نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
صداقت: نمی‌دانم کجای این دنیا به پاداش ورزشکار مالیات تعلق می‌گیرد
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

باربد صداقت قهرمان کاراته آسیا، در اعتراض به سیاست های فدراسیون تیم ملی را بوسید و کنار گذاشت.

خبرورزشی - باربد صداقت قهرمان کاراته آسیا و جهان بعد از کلی افتخار حالا این روزها بخاطر سیاست های فدراسیون کاراته خداحافظی ای زودهنگام از تیم ملی کرده است و تا بهتر شدن اوضاع دیگر به تاتامی برنمی گردد. سیاست های فدراسیون کاراته برای موفقیت در المپیک توکیو قربانی‌های زیادی داده و حالا یکی از این قربانی ها باربد صداقت است.خوتندن حرفهای او خالی از لطف نیست:

*درست است که در اردوی قهرمانی آسیا سال ۲۰۱۹ با وجود اینکه فیکس تیم ملی شدی، حقوق نمیگرفتی؟
من در سال ۲۰۱۹ بعد از انتخابی در تیم ملی فیکس شدم ولی با این وجود، تنها ملی پوشی بودم که در اردو حقوق نمی گرفتم. هیچ وقت هم در این بابت اعتراضی نکردم چون اولین سالی بود که در اردوهای بزرگسالان شرکت می کردم. در همان اردوی قهرمانی آسیا شب مسابقه طباطبایی رئیس فدراسیون قول پاداشی ۱۴ میلیونی به نیت ۱۴ معصوم را داد که من فردایش طلا گرفتم .طباطبایی هم به قولش عمل کرد ولی به نیت ۱۴ معصوم ۹ میلیون تومان داد،که وقتی اعتراض کردم گفتند اصلا پاداش  ۱۲ میلیون تومان بوده  که حالا هم ۳ میلیون بخاطر مالیات کم کردیم!

*مگر به پاداش قهرمانان ملی هم مالیات تعلق می گیرد؟
این سوالی  است که من هم دارم. نمیدانم کجای این دنیا به پاداش ورزشکاران مالیات تعلق می گیرد که اینجا می گیرد!

*پس حتما از پاداش طلای قهرمانی آسیا و جهانت هم بخاطر مالیات کسر شد؟
بله همین طور است...سال ۲۰۱۷ هم در مسابقات جهانی و هم در آسیایی طلا گرفتم که قرار بود ۱۰ سکه بابت مدال آسیا و ۲۵ سکه بابت مدال قرمانی جهان پاداش بگیرم. سال ۹۶ سکه ۳ میلیون و هفتصد هزارتومان بود و سال ۹۷ چهارمیلیون و پانصد هزارتومان. اما شهریور ۹۷ بابت هرسکه یک میلیون و هشتصد هزارتومان واریز کردند و گفتند که تازه بابت هرسکه ۲۰۰ هزارتومان هم مالیات کم کرده اند.

*زمانی که در اردوی بزرگسالان بودی، رفتار کادر فنی با تو نسبت به سایر ملی پوشان فرق می کرد؟
برخورد کادر فنی با من بد نبود ولی خب بین من و کسی که چندین سال در اردوی بزرگسالان بود فرق هایی وجود داشت. در این اردو حتی به من تی شرت ورزشی و یا تجهیزات برای اعزام نداند و من با تجهیزات و لوازم شخصی خودم در رقابت ها شرکت کردم. موقع اعزام به من یک تی شرت ۲ ایکس لارج داند که اصلا اندازه ام هم نبود.

*به نظرت کاراته ایران  این روزها دست مافیا افتاده است؟
مافیا که نمی توان گفت ولی کار دست یک سری نابلد افتاده است. فوتبال به فساد کشیده شد چون مدیران فوتبالی در راس کار نبودند و حالا هم کاراته به این روز افتاده چون مدیران غیر کاراته ای دارد.م دیریت غلط باعث شد تا به خاطر یک المپیک ۳ سال از بهترین روزهای عمر ملی پوشان نوجوانان، جوانان و امید از دست برود. حالا گیرم که تیم ملی اصلا تمام طلاهای المپیک را هم بگیرد تهش که چه! این طلا ها باید به قیمت هدر رفتن بهترین سال های ورزشی عمر یک عده تمام شود!

*بحث تیم نوجوانان جوانان شد، از آن تیم طلایی که بهنام فر برای مسابقات آسیایی ساخته بود چه خبر؟ ملی پوشان آن تیم الان دقیقا کجایند؟
از آن تیم طلایی حالافقط من ،مجید نیکوهمت و سید علی کریمی مانده ایم که من هم کنار کشیدم و حالا فقط این ۲ نفر بازمانده های آن تیم هستند.قاسم خوبرو قبلا ۶۰ کیلو گرم بود و حالااگر نگاهش کنی  ۸۰  کیلو شده است .محمدرضا مرادی بعد از قهرمانی آسیا اصلا دیگر پیدایش نشد. تمام این مشکل ها فقط برای این است که در فدراسیون کاراته کار دست کاردان نیست.

*به  رغم ۲ طلای قهرمانی آسیا و ۱ طلای قهرمانی جهان چرا به اردوهای تیم ملی بزرگسالان دعوت نشدی؟
سوال خودم هم همین است که چرا یکبار حتی از فدراسیون با من تماس نگرفتند بگویند کجایی! حالا زمانی که ما در اردوهای تیم ملی بودیم اگر ۱ ساعت بدون اجازه از اردو خارج می شدیم ۱۰ روز تنبیه می شدیم ولی الان ۲ سال است که کسی حالمان را هم نپرسیده است .آدم دیگران را می تواند گول بزند ولی خودش را نه!

*درست است که مهران بهنام فر از جیب خودش برای تیم در اردوها خرج می کرده؟
بله ...بهنام فر در اردوهای تیم ملی از جیب خودش خرج می کرد. او از پول غذای ملی پوشان تا کابل HDMI تلویزیون اتاق بچه ها را خودش پرداخت می کرد. اینهمه خرج کرد ولی آخرهم تیم به مسابقات اعزام نشد وبعد از کلی اردو در کرج، جویبار، قائم شهر، ارومیه نور و ...۲ هفته مانده به مسابقات اعزاممان نکردند و گفتند که شورای برون مرزی مجوز نداده است.

*بهنام فر هم که بعد از این اتفاقات مهاجرت کرد 
بله بهنام فر الان در کاناداست. امثال بهنام فر رفتند که الان اوضاع کاراته اینگونه است. قبل از بهنام فر هدایت تیم را مجید عبدالحسینی برعده داشت که او را هم یواش یواش به حاشیه بردند وبعد هم که نوبت بهنام فر شد.

*درست است که تو در وزن ۶۷ کیلوگرم نیستی ولی به عنوان ملی پوش تیم ملی به نظرت مهدی زاده در انتخابی تیم ملی ۶۷ کیلو گرم با لابی فیکش شد؟
من در این وزن نیستم و به من هم ربطی ندارد ولی در انتخابی تیم ملی ۶۷ کیلو گرم ،هامون درفشی پور،امیرمهدی زاده ،سید علی کریمی و امیررضا میرزایی نفرات اصلی بودند که قرار بود برای فیکس شدن رقابت کنند.هامون درفشی پور که حذف شد.آن ۳ نفر باقی مانده کومیته زدند و مساوی شدند.امیر مهدی زاده در جریان همین انتخابی مصدوم شد و بخاطر مصدومیت ایشان ادامه رقابت های انتخابی تیم ملی را لغو کردند و  به سید علی کریمی و امیررضا میرازیی گفتند که شما را در لیگ کاراته وان ژاپن اعزام می کنیم و مهدی زاده را هم برای مسابقات آسیایی ازبکستان فیکس!که مشخص شد همه ی این ها برنامه ریزی شده بوده .فقط من مانده ام که اینها چجوری سر راحت روی بالش می گذارند!

*بعد از دیدن این اتفاقات، ازتیم ملی خداحافظی کردی؟
بله از تیم ملی کنار کشیدم و درواقع با این سیستم خداحافظی کردم وتا زمانی که شرایط درست و عادلانه نشود دیگر به تیم ملی برنمی گردم.در حال حاضر هم فقط برای سلامتی خودم ورزش می کنم. این همه سال مبارزه کردم و جنگیدم . مدال هایم را برای پدرم که نگرفتم ام !مدال هایم برای کشورم بوده و همیشه پرچم کشورم روی سینه ام.در این سال ها که جنگی نبوده ما سرباز های وطن  بودیم که تحت هرشرایطی جنگیدیم و مدال گرفتیم. کاش آن کسی که در اردوها به من می گفت صداقت ۱۳ کیلو کم کن تا به وزن برسی امروز طرف من را می گرفت و حداقل برای ۱ بار حمایتم می کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی