واکنش نازنین ملایی به تصمیم جنجالی بهمن نصیری/ کسی که شانس داشته باشد انصراف نمی‌دهد؛ تا پای مرگ می‌جنگد
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

بهمن نصیری به نفع نازنین ملایی از المپیک کنار کشید. قرار است حق و حقوق المپین‌ها به او داده شود. این خبر با واکنش ملایی مواجه شده و او معتقد است کسی که شانس داشته باشد انصراف که نمی‌دهد هیچ؛ تا پای مرگ هم می‌جنگد.

خبرورزشی - بهمن نصیری از حضور در بازی‌های المپیک توکیو انصراف داد تا نازنین ملایی به این بازی‌ها اعزام شود. ملایی و نصیری ۲ قایقرانی هستند که در مسابقات انتخابی المپیک که چندی پیش در ژاپن برگزار شد، در روئینگ مدال نقره گرفتند.

طبق قوانین فدراسیون جهانی ۲ مدال نقره آنها یک سهمیه المپیک داشت. فدراسیون قایقرانی باید یکی از این دو نفر را برای حضور در توکیو انتخاب می‌کرد. مسئولان فدراسیون و مربیان تیم ملی گفته بودند که این انتخاب سخت‌ترین کار برای آنهاست. اما نصیری کار را ساده کرد. او روز گذشته به فدراسیون پیام داد که از المپیک کناره‌گیری کرده است.

در روزهایی که صحبت از انتخاب بین نصیری و ملایی بود، گفته می‌شد انتخاب ملایی برای فدراسیون و کمیته ملی المپیک در اولویت است؛ زنان سهم کمتری در کاروان اعزامی دارند و به‌نظر می‌رسد مسئولان ورزش علاقه دارند تعداد آنها بیشتر شود.

نصیری در واکنش به این احتمالات گفته بود اگر انتخاب غیرفنی باشد، سکوت نمی‌کند. با این شرایط چطور راضی شده است به نفع ملایی کنار برود؟

نصیری به همشهری گفته است: «دلایلم شخصی‌ هستند.» به‌نظر می‌رسد این دلایل به وعده‌هایی که فدراسیون داده است ربط دارد.

علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی در نشست با محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه از کار بزرگ و پهلوانانه‌ای که نصیری انجام داده است، گفت. او همچنین مدعی شد که رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک وعده داده است همه حق ‌و حقوقی را که المپین‌ها می‌گیرند به نصیری هم داده می‌شود.

خود سهرابیان هم وعده دیگری به نصیری داده است. نصیری بیکار است و سهرابیان دنبال پیداکردن شغل برای او است و این موضوع را در جلسه با نوبخت تأیید کرد. نصیری هیچ‌یک از این وعده‌ها را رد نمی‌کند: «ان‌شاءالله به چیزهایی که گفته‌اند عمل کنند.»

بهمن نصیری پیش از این به آذربایجان پناهنده شده بود و با پیگیری‌های فدراسیون به ایران بازگشت.

حالا خبرنگار خبرورزشی با نازنین ملایی در این زمینه گفتگو کرده است که این قایقران کشورمان حرف‌های متفاوتی زده است که با هم می‌خوانیم.

دیروز بهمن نصیری با تصمیمش همه را شوکه کرد. تو هم مثل ما شوکه شدی؟

بله. من هم از تصمیمش بی‌خبر بودم و مثل همه یک دفعه خبر کناره گیری‌اش را شنیدم.

لحظه ای که خبر کناره گیری نصیری را شنیدی چه حسی داشتی؟

کارش برایم جالب بود اما مصاحبه‌هایش را نپسندیدم. نصیری در مصاحبه‌هایش گفته بود شانس بیشتری برای المپیک داشته ولی کسی که شانس داشته باشد میدان بزرگی مثل المپیک که هیچ، کوچکتر از آن را هم از دست نمی‌دهد. از دیروز خیلی‌ها  از من می‌پرسند که واقعا نصیری شانس بیشتری داشت؟ جواب من هم  این است که قطعا هر ۲ نفر در یک سطح بودیم.

مگر می‌شود کسی شانس بیشتری داشته باشد و انصراف بدهد؟

خودتان دارید جواب خودتان را می‌دهید. اگر کسی شانس بیشتری داشته باشد انصراف نمی‌دهد که هیچ تا پای مرگ هم می‌جنگد. تمام شرایط و شانس‌ها یکی بود و همه چیز فقط به قانون فدراسیون برمی‌گشت که هرکسی اختلاف رکوردش با نفر بعدی بیشتر بود به المپیک برود.

یعنی از نظر تو شانس هر دو نفر برای المپیکی شدن مساوی بود؟

من از روز اول هم گفتم که هیچ کداممان شانس زیادتری نداشتیم و عملکردمان در اردوها و مسابقات مشابه بود. حالا این وسط انتخاب قایقران المپیکی به آئین نامه هیئت رئیسه برمی‌گشت.

طبق آئین نامه چه کسی به المپیک توکیو می‌رفت؟

هیئت رئیسه فدراسیون ۲ ماه قبل آئین نامه را نوشته بود. طبق آئین نامه اگر ۲ قایقرانی که در تکنفره پارو می‌زنند، مدال یکسان بگیرند رکوردشان با نفر بعد مقایسه می‌شود و قایقرانی که اختلاف رکوردش با نفر بعدی بیشتر باشد او المپیکی می‌شود. این قانون مثل قانون فدراسیون جهانی بود که شامل همه کشورها می‌شود. حتی ژاپنی که ۴ قایقش طلا گرفت حالا فقط ۲ قایقش می‌تواند در توکیو باشد و فرستادن این ۲ قایق دال بر توانایی بیشتر این ۲ قایق نیست. یا مثلا حالا نفر دوم آسیا شانس حضور در المپیک را از دست داده ولی رنکینگ ۹ آسیا می‌تواند در توکیو پارو بزند و این به خاطر قانون فدراسیون جهانی است و  فدراسیون ما هم مثل فدراسیون جهانی قبل از اعزام این قانون را گذاشته و حالا نمی‌شود گفت چه کسی ضعیف‌تر است و چه کسی قوی‌تر!

به نظرت چرا نصیری این تصمیم را گرفت؟

من با او صحبتی نکردم و نمی‌دانم که چرا این تصمیم را گرفت.

برخی می‌گویند نصیری جوانمردی کرد و برخی دیگر می‌گویند شرایط حضور در المپیک را نداشته که کناره گیری کرده است.

هر دو گزینه مطرح است اما من نمی‌توانم نظری بدهم چون نظر من تاییدیه می‌شود و ترجیح می‌دهم چیزی نگویم.

از دیروز با نصیری صحبتی نداشتی؟

نه ... دیروز که حالم مناسب نبود و امروز هم که تا الان وقت نکردم. فقط مصاحبه‌هایش را خواندم.

 تا المپیک فرصت زیادی نمانده است. هدف ملایی برای المپیک توکیو چیست؟

قاعدتا هدفم فقط سهمیه نبوده است. چشم انداز من برای المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس است که برایش برنامه ریزی هم کرده‌ام. البته حالا هم هدفم فقط حضور در توکیو نیست و می‌خواهم بهترین نتیجه‌ قایقرانان آسیایی را بگیرم و پلی بسازم تا در المپیک ۲۰۲۴ برای جنگ مدال بروم و در ۲۰۲۸ طلایم را از آب‌های لس آنجلس بگیرم.

بعد از خبر المپیکی شدن تو، میلاد کی‌مرام برایت در اینستاگرام استوری تبریک گذاشت. واکنشت به استوری او چیست؟

بله... او و خیلی از دوستان دیگر مثل مجتبی پوربخش و امیر ارسلان حیدرزاده همگی استوری تبریگ گذاشتند. کی‌مرام هم مثل من به خاطر انزلی‌چی بودنش عرق زیادی به انزلی و همشهریانش دارد. اظهار لطفش به من برای همین موضوع بوده است که از همینجا از او تشکر می‌کنم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شبنم سیاره IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    واقعا توی اینهمه اخبار تکراری خبر داغی بود دست شما درد نکنه
  • صادق IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    همیشه هم اینطور نیست که چون شانس داری باید تا آخر بجنگی. من و دوستم 5 سال پیش در آزمن استخدامی جایی با هم قبول شدیم و ایشون بخاطر شرایط خانوادگی بنده و با اینکه به شدت به اون کار نیاز داشت انصراف دادن تا من استخدام بشم. و من هم تا آخر عمر کار ایشون رو یادم نمیره و مدیونشم(البته شکر خدا کار بهتری پیدا کردن). ایشون هم مثل شما سالها زحمت کشیدن و همه میدونیم که المپیک چقدر برای ورزشکارها مهمه. کاش حداقل یه تشکر خشک و خالی ازشون میکردید.
    • حقیقت تلخه IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      نظر شما در مورد تشکر کردن درسته ولی اینکه فکر کنیم نصیری بخاطر "لطف، مرام و معرفت" انصراف داده یه کم ساده لوحیه و مقایسه کردن انصراف نصیری با رفتار "دوستتون" یه قیاس مع الفارق هس . وقتی نصیری میگه ان شاالله به وعده هاشون عمل کنن! تشکر می‌ره سمت افرادی که به نصیری وعده دادن، اما چرایی و‌ چیستی این وعده ها هم خودش جای بحث داره تا حدی در مورد چرایی اون صحبت شده که بخاطر کم بودن تعداد خانمها تمایل دارن خانم بیشتری اعزام بشه ولی برای چیستی ترجیح دادن حدسی زده نشه وقتی نمیدونن، مطمئنا وعده ها چرب و‌ چیلی بوده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی