جامانده‌های سرشناس تیم ملی/ از وریا و رامین تا آقای گل لیگ برتر/ سهم پرسپولیس و استقلال از جاماندگان لیست اسکوچیچ
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

لیست تیم ملی در حالی اعلام شد که دراگان اسکوچیچ نفرات سرشناسی را به تیم ملی دعوت نکرده که بسیاری از آن‌ها در اردوی قبلی حاضر بودند.

خبرورزشی - سرمربی تیم ملی دوشنبه شب لیست ۲۶ نفره خود را برای ۴ دیدار حساس پیش رو در بازی‌های انتخابی جام جهانی اعلام کرد و قرار است بعد از اردوی کیش ۳ نفر خط بخورند و تیم ملی با ۲۳ بازیکن راهی منامه شود.

همواره وقتی لیست تیم ملی اعلام می‌شود انتقادات به خاطر دعوت از چند بازیکن یا خط خوردن برخی بازیکنان به راه می‌افتد. بعد از اعلام لیست جدید تیم ملی نیز همین اتفاق افتاد و بعضی‌ها به دلیل دعوت نکردن چند ستاره به اسکوچیچ حمله کردند. در این گزارش جامانده‌های سرشناس تیم ملی را بررسی می‌کنیم.

رشید مظاهری

رشید در سال‌های اخیر همواره به اردوهای تیم ملی دعوت می‌شد و حتی کی‌روش او را به جام جهانی برد ولی همیشه پشت سد بیرانوند می‌ماند و بازی به او نمی‌رسید. مظاهری حتی زمانیکه ابتدای فصل برای استقلال بازی نمی‌کرد هم برای اردوی بوسنی به تیم ملی دعوت شد تا اسکوچیچ نشان دهد علاقه زیادی به گلر اول آبی‌ها دارد. رشید به خصوص در نیم فصل اول جزو بهترین‌های استقلال بود ولی در چند بازی آخر تیمش خیلی خوب کار نکرد تا خیلی زود تیم ملی را از دست بدهد. هواداران استقلال خیلی به دعوت شدن مظاهری امید داشتند ولی وقتی لیست تیم ملی اعلام شد خبری از رشید نبود.

رشید مظاهری

رامین رضاییان

بهترین مدافع راست ایران از نظر کی روش، در همه این سال‌های اخیر پای ثابت اردوهای تیم ملی بود و یک جام جهانی و دو جام ملت‌های آسیا را تجربه کرد. انصافا هم رضاییان در چند سال اخیر عملکرد بسیار خوبی داشت و بی جهت مدافع راست فیکس تیم ملی نبود. با این حال بعد از آمدن اسکوچیچ دیگر خبری از حضور رامین نشد تا مشخص شود اسکوچیچ علاقه‌ای به این بازیکن ندارد. در مورد رامین گفته می شود حواشی خارج از فوتبالش باعث دعوت نشدن او به تیم ملی شده است.

رامین رضاییان

وریا غفوری

هیچکس فکرش را نمی‌کرد وریا غفوری در آستانه جام جهانی ٢٠١٨ روسیه و در اوج آمادگی از تیم ملی خط بخورد ولی کی‌روش این کار را انجام داد و غفوری به همراه سید جلال حسینی را در میان تعجب همه اهالی فوتبال به روسیه نبرد. وریا بعد از جام جهانی و با آمدن ویلموتس دوباره به تیم ملی دعوت شد ولی نیمکت نشین رامین بود. در چند اردوی قبلی تیم ملی اسکوچیچ از بازیکنانی که حتی دفاع راست نبودند در این پست استفاده کرد ولی  قلم قرمز روی نام وریا کشید تا نشان دهد اعتقادی به کاپیتان آبی‌ها ندارد. وریا به وضوح نسبت به فصول گذشته افت کرده و شاید دو آتیشه‌ترین هوادار استقلال هم اگر می‌خواست لیست تیم ملی را بنویسد وریا را به تیم ملی دعوت نمی‌کرد.

وریا غفوری

سیامک نعمتی

 سیامک ذاتا  یک‌هافبک یا وینگر سمت راست است ولی در بسیاری از بازی‌های این فصل از روی نیاز پرسپولیس به عنوان مدافع راست بازی کرد. اسکوچیچ هم نعمتی را برای بازی در پست دفاع راست در اردوهای قبلی دعوت می‌کرد و اعتقاد داشت نعمتی مدافع راست بهتری است. سیامک فکر می‌کرد در لیست نهایی تیم ملی قرار بگیرد ولی بازگشت صادق محرمی و همچنین درخشش دانیال اسماعیلی‌فر در سپاهان باعث شد نعمتی تیم ملی را از دست بدهد.

سیامک نعمتی - تمرین تیم ملی (8 فروردین 1400)

امید نورافکن

امید نورافکن از زمان ویلموتس به اردوی بزرگسالان هم دعوت می‌شد و در دیدارهای دوستانه اخیر هم دقایقی برای تیم ملی به میدان رفت. امید در این فصل  جزو بهترین‌های تیمش بود و اسکوچیچ قصد دعوت کردن این بازیکن را داشت اما مصدومیت بدموقع باعث خط خوردن نورافکن شد و این بازیکن بازی‌های تیم ملی را از دست داد.

امید نورافکن

علی کریمی

کریمی جزو بازیکنانی بود که از زمان کی روش در اکثر اردوها حضور داشت ولی موقع اعلام لیست نهایی قبل از تورنمنت‌هایی مثل جام جهانی و جام ملت‌های آسیا از فهرست تیم ملی خط می‌خورد. علی در اردوهای قبلی حضور داشت  ولی او هم مثل نورافکن دچار مصدومیت شد و این اردوی تیم ملی را از دست داد.

علی کریمی

امید ابراهیمی

ابراهیمی که تجربه حضور در جام جهانی و جام ملت‌های آسیا را در کارنامه دارد معمولا در همه اردوهای قبلی حاضر بود و خیلی‌ها فکر می کردند اسکوچیچ این‌هافبک دفاعی را با خود به منامه ببرد ولی وقتی لیست تیم ملی اعلام شد خبری از امید نبود تا او هم جزو خط خورده‌های بزرگ تیم ملی قرار بگیرد.

امید ابراهیمی

سجاد شهباززاده

ترافیک خط حمله تیم ملی آنقدر زیاد است که حتی آقای گل فعلی لیگ برتر هم به تیم ملی دعوت نمی شود. سجاد بعد از ابتلای قایدی به کرونا در اردوی قبلی فرصت حضور در اردوی تیم ملی را بدست آورد ولی در این اردو خبری از حضور شهباززاده نیست.

سجاد شهباززاده

نکته: در کنار این نفرات، بازیکنانی مثل حامد لک، میلاد سرلک، فرشید اسماعیلی، عارف غلامی، عیسی آل کثیر، ابوالفضل جلالی، اللهیار صیادمنش، مهرداد محمدی و ... هم می‌توانستند به تیم ملی دعوت شوند ولی با نظر سرمربی تیم ملی این اتفاق رخ نداد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    رامین رضائیان از طرف فدراسیون و کمیته اخلاق به خاطر اون حاشیه آخری و پر سر و صدا که داشت ظاهرا برای همیشه در بلاک لیست رفته
  • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    اینم اضافه کنم فقط نفراتی که بازی می کنند مهم هستند بقیه سیاهی لشکر هستند ناگفته نماند عملکرد مافوق افتضاح علی کریمی در جام باشگاههای آسیا که احتمالا عمدی و در جهت تقویت تیم استقلال در گروهشان بود ظاهرا بی تاثیر در عدم دعوت وی نبود تا مجازاتی برای این مدل بازیکنهای خود شیرین که برای چهار تا تعریف و به به و چه چه هوادارانشان اخلاق حرفه ای را نادیده بگیرند و جلوی تیم محبوبشان کم کاری کنند
  • ریگی=کانته US ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    نمیدونم چرا اسم این همه بازیکن رو بردی بجز مسعود ریگی، بنظرم ریگی بهترین هافبک دفاعیه ایرانه( مخصوصا تو بخش تو گیری )نمیدونم مربیان تیم ملی بر اساس چه متر و معیاری از ریگی گذشتن و بجاش یه بازیکن بسیار معمولی مانند کامیابی نیا رو دعوت کردن؟
    • Perspolis IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
      ریگی بهترین هافبک دفاعی ایرانه!!!!!!سرت ضربه خورده جای؟؟؟؟دوست عزیز حتما بازیها و ببین بعد نظر بدهم از سر عقده و تعصب نظر نده کمال ک خط میخوره از لیست ولی بدون شک سطح مسعود خان ریگی ک واقعا دوست داشتنیه از کمال ب مراتب پایینتره
    • کیان IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
      کلا بازیکنهای اهل سنت زیاد شانس بازی تو تیم ملی ندارن مگر مربی خیلی با اقتدار باشه و سفارش وزارت رو نادیده بگیره ، سردار آزمون استثناست
  • هوادار IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    اسکوچیچ گلزنی های سردار و طارمی رو دیده فکر کرده دیگه تمومه بعید میدونم اسکوچیچ بتونه تیم رو بالا ببره
  • ناشناس IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    وریا غفوری نه اما جای مسعود ریگی،فرشید اسماعیلی،امید نورافکن،سجاد شهباز زاده،امید ابراهیمی خالیه،کمال کامیابی نیا جاش در تیم ملی نیست،بازیکن خشنی است،شهباز زاده هم به جای جهانبخش خوب بود،مظاهری و لک هم افت کرده اما میشد به جای امیر عابد زاده از دروازه بان دیگر لیگ برتری استفاده کرد.
    • ابی از فلاح IR ۰۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
      آی کیو از سیاق نوشتنت معلومه ی کیسه کش همییشه بی منطق هستی.وگرنه نمیگفتی بجای عابدزاده مظاهری باید دعوت بشه.طرف جز تیم برتر لیگ پرتغال شده بعد مظاهری ک نفر پنجم لیگ ایرانم نیست دعوت بشه!!!!!!!بابا بفهم امیر توی نفرات منتخب لیگ پرتغالع.میفهمی؟؟؟؟!!!
    • ناشناس IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
      جناب آبی از فلاح اولا محترمانه حرف بزن خوبه منم بهم لنگی؟واقعا این به کاربردن الفاظ کیسه،لنگ و غیره خیلی زشته،این تیم ها اسم دارند،ثانیا اول نظرم را درست بخوان بعد نظر بده،من کی گفتم مظاهری دعوت بشه؟من گفتم مظاهری هم افت کرده،در ضمن وقتی آقای هاشمیان که پرسپولیسی است و شده مربی تیم ملی،اکثرا پرسپولیسی ها رو دعوت میکنند،برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم و در آنجا استقلالی و پرسپولیسی فرقی نداره اما مسئله این است که شما چند سال دیگه میگید که فلان بازیکن ما از بهترین بازیکن شما تعداد بازی ملیش بیشتره،امیری و ترابی بازیکنان خوبی هستند و لایق تیم ملی،نورالهی هم با اینکه کمی افت کرده باز خوبه،کنعانی هم با اینکه ازش اصلا خوشم نمیاد اما مدافع خوبیه،اما کامیابی نیا در حد تیم ملی نیست و احتمالا هم خط خواهد خورد،من اگر میخواستم رنگی نظر بدهم می گفتم که غفوری و مظاهری هم باید دعوت میشدند،غفوری امسال افت کرده،مظاهری هم نیم فصل اول خوب بود اما حالا افت کرده،غلامی هم اصلا به درد تیم ملی نمی خورند اما مسعود ریگی و فرشید اسماعیلی خوب بودند.
  • غضنفر IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    واقعا لیست کم نقصی داشته، بدون حب و بغض. در مورد دفاع راست تیم ملی اسکوچیچ صریحا گفته ک اولویتش دفاع هست و ترجیحش یک دفاع راست کلاسیک مثل محرمیه نه بازیکنی مثل رامین که در هجوم بسیار موفقتره، وریا هم که چند ساله در حد تیم ملی و حتی استقلال نیست. مظاهری از بعد از بازی دور رفت با پرسپولیس معلوم شده چرا داوود فنایی لک را بهش ترجیح داده، بقیه بازیکنان هم یا مصدوم بودند و یا بازیکنان به مراتب بهتری از اونها در تیم هست.
  • ربیعی IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    سرلک هافبک میانی پرسپولیس ، یک بازیکن متفکر وخلاق وبازیسازی است .ومی تواند یک مهره کلیدی برای تیم ملی بشمار بیاید .
  • ناشناس IR ۰۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    تیم ملی پرسبولیس _ فدراسیون آبی ؟
  • چهل سال سایه مافیای لنگ IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    متاسفانه چهل ساله که فوتبال ایران در دست مافیای لنگ است..چون این مافیا رسانه ، پول و ابزارهای نفوذی در کشور در اختیار داره و به مردم اینگونه القا کردن که تا زمانی که شاکله اصلی تیم ملی لنگی باشه یعنی موفقیت تیم ملی کسب خواهد شد ولی اگر شاکله تیم استقلالی و یا تیم دیگه ای باشه با عدم موفقیت مواجه خواهیم شد. متاسفانه همین مافیا نمیذاره که هیچ وقت برای تیم لنگ‌سوگلی حکومتی کوچکترین مسئله ای بوجود بیاد و به سرعت مشکلاتش در امر خرید بازیکن ، گرفتن مربی ، زمین تمرین ، امکانات و ..حل میکنن.. اگر در آن ۱۰ سالی هم که مدعی هستن که در لیگ‌ایران قهرمان نشدن ولی بجای آن از حمایت های مالی برخوردار بوده و یا جزء ۵ تیم اول لیگ شدن یا حذفی قهرمان شدن و جالب تر اینکه در ان زمان از ترس مافیای لنگ مسولین از بازیکنان لنگ بیشتری به تیم ملی دعوت کردن...فقط این رو خدمت تون بگم تا ریشه این مافیای فاسد از کشورمون کنده نشه تا سالهای سال این مافیا بر فوتبال ایران سایه خواهد انداخت و فوتبال ایران مثل چند سال گذشته تشریفاتی و فرمایشی و مصلحتی اداره می شود فقط و فقط برای راضی نگه داشتن سوگلی و هوادارانش ...!!
  • آرش IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    عارف غلامیییی آخههههههههههههههههههه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی