کرونا بلای جان آقای داور/ سبزی‌فروشی داور فیفا برای تامین مخارج زندگی
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سمر پال داور هندی فیفا که به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان، بیکار شده است، برای تامین مخارجش سبزی فروشی می‌کند.

خبرورزشی - توقف رویدادهای ورزشی در هند به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا به شدت جامعه ورزشی این کشور را تحت تأثیر قرار داده است. در حالی که این کشور بسیاری از قهرمانان باسابقه خود را در پی ابتلا به کرونا از دست داده است، بسیاری از ورزشکاران به دلیل کمبود مسابقات و تعلیق رقابت ها نگران آینده شغلی خود هستند. از سوی دیگر زندگی حرفه ای بسیاری از دست اندرکاران امور ورزشی را باید در نظر گرفت که زندگی آنها حول ورزش می چرخد ​​اما اکنون از تامین مخارج اساسی زندگی نیز بازمانده اند.

یکی از این روایت ها را می توان در بنگال غربی یافت، جایی که سمر پال، یک کمک داور فیفا، با بحران مالی سختی دست و پنجه نرم می کند. پال از یک سال پیش و پس از شیوع کرونا در هند، بیکار شده است. اوضاع مالی چنان ناخوشایند شده که اکنون این کمک داور بین المللی مجبور است برای تأمین نیازهای مالی خود دست به فروش سبزیجات بزند.

پال ۳۹ ساله در مصاحبه ای اختصاصی با The Bridge گفت: ما نمی توانیم هیچ کاری انجام دهیم. داوران هیچ درآمد ماهیانه ای برای تأمین زندگی خود ندارند. اگر هیچ مسابقه ای انجام نشود، ما هیچ درآمدی کسب نمی کنیم. بسیاری از داوران مانند من از سال گذشته در خانه نشسته اند و تمام پس‌انداز ما را به اتمام رسیده است.

در حالی که هیچ گزینه دیگری پیش رو نبود، پال مجبور شد به فروش سبزیجات در خانه خود در موگالیان، حومه منطقه هاورا در بنگال اقدام کند. او این کار را چند روز قبل از اعلام قرنطینه در بنگال غربی در اواسط ماه مه آغاز کرد. اوضاع مالی این کمک داور فیفا چنان ناخوشایند است که پال بدون کسب درآمد از فروش سبزیجات، نمی تواند حتی دو وعده غذایی در روز را برای خانواده خود که شامل مادری پیر، همسر و پسر چهار ساله اش است، تامین کند.

پال افزود: سال گذشته ما به سختی درآمدی داشتیم زیرا ورزش متوقف شده بود. سوپرلیگ هند نیز در یک حباب ایمنی و با داوران کمتر برگزار شد. امسال من فرصتی برای قضاوت مسابقات در لیگ را داشتم که در کلکته بود. با این حال تمام درآمد من صرف پرداخت بدهی هایی شد که سال گذشته تحت فشار شدید مالی مجبور به قرض گرفتن آنها شده بودم.

کرونا بلای جان آقای داور/ سبزی‌فروشی داور فیفا برای تامین مخارج زندگی

علیرغم دریافت نشان فیفا، پال نتوانست شغلی بیابد که درآمد ثابتی داشته باشد. وی افزود: من به افراد بسیاری مراجعه کرده ام و از انها خواسته ام تا برایم شغلی پیدا کنند، اما هربار درخواستم رد می شود. حالا باید وضعیت من را ببینید! درک می کنم که ویروس کرونا همچنان دور و بر ما است، اما چگونه می توانیم بدون داشتن درآمد زنده بمانیم؟

پال در پایان یادداشت غم انگیز خود نوشته است که: من گزینه دیگری ندارم.

پال نشان فیفا خود را در سال ۲۰۱۴ دریافت کرد. در هفت سال گذشته او در ۲۶ بازی بین المللی کمک داور بوده است. وی در مسابقات AFC Cup، لیگ قهرمانان آسیا، بازی های ملی، رقابت های زیر ۱۶ سال، زیر ۱۹ و زیر ۲۳ سال قضاوت کرده است. پال قرار بود در مسابقات هنگ کنگ و اردن قضاوت کند اما هر دو مسابقه به دلیل شیوع کرونا لغو شدند.

پال در گفتگوی تلفنی با The Bridge گفت: من کارم را از سال ۲۰۰۳ به عنوان داور شروع کردم. بعدا وقتی نشان فیفا را گرفتم فکر کردم که می توانم به جایی برسم. اما اصلا فکر نمی کردم روزی مجبور باشم سبزی بفروشم. حالا اصلا نمی دانم که چرا داور شدم؟

بیش از ۱۰ میلیون هندی به دلیل موج دوم شیوع ویروس کروننا شغل خود را از دست داده اند و حدود ۹۷ درصد از درآمد خانوارها از ابتدای شیوع ویروس در سال گذشته کاهش یافته است. نه فقط پال که در سال گذشته گزارش های زیادی در مورد بازیکنان یا کارکنان ورزشی منتشر شد که برای تأمین زندگی خود در بحبوحه شیوع این بیماری مجبور به انجام کارهای متفرقه شده اند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی