نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
شکست منتقدانی که به قطار کاراته سنگ اندازی کردند/ کودتای نافرجام علیه فدراسیون، هروی و یارانش
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

منتقدان به فدراسیون کاراته و شهرام هروی سرمربی تیم ملی می خواستند با مصاحبه و حاشیه سازی، سرمربی تیم ملی را کنار بزنند.

خبر ورزشی - کودتای  منتقدان علیه فدراسیون و سرمربی تیم ملی کاراته نافرجام ماند.سرانجام فدراسیون جهانی کاراته چند روز پیش لیست ۳۲ کاراته کای  مسافر توکیو  با استفاده ازرنکینگ المپیک، را اعلام کرد.

بهمن عسگری، سجاد گنج زاده در کومیته مردان، حمیده عباسعلی و سارا بهمنیار در کومیته بانوان کاراته کاهیا ایرانی در المپیک توکیو هستند، اما این پایان مارا تن ۴ ساله برای کاراته ایران نیست، چرا که مردان و بانوان کاراته کای کاتا و کومیته هنوز شانس سهمیه المپیک را از انتخابی المپیک به میزبانی  پاریس را دارند. به عبارتی امیر مهدی زاده و رزیتا علیپور در کومیته ، فاطمه صادقی و ابوالفضل شهرجردی در کاتا تا دو هفته آینده  شانس سهمیه المپیک را در پاریس فرانسه جستجو می کنند.

اما تا اینجای کار، کاراته ایران به موفقیت های بزرگی رسیده  و این چند سال اخیر هروی و همکارانش هرآنچه در دنیای کاراته و قهرمانی بوده را گرفته اند و حالا با حمایت فدراسیون کاراته در واقع تلاش می کنند تا در المپیک ویترین افتخارات را با خوش رنگ ترین مدال تکمیل کنند. انصافا سیدحسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته هم برای موفقیت کاراته همه امکانات را برای  هروی و تیمش فراهم کرده است. البته در این مسیر که قطار کاراته ایران روی ریل قهرمانی و موفقیت حرکت میکند افراد انگشت شماری بوده اند که گویا موفقیت کاراته برایشان خیلی خوشایند نبوده و شکست کاراته بیشتر برای آنها دلچسب تر بوده و به همین دلیل به قطار در حال حرکت سنگ می انداختند، آنها با تحریک بازیکنان و مصاحبه های بی هدف فقط دنبال بهم زدن آرامش  کاراته هستند تا فدراسیون و سرمربی تیم ملی با  درگیری با حواشی نتایج خوبی نگیرند. خوشبختانه در دو سال اخیر پروژه کودتا علیه فدراسیون و هروی نافرجام مانده است.

هرچند آنها مسیر غلط را در فضای مجازی در پیش گرفته اند و بدون  توجه به منافع ملی ، ناجوانمردانه به پیکره کاراته میتازند اما انتقادات باعث شده موفقیت های کاراته هر روز بیشتر و بیشتر شود. به هر حال خانواده بزرگ کاراته، و حتی مسولان ورزش به خوبی میدانند که کاراته ایران با این همه مدال آوری بدون شک موفق ترین فدراسیون رشته رزمی  ایران است، چرا که با سه دوره قهرمانی جهان ، قهرمانی چندین مرحله لیگ های جهانی و تکرار سومین  قهرمانی در قهرمانی آسیا باید تحت کامل حمایت مسولان ورزش باشد تا با مدالش در المپیک موفقیت بزرگی برای کاروان ورزش ایران در سرزمین آفتاب تابان رقم بخورد.

البته  باید یادآوری کرد بعضی مواقع همان منتقدان انگشت شمار، مدعی شده اند که چرا تیم نوجوانان، جوانان و امیدها به مسابقات بین المللی اعزام نمی شوند. ظاهرا  آنها فراموش کرده اند که شیوع کرونا طی این دو سال، دنیا را به حالت نیمه تعطیل در آورده و تا همین دوماه پیش هیچ رویداد رسمی در دنیا برگزار نمیشد و همه مسابقات تعطیل بود. در واقع اصلا مسابقه ای برای  رده های پایه برگزار نشده که ایرانی ها از ان عقب مانده باشند! پس تاختن بیهود به کاراته ایران دردی را دوا نخواهد کرد و بهتر است که در این فرصت  مانده همه با  هم یک دل باشند تا کاراته از المپیک سربلند بیرون بیایید.

نکته بعدی اینکه، بعضی  منتقدان در همه مصاحبه هایشان از عبارتی استفاده میکنند که گویا مقصر آن مسولان ورزش یا فدراسیون کاراته هستند، اینکه مدام در مصاحبه های خود مدی میشوند : «این المپیک یک بار مصرف است»  و هیچ ارزشی ندارد، موضوع خنده داری است که فقط در آن  حسادت دیده میشود. نظر همه آنها قابل احترام است اما اینکه کاراته شاید فقط فرصت حضور در المپیک توکیو را دارد و دیگر هیچ شانسی برای المپیک ندارد. اما سوال ما این است آیا مقصر این تصمیم گیری فدراسیون کاراته ایران، کادرفنی و مسولان ورزش هستند؟ 

به هرحال المپیک توکیو بین همه های دنیا اعتبار دارد و کاملا این رویداد بزرگ دنیا قانونی و رسمی برگزار می شود و مدال هایش هم  به اندازه تمام المپیک ها، ارزش و اعتبار دارد، حال اینکه مسولان امر تصمیم گرفته اند کاراته در المپیک بعدی نباشد، هیچ ربطی به بی ارزش بودن مدال المپیک توکیو ندارد.
سوال آخر اینکه آیا اگر همین چند منتقد فعلی، مربیان تیم ملی در المپیک توکیو بودند، بازهم لقب المپیک یک بار مصرف را به این آوردگاه بزرگ میدادند و یا اینکه چون خودشان مربی تیم ملی بودند، این المپیک را اتفاق بزرگ تاریخ ورزش کاراته معرفی می کردند؟!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی