نمی‌توانیم به کسی بگوییم از تیم ملی برود
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز زنان ایران می‌گوید: تمام تلاشمان را برای عملکرد خوب در قهرمانی آسیا می‌کنیم و این تیمی که اعزام می‌شود تجربه چندانی ندارد.

خبرورزشی - حمیده ایرانمنش سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان بعد از باخت های مکرر ندا شهسواری کاپیتان تیم ملی به پینگ پنگ بازان جوان در انتخابی تیم ملی، تصمیم خداحافظی از تیم ملی را به عهده خود او گذاشته است.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان پاسخگوی سوالات ما بود که در ادامه می خوانید:

شهسواری بعد از ناکامی در انتخابی المپیک، به برخی از جوانان در انتخابی تیم ملی هم باخت. به نظرتان وقت کنار رفتنش از تیم ملی نیست؟

تصمیم گیرنده خود شهسواری است و ما نمی توانیم به کسی بگوییم که از تیم ملی برود!شهسواری هنوز هم بهترین رنکینگ جهانی را دارد و اگر قرار باشد بازیکنی به مسابقات جهانی برود،تنها شانسمان شهسواری است.از طرفی پینگ پنگ بازانی در دنیا با ۴۵ سال سن بازی می کنند، شهسواری که ۳۵ سال دارد. اگر یک زمانی در انتخابی های تیم ملی انتخاب نشود، ما هم در اردوها از ایشان دعوت نمی کنیم ولی تا زمانی که برای تیم ملی مفید است ما اصراری به خداحافظی نداریم و به هیچ بازیکنی فشاری نمی آوریم.

دلیل باخت های اخیر او را چه می دانید؟

همیشه که نمی شود یک بازیکن در اوج باشد.از طرفی مسابقات این دوره هم استرس زیادی داشت و شهسواری بخاطر انتظاراتی که از او می رفت، فشار روانی بیشتری را تحمل کرد. در صورتی که بازیکنان جوان مقابل او چیزی برای از دست دادن نداشتند و راحت تر بازی می کردند.

انتخابی تیم ملی حرف و حدیث های زیادی داشت.به عنوان سرمربی تیم ملی انتخابی را چطور دیدید؟

انتخابی این دوره برخلاف دوره های قبل به صورت حذفی برگزار شد. برخی به نحوه قرعه کشی اعتراض داشتند درصورتی که قرعه کشی ها براساس رنکینگ ملی و جهانی انجام گرفت. شرایط نسبت به دوره های قبل سخت تر بود و طبیعتا استرس بازیکنان بیشتر. یک بازی حکم انتخاب یا حذف شدن را داشت اما در مسابقات قبلی،به دلیل دوره ای بودن بازی ها بازیکنان فرصت زیادی داشتند.بالاخره هرشیوه برگزاری معایب و محاسنی دارد.

کمتر از ۳ ماه تا مسابقات قهرمانی آسیا زمان داریم.تیم در زمان باقی مانده می تواند برای گرفتن نتیجه خوب در قطر آماده شود؟

تمام تلاشمان را برای عملکرد خوب در قهرمانی آسیا می کنیم.این تیمی که اعزام می شود تجربه چندانی ندارد.برای مثال مریم فرعی تا به حال حضوری دربزرگسالان نداشته و چندین سال هم از رقابت های نوجوانان و جوانان دور بوده است.در این بین فقط شیما صفایی و ندا شهسواری در چند وقت اخیر به مسابقات اعزام شدند.از طرفی در تقویم فدراسیون جهانی هیچ مسابقه ای پیش رو نداریم. فقط تمرین کافی نیست و ما به مسابقات برون مرزی نیاز دایم.ما تلاش و برنامه ریزی مان را می کنیم ولی شرایط خوب نیست که بگویم بهترین عملکرد را خواهیم داشت.حالا فقط منتظرآپدیت فدراسیون جهانی هستیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی