مربی‌ای که همه قبولش دارند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

هانسی فلیک هم سابقه حضور در تیم ملی آلمان را دارد و هم گزینه اول فدراسیون و کارشناسان فوتبال در این کشور به شمار می‌رفت.

خبرورزشی - بالاخره سرمربی جدید تیم ملی آلمان مشخص شد. رازی که چند وقتی بود لو رفته بود، به طور رسمی از سوی فدراسیون فوتبال آلمان تایید شد و این فدراسیون هانسی فلیک سرمربی سابق بایرن مونیخ را به عنوان مربی جدید ژرمن‌ها بعد از رقابت‌های تابستانی یورو معرفی کرد.

فلیک با وجود به دست آوردن همه جامهای ممکن همراه بایرن مونیخ از جمله لیگ قهرمانان اروپا و بوندس‌لیگا، با ناراحتی از جمع باواریایی‌ها جدا شد. او در حضور کوتاه مدتش در جمع باواریایی‌ها هفت قهرمانی را طی دو فصل به دست آورد. اختلاف او با مدیران باشگاه، به ویژه مدیر ورزشی تیم، حسن سالیحمیدزیچ، باعث شد فیلک خیلی قاطعانه تمایل خود را به ترک باشگاه در پایان فصل اعلام کند. بایرن هم خیلی زود با یولیان ناگلزمن قراداد بست تا جواب این مربی را داده باشد.

فلیک با تیم ملی آلمان غریبه نیست. او دستیار سرمربی فعلی تیم یعنی یواخیم لو بود و در تیمی که قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۴ را به دست اورد نقش مهمی در کادر فنی تیم داشت. قراردادی که او با فدراسیون فوتبال آلمان بسته طبق گزارش‌ها ۳ ساله و تا ۲۰۲۴ است، یعنی سالی که المان میزبان رقابتهای جام ملت‌های اروپا خواهد بود.

حضور فلیک در این مقطع در تیم ملی آلمان به این معنی است که او در جام جهانی ۲۰۲۲ روی نیمکت ژرمن‌ها خواهد نشست. در نتیجه او با بسیاری از بازیکنانی که در تیم فعلی بایرن هستند باز هم کار خواهد کرد. بازیکنانی مثل مانوئل نوئر، یاشوا کیمیش، لئون گورتسکا، سرژ گنبری و توماس مولر که دوباره به تیم ملی دعوت شده است، همگی باز هم با مربی سابق خود کار خواهند کرد. در واقع بایرن مونیخ هسته اصلی تیم ملی آلمان را تشکیل می‌دهد و این باعث می‌شود کار برای فلیک راحت‌تر باشد.

انتخاب اول

اولیور بیرهوف مدیر تیم ملی آلمان بعد از انتخاب فلیک گفت: «او در صدر فهرست ایده‌آل ما قرار داشت. من شخصیت انسانی و حرفه‌ای هانسی فلیک را از سال‌ها قبل که تجربیات موفقی با هم در تیم ملی داشتیم هم می‌شناسم و هم تحسین می‌کنم. طی دوران حضورش در بایرن مونیخ او نشان داد که تا چه حد می‌تواند به عنوان نفر اول تیم هم موفق باشد.»

فلیک در واقع پیش از این هم از نظر فنی هدایت تیم ملی آلمان را برعهده داشته است. در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۰۸ و بازی آلمان مقابل پرتغال بود که در غیاب یواخیم لو که در بازی قبل اخراج شده بود، فلیک روی نیمکت نشست و هدایت تیم را برعهده گرفت. آلمان آن بازی را ۳-۲ برد و در نهایت هم با بازگشت لو روی نیمکت، نایب قهرمان آن تورنمنت شد.

هانسی فلیک

مدیر ورزشی

بعد از جام جهانی ۲۰۱۴ فلیک به عنوان مدیر ورزشی فدراسیون فوتبال آلمان انتخاب شد، پستی که او تا سال ۲۰۱۷ در آن فعالیت می‌کرد و سپس استعقا داد. در نهایت در سال ۲۰۱۹ به بایرن مونیخ رفت تا به عنوان دستیار نیکو کواچ سرمربی وقت تیم، همکاری کند. چهار ماه بعد، زمانی که کواچ اخراج شد، فلیک جای او را به عنوان سرمربی موقت تیم گرفت و مدتی بعد به دلیل عملکرد خوبش، قراردادی ۳ ساله با بایرن‌مونیخ بست.

آلمان در رقابتهای جام ملت‌های اروپا، در روز ۲۵ خرداد به مصاف فرانسه قهرمان جام جهانی خواهد رفت. اما اولین حضور هانسی فلیک روی نیمکت تیم ملی احتمالاً در رقابت‌های انتخابی جام جهانی و مقابل لیختن اشتاین در روز ۱۱ شهریور خواهد بود. آلمان رقابت خود در انتخابی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ را با عملکردی ضعیف و باخت شوکه‌کننده مقابل مقدونیه شمالی آغاز کرد اما به نظر نمی‌رسد که در راه رسیدن به جام جهانی مشکلی داشته باشد.

مربی ای که همه قبولش دارند

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • غضنفر IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    واقعا حیرت انگیزه بین اون همه ستاره و اعجوبه فوتبال در بایرن، حسن صالح حمیدزیچ مدیر ورزشی تیم باشه!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی