نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
در جلسه پرس و زیدان چه گذشت؟/ مکالمه ۳۰ دقیقه‌ای که تکلیف رئال را روشن کرد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

زین‌الدین زیدان و فلورنتینو پرس، سرمربی و رئیس باشگاه تصمیم گرفتند قبل از بازی در بیلبائو جلسه مهمی را برگزار کنند تا تکلیف آینده خودشان و تیم روشن شود.

خبرورزشی - زین الدین زیدان حالا دیگر از رئال مادرید خداحافظی کرده و عنوان سرمربی سابق این تیم را یدک می‌کشد. او دومین دوره مربیگری خود در این تیم را نیز با توافق و البته با دلخوری از مدیران باشگاه، به پایان رساند.

شکی وجود ندارد که مسئولان باشگاه رئال مادرید همچنان تمایل دارند با زیدان در پست‌های دیگر در ارتباط باشند و از جایگاه اسطوره‌ای او نزد هواداران استفاده کنند. ضمن اینکه زیدان به جز مشکلاتی که مربوط به اوضاع تیم می‌شد مشکلی با فلورنتینو پرس رئیس باشگاه نداشت و همچنان رابطه‌ای خوب و قوی با او دارد.

مسائل زیادی در جدایی سرمربی فرانسوی از تیم مادریدی نقش داشتند، از طولانی شدن روند مذاکرات برای تمدید قرارداد سرخیو راموس کاپیتان تیم و همچنین لوکاس واسکس بازیکن مورد علاقه زیدان تا اصرار مدیران باشگاه برای اینکه رئال باید با بازیکنان اصلی خود در تمام جام‌ها برای قهرمانی بجنگد.

هتل کارلتون

در طول فصلی که گذشت شایعات و خبرهای مختلف در مورد اینکه زیدان در پایان این فصل و یا حتی پیش از پایان فصل از رئال مادرید جدا خواهد شد یا نه، منتشر شد. اما می‌توان گفت که همه چیز واقعاً به جلسه آخری که زیزو با رئیس باشگاه داشت و حدود نیم ساعت طول کشید بستگی داشت. جلسه ای که در هتل کارلتون در بیلبائو و قبل از بازی رئال مادرید مقابل اتلتیک‌بیلبائو بین پرس و زیدان برگزار شد و حرف‌های مهمی بین دو طرف رد و بدل شد.

جلسه ضروری

زیدان و پرس هر دو مدتها بود که از این مکالمه رودررو در مورد سرنوشت آینده تیم طفره می‌رفتند اما بالاخره به این نتیجه رسیدند که نیاز است با هم حرف بزنند و آن ۳۰ دقیقه حیاتی می‌توانست برنامه‌های سفیدهای مادرید برای آینده را کاملا مشخص کند، بنابراین هم رئیس باشگاه و هم مربی وقت تیم باید در این مورد کاری می‌کردند.

نکته جالب اینکه طبق نوشته روزنامه اسپانیایی مارکا، زیدان در آن جلسه گفته که تمایل دارد به کار خود به عنوان سرمربی ادامه دهد اما به دنبال چالشی جدید است و دیگر قصد ماندن در رئال را ندارد و بهتر است باشگاه به دنبال یک مربی جدید برای جایگزینی او باشد.

اولین تجربه

زیزو تاکید کرده که فارغ از همه مشکلاتی که در طول فصل با آن مواجه شده است دلیل اصلی برای اینکه دوست دارد از رئال مادرید جدا شود این است که تمایل دارد اولین آزمون سرمربیگری خود در تیمی غیر از رئال‌مادرید را نیز تجربه کند. زیزو در دو مقطع فقط به عنوان سرمربی رئال مادرید کار کرده و به همین دلیل تمایل دارد که فضایی جدید را به عنوان سرمربی تجربه کند. از او به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی جانشینی آندره‌آ پیرلو در یوونتوس نام برده می‌شود اما در نهایت باشگاه ایتالیایی با ماسیمیلیانو الگری به توافق رسید.

حالا نام زیزو برای هدایت تیم‌هایی مثل اینتر و پاری‌سن‌ژرمن هم مطرح شده است و حتی از او به عنوان سرمربی آینده تیم ملی فرانسه نیز نگاه می‌شود هرچند که خود زیزو همواره تاکید داشته که کار در فضای باشگاهی را به حضور در تیم ملی ترجیح می‌دهد.

رئال مادرید هنوز برای انتخاب جانشین زیدان به نتیجه نرسیده است و نام‌هایی چون مائوریسیو پوچتینو و آنتونیو کونته برای این تیم مطرح می‌شوند هرچند که طبق گزارشی که روزنامه مارکا منتشر کرده بسیاری از پیشکسوتان و بخش مهمی از مدیران ارشد باشگاه بر این عقیده هستند که رائول گونسالس ستاره سابق رئال بهترین گزینه برای هدایت تیم در فصل جدید است. اگر این اتفاق بیفتد رائول هم مسیری مشابه زیدان را طی می‌کند و از تیم دوم رئال مستقیماً روی نیمکت تیم اصلی یکی از بزرگترین باشگاه‌های جهان خواهد نشست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی