی هستند استقلال فقط چند تا پرونده باخت اونم وقتی بوده که cas رای رو صادر کرده مثل پرونده سوپرجام
  • اس اسی تیز ! IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    مددی رو وزارت از پیکان آورده استقلال نه ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Ahoora IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    آکادمی کیا و اسطوله اخلاق و استاد گریه در برنامه زنده دست به هر کاری میزنه تا ثابت کنه تیم استقلال مشکل دارن .بابا به ولا کل فدراسیون و وزارت ورزش ایراد داره .
  • ابد IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    واعظی آشتیانی مدیرعامل سابق استقلال:پاکترین مقام استقلال همان سومی بود که با صمد مرفاوی آورد!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی